petter
Forumsvar skapade
-
Att göra en formell lag av 10 personersregeln känns sjukt! Får hoppas att det i praktiken inte påverkar annat än lättvindsdagarna, Hookipa brukar ju normalt vara ganska självjusterande när väl vinden kommer.
-
petter
Medlem24 oktober, 2007 vid 16:42 som svar på: British Airways förbjuder vindsurfingutrustningVilken vänding, tycker BA/Quantas/AA alltid haft grym service när det gäller prylar. Vad ska jag nu göra med mina hårt injobbade frequent flyer mil? Får hoppas att BA kommer på bättre tankar!!!
-
Härligt Po!
Tvingades sitta med en drink i vegas, sjuk stad men kass surf 🙂
http://secretspot.se/vegas/ -
det var kasst, ni missade ingenting men får tacka för det goda kaffet!!!
-
Inte riktigt med på vart du vill komma, jag varken köper in eller säljer brädor utan alla beställningar går direkt till Carbon Art. Jag förmedlar bara de priser som vi fått betala och tänker själv beställa en bräda och ville därför få ner fraktpriset genom att administrera en gemensam beställning. Tycker det är konstigt att inte fler beställer brädor direkt från små tillverkare, jag tycker produkten är överlägsen och privatimport är inte så klurigt som man kan tro. Så länge speditionsfirman och Carbon Art sköter och administrerar alla avgifter så känner jag mig nöjd och betalar glatt de avgifter de vill ha.
-
Senast fick vi betala ca 900 kr per bräda till det svenska speditionsbolaget för att lösa ut paketet men hur de clearar moms mot VAT etc vet jag inte och känns ganska skönt att slippa dra i dessa trådar 🙂
-
jo det kan nog stämma, det har dock varit speditionsbolaget som hanterat allt sånt och jag har löst ut paketet hos dem
-
@Oregistrerad 418213 wrote:
Hur kan det komma sig att CA ar billigare i Sverige an i NZ?
NZ priset inkluderar lokal distribution, ska snarare jämföras med door to door freight + tullavgifter än enbart brädpriset. Skulle man lägga internationell frakt och tullavgifter på det lokala priset skulle det inte finnas en global marknad för CA. Men visst har du rätt i att de har högre marginaler på att sälja brädor hemma i NZ men samtidigt är marknaden i NZ ganska begränsad…
-
he he grymma bilder, calle dominerade!!! 🙂
-
@Jesper_B 417317 wrote:
sett ut som för 20 år sedan, dvs inga grävda diken, inga stora stenbumlinga, utan en naturlig lite fina parkering som man kunde tränga ihop sig ganska många bilar på.
Kurvan är ett problem när det t.o.m. är svårt att stanna till för att lämna/plocka upp sina grejer… 10 år sedan var det även folk som sågade ner träd etc. i kurvan för att på egen hand bredda vägen… 😉
Var annars en mycket trevlig dag, grymma vågor med tanke på hur lite vind det var! Riktigt kul men önskar jag hade en kurvigare stor bräda…
-
Strålande, gränssnittet har dock lite kvar att jobba med… 😉
Labbade tidigare med en wiki men orkade inte slutföra, var
roligare att leka och bygga med motorn än att tweeka till det
sista och fylla med innehåll…Ligger på http://windsurf.secretspot.se/
Kanske kunde integrera till en och samma?
.
-
petter
Medlem18 september, 2007 vid 20:08 som svar på: What you see it what you get! -JPs nya marknadsföring av 2008års brädor@NLC 415425 wrote:
Ahem, kollade in Crossride-modellen och hoppas verkligen att de glömt en 0:a i måttet “planing straight”. Annars ser den skön ut, blir verkligen sugen på att prova en 93:a eller 96:a.
Mycket trevlig bräda men till 2008 ersätts den av en free wave och en free slalom:
“For 2008 we drop the XR and introduce the Free
Slalom and Free Wave (Actual names still to be decided)The Free Wave will be available in 3 sizes 245 x 61 x 95, 245 x 58 x 87
and 245 x 55 x 80 and are shaped using a fast wave rocker line so are
more maneuverable than the existing XR.The Free Slalom is available in the exact sizes as the Slalom range, and
they are a high performance Freeride based on our Slalom designs, very
similar.” -
Grymt grattis!!!
och ett extra stort grattis till jona, äntligen master, det är stort!!! 🙂
-
Testade en ontop variant på Nya Zealand, var grymt kul!!!
Mycket enkelt att plocka vågor, du kan ta vågen mycket tidigare och framförallt får du betydligt fler vågor. (men det kanske beror på att jag är så kass surfare…)
Nackdelar jämfört med surfbräda är att kajaken är mycket sämre på att manövrera, blir mer att åka rakt fram (men man lär sig nog med tiden…) Den är dessutom gigantiskt stor och otymplig i jämförelse. Att slänga upp en kajak på biltaket får min 9′ longboard att kännas liten och smidig…
men visst är det en extremt rolig leksak!!!! 🙂
-
@poppo 403682 wrote:
Håller med, jag hade vart igång för länge sen om det inte vore för att det verkar så ofantligt meckigt med allt. Pallar inte ens skaffa gps eftersom som det verkar funka nu. Tror inte jag är ensam…
Efterlyses: En riktig plug-and-play enhet med lättanvänd mjukvara! Idiot-proof!
Skärp dig påven, hör du vad du själv säger, du håller på att bli en trött och teknikfientlig gammal gobbe….
vi kan ta någon kväll och gå igenom alla knappar när jag testat min ordentligt! 🙂