robin
Forumsvar skapade
-
Jadå. Jag köpte den igår på Skidsport Bromma. Mycket bra tidning – bättre än de två tidigare.
/Robin
-
Halo (http://jaki.halo.hi.is/cg/em/v m now 00 rv)
/Robin
-
Ett djupt och omfattande lågtryck täcker Nordvästeuropa medan ett högtryck finns över Ryssland. Ett flertal fronter väntas på en nordostlig bana upp över Östersjön. På söndag, måndag och tisdag väntas vind omkring sydost 10-13 m/s, natten till onsdag kallfrontspassage och vindomslag till nordväst eller nord 6-10.
Om man sedan kollar på http://jaki.halo.hi.is/cg/em/v m now 00 rv också så verkar det blåsa jättebra imorgon! Så om man tar det bästa från de två får stockholmarna en underbar helg!! Fast jag kommer inte kunna surfa i helgen så jag hoppas att i alla fall SMHI har rätt.
/Robin
-
Har i och för sig inte kommit i vattnet sedan i fredags, och sedan dess har det blivit rätt kallt, men ett par gånger till måste det allt få bli! Jag hade så kul sist att jag inte riktigt har fått känslan ur kroppen än, så måste ut och prova igen! Jag tror nog att det bästa är att sluta för säsongen efter dåligt surf, så man slipper komma ihåg hur kul det är:-)
/Robin
-
Vad är Oaxen?
/Robin
-
Jo, Görväln blev det, och det var TOKBRA!!!!! En jämn(!) vind som gjorde att man planade näst intill hela tiden! Alldeles platt vatten vilket gav riktigt schysst fart! Visserligen ganska stora segel (jag körde 6.7, men ett par killar körde 7.8 och 7.9 fast det såg rätt stort ut)
Jag är fortfarande lycklig!!/Robin
-
Kommer man att vara ensam om man åker dit?
/Robin
-
Eller Sticklinge verkar ju förresten bra. Kommer någon att vara där?
/Robin
-
Jag tänker kolla Näsbypark i alla fall. Sticker om ett par timmar.
/Robin
-
Följde med mina föräldrar ut till landstället vid Furusund (en bit norr om Sthlm) men orkade inte tjata om att ta med brädan eftersom SMHI hade ändrat sig. När vi kom ut gick det en hel del smågäss på vattnet i byarna. Hade jag haft slalombräda hade det gått jättefint i byarna med 6.7, men jag fick nöja mig med 6.7 på en Mistral Equipe (3.70 lång – snabb men tråkig). Hade i alla fall halvkul!
/Robin
-
Jag vet inte om det där med en shorty var ett skämt, men om det inte var det så: Njäee… Jag var ute förra helgen med heldräkt fast utan skor, och det funkade jättebra förutom att jag inte hade någon känsel i hälarna efter ett tag. Om du ändå tänker prova så ta på dig en huva så tappar du inte all värme skallvägen (ganska mkt värme som går ut den vägen)
/Robin
-
Hrrm… Mina armar är nog rätt långa, ja… Men så är jag typ 1,92 i strumplästen också. 22 cm djupa låter rätt bra tycker jag (på moderna segel)
/Robin