poppo
Forumsvar skapade
-
@Mården 380793 wrote:
för att gå fort i 6-10 krävs det nog tyvärr segel mellan 7,5-8,5 o en bräda som är 60-65cm bred volymen är väl ointresant
däremot om det blåser 9-13 har jag ett perfekt kitt för dig när ditt mindre kitt inte riktigt bär eller vad sägs om
naish stelth 7,0m2 -05 o en sonic 85l 55cm-03 finns på köp o säljtackar Mården, har kollat dina grejer på köp å sälj – inte vad jag letar efter tyvärr. usch, vill verkligen inte ha så stora grejer som över 7,5. förstår att det är det som krävs om det ska gå riktigt fort, men jag får känslan att med mina 68kg får jag snabbt problem att hålla ned så stora grejer när det brallar upp mot 10m/s. samt att det verkar så sjukt jobbigt för en som är van med 6,0 som största segel.
runt 7 kvadrat inkl mast och 60-62 bred bräda kanske?
falcon 61 eller 65 -06 beggat hade ju vart nåt…? 🙂 -
@adde 380762 wrote:
Det stora felet var ju dock att man skulle kunna segla med planing i stockholm… 😀
Höhöhö…. 🙂 Ibland planar vi här uppe med! Dessutom kan det bli punch i läppen till skillnad från sandstränderna i väst – här strax “innanför” Landsort:
Nu kom jag på mig själv att nappa på den enkla och starta en hundrade (?) öst vs. väst-tråd, ni behöver inte nappa och köra vidare. Ni har ju faktiskt minst dubbelt så många (mushy) våg-dagar i väst!
edit: Åsså var det fel forum för den bilden/diskussionen – förlåt!!!
-
inte 6,8:an – men jag kör 6,0:an från -06 med simmers sc-rdm 430 mast. är grymt nöjd, seglet går igång tidigt och är mycket lätthanterligt. rekommenderas!
[img]http://uvk.se/photogallery/albums/userpics/10002/normal_IMG_6257%5B1%5D.JPG[/img]
-
idag har de nyktrat till. ordning på detaljprognoserna, dock “lugnt” framöver. kanske är den bittra sanningen…
-
Hallå Eric!
Lite tunn prognos, är det inte? Annars håller jag med om att det är läge att börja hissa trasan, bockade själv av premiären på Haga förra söndagen!
“if it blow we drive”…
-
@Niklas_S 375880 wrote:
Dubbelnylon håller rästen va livet….
bra hållbarhet, men betydligt kallare än enkelnylon där vattnet rinner av istället för att ligga kvar och kylas av vinden. köpte mig precis en NP 5000 5/3, tycker den verkar grymt prisvärd. passform, np-kvalitet och smidighet.
-
är också på steget thomme, men jobbar hela em/kvällen ikväll. nästa sydvästan blirdet åka av!
-
poppo
Medlem10 april, 2007 vid 18:42 som svar på: Teknik -Bästa sätt att konka runt surfprylarna på flygplatsen?@fastforward 375466 wrote:
poppo: var du i Engelberg eller? Fattade inte vad kuggarna vad till för men det där bandet som gick överst på vagnen kan nog göra det svårt att lasta stora saker.
japp, engelberg levererade – det kom en bit över en meter nysnö under veckan!
kuggarna var till för att haka i rulltrappan, bandet för att spärra väskorna från att ramla ut när det lutar i trappan. förmodligen inte surfbrädekompatibelt, jag tyckte bara det var kung att ta med vagnen i rulltrappan…
-
De gånger jag träffade Per på västkusten (både i Sverige och Australien) var mycket roliga och inspirerande. En av Sveriges främsta. Oefterliknelig. Må han vila i frid.
-
poppo
Medlem10 april, 2007 vid 10:08 som svar på: Teknik -Bästa sätt att konka runt surfprylarna på flygplatsen?Bästa baggagevagnarna har de på Zürich. Var där vecka 12 (dock med skidfodral istället för boardbag). De har speciella kuggar på undersidan av vagnen som gör att man kan åka i rulltrapporna med dem! Kan bli spännande att balansera en boardbagen i rulltrappan iofs, det lutar en del…
Kul att under inflygningen till Zürich se folk vindsurfa nere på sjön när man var på väg till skidsemester. Vore inte helt fel att bo där, 2h till bästa skidåkningen i Europa och surf runt knuten. Enda problemet är att det saknas vågor!
-
@MacA 374841 wrote:
Vem lagar brädor proffsigt i Sthlm nu när Johan Gelander är på väg/redan flyttat till Varberg?
Skidsport har fler kompetenta, kolla tex med Pär (culing) så styr han säkert upp biffen på samma sätt som Johan (som ju inte lagade brädorna själv antar jag!)
-
Kombi är inget krav. Jag körde med en Golf 88:a länge, funkade hur bra som helst. Vicka passagarerarsätet så kan man trycka in 2 småbrädor, några segel, mast å bom genom bakluckan utan att fälla baksätet! I skuffen lägger man resten (dräkt, sele fenor förlängare mm). Är man två eller fler har man ju takräcke. Kostar från runt 4000-14000 beroende på skick och mil. Billig, pigg och rätt driftsäker är mina erfarenheter.
-
ser ut som en ellips gjord i paint. borgar för kvalitäääät…? alltid kul med nya brädmärken dock, ännu roligare att se om de levererar.