Forumsvar skapade

Sida 126 av 144
  • sailortrash

Medlem
    28 juni, 2013 vid 08:59 som svar på: Stora twinfinbrädor?

Ser ju inte fantastiskt smidigt ut direkt…

• sailortrash

Medlem
    28 juni, 2013 vid 08:55 som svar på: Vila i frid, begagnade utrustning – köpsälj tråd!

Ingen som har en hifly madd twinzer i ngt garage som inte används?

• sailortrash

Medlem
    27 juni, 2013 vid 15:03 som svar på: Stora twinfinbrädor?

Vad är det för ngt…en sup med segel?

• sailortrash

Medlem
    27 juni, 2013 vid 09:17 som svar på: Brädbyggarfilm

hmm…jag vet ärligt inte om det är inspirerande eller avskräckande att se ett garagbygge av den här kvalitén…eller snarare proffsbygge att döma av resultatet. utöver att det var väldigt många moment i själva byggandet så ser ju “garaget” och din utrustning snarare ut som en minifabrik…förutom bromsskivan, men de kanske använder bromsskivor för att stabilisera skumplasten i cobrafabrikerna också..

normalt så är ju bra verktyg halva jobbet…efter denna film har jag insett att det är ingen ide att ens försöka bygga en bräda i mitt trånga förråd tyvärr..

vad kostar kalaset i material?

• sailortrash

Medlem
    27 juni, 2013 vid 09:05 som svar på: Stora twinfinbrädor?

ja hifly madd eller vad den hette…skulle gärna prova en sådan…ingen som har en gammal rackare till salu?

varför ska twinzer vara förbehållen de små volymerna…?

• sailortrash

Medlem
    26 juni, 2013 vid 14:33 som svar på: Stora twinfinbrädor?

Man får bättre grepp och kan köra på grunt vatten. Bättre manöver också…

• sailortrash

Medlem
    25 juni, 2013 vid 15:49 som svar på: Vila i frid, begagnade utrustning – köpsälj tråd!

Söker gippvänlig bräda runt 70 bred. Max 5000:-… Inga stryktåliga matrial.

• sailortrash

Medlem
    13 juni, 2013 vid 08:58 som svar på: ocean rodeo bronco 12.0 2007?

har inte kört den på några år,men det är ingen nybörjar kite direkt. tvivlar på att ngn skulle betala ngt för den idag, men den duger som slit och släng snökite.. den används för lite för att det ska vara värt att fixa den

speed 2 -05:a tror jag. uppenbarligen gjordes den i 10 eftersom jag har en..gul och svart.

• sailortrash

Medlem
    12 juni, 2013 vid 20:42 som svar på: ocean rodeo bronco 12.0 2007?

Speed är en closed cell foil…

• sailortrash

Medlem
    12 juni, 2013 vid 18:10 som svar på: ocean rodeo bronco 12.0 2007?

Speed 2 är 10 m2. Men den håller inte luften, så om den kraschar så kommer den inte gå att relauncha. Någon eller några celler måste vara trasiga, men det märks inte när den är i luften.

• sailortrash

Medlem
    12 juni, 2013 vid 11:33 som svar på: ocean rodeo bronco 12.0 2007?

men vad är det som skiljer bow-kites från typ 06-08 från 09-12 då? är det bara att de har börjat sy upp dem med bridles i LE? jag vet att Switchblade fäste 4 linor i block som satt i LE, medan ozone inte gjorde det runt 07-08. 5:e lina var starkt rekommenderat på den tiden av säkerhetsskäl också…vad har hänt sen dess ?

• sailortrash

Medlem
    12 juni, 2013 vid 06:54 som svar på: ocean rodeo bronco 12.0 2007?

Måste ändå säga att det verkar enklare att lära sig med en kite med mkt depower, så man har lite marginal var i fönstret den befinner sig när man ska iväg. Blir ju sånt jävla ryck även i lätta vindar. Men depower kom väl runt 06, så jag tänker att de borde gå att hitta en bra skolkite från 06 ochuppåt. Typ de första eller tidiga bow-modellerna..men man får antagligen en snabbare utveckling med en moderna kite

• sailortrash

Medlem
    10 juni, 2013 vid 16:41 som svar på: ocean rodeo bronco 12.0 2007?

jag ägde faktiskt en ozone instinct sport 13 kvm, -08 en sommar för länge sen. den hade “fantastisk” depower (ca 50 cm skot utrymme). Men den var svår att relauncha och jag kom aldrig igång riktigt, blev vindusrfing istället då det verkade enklare, även om det är svårare att lära sig.

jag har en FS speed 2 också, den har jag kvar och kör med på vintern av och till. den har fan ingen depower överhuvudtaget. tror det är en 05 eller 04. mkt kraft har den dock är är på snudd förstor för snökiting..

nyligen läste jag att man “inte ska köpa ngt äldre än 09”. det har säkert hänt massa med kites sen jag var och nosade på sporten…men det borde ju gå att hitta en enkel och lättare kite med bra depower som är äldre. Jag tror att cabrinha switchblade var en vanlig skolkite runt 07-08 då jag var som mest kite-aktiv…ingen som har en sådan liggande?

• sailortrash

Medlem
    10 juni, 2013 vid 07:04 som svar på: ocean rodeo bronco 12.0 2007?

jo varför vänta…har inte tid, och “fyndet” hade jag tänkt börja experimentera med när kidsen börjar på dagis igen och jag kan skolka från jobbet. allternativt när snön kommer…

kanske onödigt att skaffa en trainer egentligen…men tänkte att jag kanske kunde köra den till rollerblades också. När man har för få timmar på vattnet får man konstiga ideér..

• sailortrash

Medlem
    9 juni, 2013 vid 21:46 som svar på: ocean rodeo bronco 12.0 2007?

Ok
    Ser typ exakt ut som den fast grön. Misstänkte den rekommendationen och glad att du sa det. Jag köper en trainer i år istället och satsar på nästa säsong…

Sida 126 av 144
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums sailortrash

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.