robin
Forumsvar skapade
-
@Goose 739846 wrote:
“Häng bakåt i förhållande till kroppens position (alltså putåt), inte i förhållande till brädan, vilket försvårar rotationen avsevärt. “
Förstår inte riktigt detta, kan du förtydliga?
Tror att han menar att du ska göra en horisontell rotation där du typ ligger på rygg i luften, och inte en vertikal där du kastar dig framåt i en framåtvolt.
-
Ser fin ut!
Vad har du beställt för egenskaper och mått på brädan? -
@hakuna 739723 wrote:
Jag fick köra mig trött igår! Gick väldigt fort att bli trött.
Tackar Robin för att han tog en för laget.
Idag blåser det men är för kallt… Eller så är jag fortfarande för trött.Var så god! Nästa gång är det någon annans tur.
-
Ok, så berätta för oss som inte vet vad ni pratar om eftersom forat är dött. Har det varit VM och det har gått skitbra? Vi vill ha bilder, berättelser, allt!
-
@Sundheden 739609 wrote:
Jag har planer lördag kväll.
You’re welcome! 😉
Via Tapatalk
/ Stefan SundhedenHmmm. Jag är bortrest en vecka nu tills på lördag, undrar om tjejen blir besviken om jag är borta en kväll till. En kväll mer eller mindre?
-
@schnitzler 739457 wrote:
Jag jobbar på Starboard och diskuterade detta under lunchen med Remi, designern. Det här är inte något han har upplevt. Enligt Remi har du troligtvis dragit åt skruven för löst alternativt satt plattan fel. Kan du bifoga en bild så är det lättare att avgöra?
Helt orelaterat till fotstroppar, men det är ju jätteintressant att du jobbar för Starboard! Vad gör du för något? Var sitter ni, i Norge? Vore kul att höra lite om hur det är att jobba för en brädtillverkare.
-
@Gregerkj 739419 wrote:
Hej! Det ser ju lockande ut att ha en hel serie freerace segel på en mast,
men vad är då haken, funkar detta otimalt eller?
6.0 borde väl bli lite väl stumt och 8,8 lite sunkigt?Konceptet har provats några gånger genom åren, men har sällan eller aldrig blivit en hit. Jag har svårt att tro att ett segel med 440 i luff blir skönt med en 460, och som du säger kan nog det största seglet kännas för mjukt även om det säkert funkar för lättare seglare. Vi får hoppas att det funkar, för det är ju inte jätteroligt att lägga tusenlappar på master.
-
Jag fortsätter självuppoffrande att planera upp våren med jobbresa, inbokade helger, alldeles för mycket på jobbet och lite sådant, allt för att ni andra ska få lite vind. Kanske skulle ta och boka in en midsommarfest i Halmstad utan att ta med bräda, det borde göra susen.
-
Sådana här trådar gillar jag! Jag vill också ha tips, själv försöker jag också lära mig men hamnar mer i någon slags misslyckad pushloop där jag roterar runt jäkligt fort, lite för vertikalt.
Kom med mer tips ni som kan!
-
@ubåten 738934 wrote:
Har en northsail sele kombo mellan sittsele och midjesele . Funkar kanon dock stor omställning från enkelheten i en midjesele om man har otur vid kastfall .
Vad menar du är enklare med midjesele vid kastfall?
-
@hakuna 738717 wrote:
De ser ut att köra 1kvm större segel än vad jag skulle valt i den vinden!
Verkligen! Har sett den filmen många gånger men faktiskt aldrig tänkt på det. Vilken skicklighet att hålla ihop grejorna i de vågorna med så mycket tryck, och sedan dessutom ladda på så feta hopp! Tror mer på att hänget i hoppen där berodde på seglarnas skicklighet och överriggning snarare än segeldesign. Någon som har provat ett Hucker som kan berätta hur det känns?
-
Jag bodde i Sisjön tills nyligen. Köerna söderut mot Billdal är mastiga i rusningstid, så jag skulle helt klart ha grejorna med till jobbet om du ska surfa efteråt. Annars är det klart att det är lite kortare till Varberg från Billdal än från innerstaden.
Ska man se till köande så anser jag att det är viktigare med vardagar mer än surfdagar. Om man kan få mindre restid på vardagar så kan man mycket lättare få till fler surfdagar eftersom man kan balansera jobb och familj bättre.
-
Volvo V40 går att fälla framsätet på, men särskilt prisvärd vet jag inte om man kan kalla den.
-
Jointen kommer med största sannolikhet att gå av nästa gång du surfar. Sjukt trist att simma hem när det händer. Resten av mastfoten kan du inspektera och avgöra om den verkar hållbar.