sailortrash
Forumsvar skapade
-
det beror ju på vad man seglar…
brisen var grym och år. har man en formula hade man kunnat segla minst 30 tillfällen bara i maj juni. det vår några riktigt fina dagar efter islossningen i slutet av april också.
sen var ju juli augusti svag nordlig vind hela tiden typ…men de som var på rätt ställe fick många tillfällen för 5.5-7.5…
kanske inget för vindkraft men lokalt har det funnits många tillfällen. speciellt för de som gillar plattvatten och slalom.
att min sommar dippade beror på att storken kom, men jag fick ändå rätt ok med planingstimmar iår ändå (långt under era definitioner för “ok” dock…)
vågor är ju svårare där jag bor, sen har det vart lite taskigt med höststormar det måste jag hålla med om..
-
sailortrash
Medlem14 oktober, 2013 vid 20:31 som svar på: 2013 Kite Foilboard California State ChampionshipSer svårgippad ut den där…eller så har han fastnar med badtoflorna i dörrmattan…
-
ni är bortskämda gubbar..
förra året var min säsong med mest tid på vattnet hittills (har hållt på i ca 7 år). då fick jag ihop runt 30 tillfällen…skulle tippa ca 60 planingstimmar. desutom var mer än hälften på formula med 11.0…så det är ju knappt vindusrfing i dess rätta bemärkelse.sluta gnäll!
-
Byt ut cb mot ett bärplan så får du en moth-jolle. De planar fint…
-
Jag drar mig ur för att låta tråden leva surflivet. Om ngn vill diskutera vapen så pm.
Tack och hej -
Vad gäller hjälm eller krona så är båda ute. Vår kung har fattat grejen dock…
http://www.comedycentral.se/news/30420-kungens-finaste-hattar
Jag trodde grejen med surfing var att skita i alla regler. Hjälm är förbjudet och av med tröjan fö fan…
-
det beror nog på var du är i USA…
“Jo i allra högsta grad att folk dödar folk, innan pickadoler så med svärd o innan de med klubbor”
det är precis det som är problemet med vapenkramare. Acceptera denna enkla sanning så förstår man varför folk inte ska kunna köpa vapen enkelt. Det är nämligen mkt enklare med en pistol än med svärd, klubba, fot eller lillfinger. och mycket större chans att lyckas. ett misslyckat dråp/mordförsök är ju faktiskt inte ett mord. men med en picka är det nog ett lyckat försökt..
-
om han inte blir skjuten när han blir uppspolad på ngn annans strandtomt…eller besöker grabben i skolan. nödvändigt ont liksom…men vapen dödar ju inte folk. det är ju öh..folk som gör..fast med vapen..inte så ofta med händerna faktiskt längre..
-
@erree 717294 wrote:
Man behöver inte vara en dålig människa för man gillar vapen, ingen anledning att dissa Robby för detta!
varför får jag för mg att du gillar vapen men ändå vill ansedd som en bra männsika?
nejdå…robby är säkert great…eller var. det var ju så tråden började allafall.
-
NRA eh,
ja jag har alltid tyckt det ser ut som just Robby haft ngt hölsterliknande innanför selen…man kan skymta det ibland på vissa klipp liksom..
är han kreationist också eller: http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504
isåfall kanske han lider av detta:
http://www.psychologytoday.com/em/43694
vilket betyder att han troligtvis tycker livet är great!
jag kanske ska sikta in mig på ett annat kitemärke…gillar inte folk som gillar vapen..
-
@Jesper B 717263 wrote:
Eller så är jag helt menlös, eller meningslös?
/JB
det där var en lös mening…med lös betydelse…
-
@sailortrash 717208 wrote:
eller så menar han att 30 40 åringar är ungdomar…
eller så hotar han Robby med att 30 40 st. ska ge honom spö…om han rör sig ner bland ungdomarna..
Jag är verkligen roligast på konfen…
-
eller så menar han att 30 40 åringar är ungdomar…
eller så hotar han Robby med att 30 40 st. ska ge honom spö…om han rör sig ner bland ungdomarna..
-
då menar du att många 30-40 åringar är smartare än Robby alltså..
-
Varför bara en liten chans? Hur många grymma 50+ finns det egentligen?