planing
Forumsvar skapade
-
surfslusken;652435 wrote:Ja kan ju ha sett fel, men har för mej att han frågade just efter de smidigaste sättet.
Ha, ha, ha…
Funderar på att hålla till i södra delarna, så det kanske är lika bra att ta båten från GC då… Har du åkt båtarna? Måste man förhandsboka, eller brukar det finnas plats? Känns inte kul att bli sittande på GC :). Har du flugit småplanen oxå? Det bokar man hemifrån då förståss…
Var bodde du när du hängde i Sotavento? Det e väl meckigt att harva fram och tillbaka till Corralejo varje dag även om det är mer liv där…
Man behöver inte förhandsboka boende, va? Det fixar sig, va?
-
Jag var där i typ 20 dgr för några år sedan, och jag håller med om att det är ett jäkligt bra surfställe. Dessutom finns det cykeluthyrning, och trevliga cykelvägar. Tyckte även att det var bra personal. Då jag hyrde utrustning en längre tid fick jag även delta på gratiskurs. Jättekul, för det var riktigt duktiga lärare. Tror att Englands bästa freestyletalanger är där.
Det enda negativa var väl att jag tröttnade på byn i slutet. Det finns inte så jättestort utbud. Tycker om Naxos stad bättre, även om jag även tröttnar på den efter ett tag 🙂
-
Värmer materialet även då det är vått alltså? Grundprincipen för en våtdräkt är ju annars att så lite vatten som möjligt ska behöva värmas upp av kroppen. Om man lägger till ett lager mellan skinn och våtdräkt så ryms det ju mer vatten där, som ska värmas upp av kroppsvärmen.
Hur tjockt är materialet?
Det kanske bygger på att dräkten i princip är torr? Om det inte kommer in nåt vatten så är det såklart bättre med mer isolering innanför.
Jag säger inte emot. Vill bara förstå hur saker och ting hänger ihop! 🙂
-
Vad är det för typ av material?
Hur tjockt är det?
På vilket sätt värmer det?
-
DrX;633839 wrote:Dessa dräkter används ju just som överlevnadsdräkter av seglare året runt, skulle väl knappast vara så om de gick sönder och vattenfylldes helt sonika?
Jo, fast seglare är väl vanligtvis PÅ båten? 😉
-
Känns lite lurigt om det går hål på en goretexdräkt. Inte så lätt att simma om den vattenfylls antar jag?
-
Samma sak som fjädrad och ofjädrad vikt i en bil. Bättre att spara ett kilo i hjulen än ett kilo i övriga bilen.
-
AlexUllared;632790 wrote:…men läste i den andra tråden att du va i 100 kilos storleken. tror du 9 hekto på brädan gör en jätte skilnad? vad vet jag..
Har hört att ett kilo bräda motsvarar 10 kilo extra kroppsvikt när man ska upp i planing. Dessutom är det gôtt med lätta grejor när man lastar i bilen 😉
-
totto73;631663 wrote:Tack, Ser verkligen trevligt ut.
Har bara svårt att sy ihop flyget ner. Blir orimligt dyrt. Norwigean och olympic air.
Funkar inte Apollo?
-
Såg ni till nåt sjögräs?
När jag var där i helgen så låg det gräs lite här och där. Jäkligt frustrerande. Var tvungen att göra ren fenan hela tiden.
-
Tror jag åker och tittar till Lappesand på Hönö förresten. Har aldrig varit där, och inte i Tjuvkil heller för den delen 🙂
-
Jag körde i Askim och det funkade hyffsat med 6.0. Det som förstörde helhetsintrycket var sjögräset som gjorde att jag behövde rensa fenan efter varje repa. Trodde att det skulle försvinna vid marholmen, men det gjorde det inte. Och det var svårkryssat pga allt sjögräs i fenan.
Borde ha hämtat sjögräsfenan som låg i bilen! Sätter på den från start nästa gång.
-
Kör ni Askim idag? Eller Fisken kanske?
-
Skriv gärna nåt här om du åker ut. Jag har kalasat lite ikväll, så vi får se hur det blir med morgondagen. Om det blir vind nån timme senare än den nuvarande prognosen så…
Är det fotöbron som gäller, eller finns det nån bättre plats?
-
Varför lägger man på en ovan och en underdel? Skulle det inte räcka med att lägga flera lager kol- el, glasfiberväv direkt på kärnan?
Det kanske är för svårt att automatisera det arbetssättet?