poppo
Forumsvar skapade
-
Glöm inte Mistrals mindre Syncro’s (http://www.mistral.com/standard.xml?vpID=14&productID=9) – grymma! Till ´06 finns den i 77 resp 83 liter. Fjolårets 82:a är sjukt skön (har för övrigt en till salu..) och funkar lika bra som hårdvindsfreestyle som lättvindsvågis.
-
haha! Garvade lite när jag såg hur du sprattlade i stroppen Gurra! Nu börjar vår-längtan bli svår efter en lång vinter hemma… Ses om ett par månader.
gurra1978 wrote:Tjena Hansson_Köp RDM. Det är grymt och det håller om du väljer rätt RDM mast. Det finns vissa märken du ska akta dig för. Jag vill inte hänga ut några här men det lönar sig att prösa lite extra, speciellt om det finns bra garantier.
Sen diskuteras det massa om prestanda hit och dit men i ärligheten namn tror jag inte du märker någon skillnad. Men att det är hållbarare är ingen tvekan om. Se bara på mitt stavhopp i SA. Powerex RDM is the shit!!! -
Heppåre! Har vart uppe ett antal ggr förut, men så här ligger det till:
– Ny bom behövs ej (adapter följer oftast med masten)
– Det är en viss skillnad i känslan, riggen känns lite softare med RDM.
– RDM rekommenderas om du riskerar åka tvättmaskin i brytande vågor, de håller bättre. -
OLANDERSSON wrote:uppdaterad
/Henke s-65
Shit va stressigt!
Kul att se, bra laddat pojkar!
/Poppo
-
Möjligtvis lite mindre drag än Crossover eller är det bara att det känns lättare pga den något kortare bommen. Vid frontsideridning funkar det därmed smidigare. Ett grymt allround vågsegel även fast det är något mer specialiserat än Crossover. Dessutom grym finish och mer förstärkt för att tåla tuffare tag. Jag byter inte tillbaka…
/Poppo
Team Skidsport Bromma -
Har en RRD Twintip 105 2005 som jag är grymt nöjd med, men allt är till salu! PM:a om du är sugen.
-
Har du nåt snabbt fullcambrat 6,0-6,5 i fungerande skick är jag intresserad – tänkte köra lite vintage-slalom till våren…
PM:a eller maila mig gärna isf!
Mvh
/Poppoholma44 wrote:Finns det någon som köper gamla segel från 90 talet. Jag har typ 6 segel från Neil pryde och funderar på att lägga ut dom på köp å sälj, men undrar om det är värt att plocka fram allt å fota. Sen är det inte en enda som ringer. Vad tror ni? Finns det en marknad för lite gammalt. Seglen är som helt nya syns knappt att dom är använda.
Ett vet jag är Anders Bringdals… -
Ni är komiker kära vänner. Mycket mycket roligt.
/Gobbsnarkande pralinstinn Påve
-
inga problem alls är min erfarenhet.
till i år kör jag iofs 5,4 – 6,0 men det beror bara på att jag inte vill ha nån längre mast än 430. de överlappar varandra rätt bra, men blåser det mer än 6,0 vill jag ändå bara köra vågor så då är det bra med 5,4 istället för 5,0…
-
Tunga framåtar! Kör hårt…
-
Skaffade min första 370 i höstas för att ha rätt mast till mitt nya Simmer Icon 4,1 (luff:396).
Vilken skillnad!
Nu har jag inte kört just det seglet på nån för lång mast, men genom alla år tidigare har minstaseglet nästan alltid fått en lite för lång och styv 400. Man har tänkt att det spelar mindre roll när det ändå blåser så mycket, men nu säger jag tvärtom! Hårdvindssegling har plötsligt blivit kontrollerad och mycket roligare!
Mitt tips till alla: Ha rätt mast. Till alla segel.
-
BA / Quantas funkade kanon för oss får ett par år sen. Gratis brädfrakt både dit och hem. Då körde vi dock endast en enkelboardbag (innehållande 1 vågis, 1 mast, 1 bom, 2 segel, sele mm; vikt 23kg) och ett handbaggage per person.
-
Håller med Petter, svinbra ställe för våg (och freestyle / freeride / nybörjare) där man lever mycket bekvämt. Episk vågridning nere på South Passage.
Scotty levererar dock även på main break: