petter
Forumsvar skapade
-
Snyggt!!
Kul att följa allt ladd inför pozo, har ni missat Ben proffitts dagliga traing diaries så kolla in
[ame=”http://www.youtube.com/watch?v=qoUwpUsmI9c&sns=em”]Proffitts Pozo Training diaries – Part 2 – YouTube[/ame]
-
Mäktigt!!!
[ame=”http://www.youtube.com/watch?v=mLQO015o6DM&sns=em”]BEST BARREL EVER CLOUDBREAK VOLCOM MEGA SWELL Volcom Fiji Pro 2012 – YouTube[/ame]
-
Nu har de släppt highlights från dagen!!
[ame=”http://www.youtube.com/watch?v=qEEG8J9Xaxs&sns=em”]Day Three Highlights / Volcom Fiji Pro 2012 – YouTube[/ame]
-
Trist med olika gängor men på något sätt lite typiskt för windsurfingindustrin, alla ska ha sin lösning…
Jag fixar några extra pluggar till dig i samband med att jag får mina brädor. Eller är det akut, blir ju säkert först i augusti…
-
Svenne;689536 wrote:Det är jag ganska säker på att jag inte vill. Jättesäker faktiskt.
Var ett skämt, hör av dig om det är någonting du funderar över så kan jag försöka lösa! 🙂
-
Svenne;689424 wrote:Han kanske är jätteseriös men nej. Han svarar inte alltid.
Du vill ändå bara sno james idéer… 🙂
-
Hej, CA har upparbetade transportvägar så misstänker att de inte gärna växlar speditör, tar alltid en del tid och energi att kolla upp och byta till enskilda beställningar även om priserna säkert kan variera mellan olika länder.
Har ni inte fått till tre brädor så la jag precis in en beställning till Stockholm, kanske blir billigare att samteansportera även om vi får ordna ytterligare transport till Gbg? Det brukar ju alltid gå att lösa för lite soppapengar. 🙂
Tråkigt om beställningar drar ut på tiden men är leveranstiden kritisk tryck på detta vid beställning och säg att du betalar full transport även om det bara är en enstaka bräda. Annars blir det lätt att de försöker samordna beställningar till minst tre brädor för att tillfredsställa alla prisjägare och då kan det tyvärr lätt dra ut på tiden…
Att mail och frågor kan ta tid beror på hög belastning i den lilla fabriken men har ni funderingar kan jag hjälpa till så gott jag kan.
-
Ahaaa nu måste jag jobba på att försöka få till en el medano vecka i augusti… 🙂
-
Hittade denna 🙂
[ame=”http://www.youtube.com/watch?v=qUTAjW5CQjY”]20110818 Kite Tangle.mov – YouTube[/ame]
-
Inte helt insatt i kite och os men är det kappsegling de ska göra med kite? Starterna lär i varje fall bli spännande vid en tjuvstart… 🙂
-
Tror inte något märke sticker ut speciellt för lättviktare utan det är snarare viktigt att titta på modeller som passar. Är man lättviktare kan man generellt ha en lite mindre bräda, som ofta ger lite bättre kontroll och upplevs lite livligare, men ändå komma igång lika tidigt i förhållande till en tyngre seglare.
För lättvind skulle ex en lättviktare kunna välja en carbon art sl72 när en tyngre seglare skulle behöva en sl 78 eller 84 för att komma igång och accelerera lika snabbt. En lättviktare kanske till och med skulle kunna välja en sl66 för 8.2 men i de storlekarna är vindarna tyvärr ganska ofta lite byiga med div vindhål så lite extra volym skadar sällan.
Skulle dock säga att lätta och styva brädor i alla lägen är något att sträva efter. En lätt bräda som blir mjuk efter ett par år är dock inte så roligt så även byggkvalitet är något att eftersträva om du inte känner att du ändå vill byta bräda ganska regelbundet…
-
Ops, den låt visst redan här, inte helt lättsurfat i mobilen alla gånger men förtjänar två trådar, grym film!!!
-
Missade detta tillfälle så tänkte beställa bräda med leverans till Sthlm/Arlanda, hör av er om ni går i CA-tankar så kan vi dela frakt? Kan även ordna transport och avlämning efter sträckan Sthlm – Kalmar.
-
Jag tycker slalombrädorna är ganska lättseglade för att vara full on slalom men kräver ändå sin seglare som vet hur man lägger tryck i gippen. Freeridebrädorna har snarlik rocker men är mycket mer förlåtande, inte lika kritiskt att stå rätt i gippen utan du kan trycka runt brädan lite som du vill och ändå komma runt i hyfsat planande fart. Enklare att hålla kontroll och hitta rätt position för max speed utan att behöva vara på sin vakt. Helt enkelt samma känsla men lite mer lättseglade. En slalom är dessutom gjord för att ta stora segel medan freeride-brädorna är mer förlåtande när det gäller segelval och har ett lite bredare register.
Jag har haft en SL70 som största och tycker absolut den varit bra som lättvindsbräda, fungerade precis med 9.0 men de större är absolut att föredra i de storlekarna! Jämfört med en techno kommer samtliga CA känna extremt mycket crispigare och lättare vilket bara det kommer ge dig tidigare planing men för en som precis bemästrat vattenstart och hängsele skulle man kanske få ut mer av en freeride och byta upp till en slalom om ett par år.
Har du nått en viss nivå kommer du dock absolut uppskatta slalombrädorna, så exakta och direkta i känslan och full kontroll i varje rörelse. Grymt mycket snabbare acceleration, bättre speed och högre fart genom gippen. Vill du ha ut maximalt ur slalomseglingen finns det ingen orsak att kompromissa.
Martin.M.A;675763 wrote:Jag själv har tänkt mig en en lättvindsbräda typ SL 78 eller 84. Vill byta ut min BIC Techno PRO 80 som faktiskt är en bra lättvindsbräda. Någon som har någon erfarenhet om planingströskeln på de stötte slalombrädorna?
Har tänkt kört mest 9,5 till denna.
Tänkte även då eventuellt köpa en bräda till min fru. Hon har kört i 4 säsonger nu så sele och vattenstart går bra. Är en 72 för svår för henne tror ni eller ska man gå in på freeride serien ?
Hon väker bara 53 kilo och den är i så falla oxå tänkt som största lättvindbräda i den fina sommarbrisen .
En 72 SL måste väll plana tidigare än en freeride eller ?