Forumsvar skapade

Sida 128 av 144
  • sailortrash

Medlem
    14 maj, 2013 vid 07:51 som svar på: Haga fyndruta

Kan tänka mig att sl1 är tokgrym. Gör de en formula så kommer jag nog köpa en sån

• sailortrash

Medlem
    14 maj, 2013 vid 07:49 som svar på: Haga fyndruta

…år man leta efter…

• sailortrash

Medlem
    14 maj, 2013 vid 07:48 som svar på: Haga fyndruta

Om ngn vill bli av med grejer så är det bara att skrika till. Jag kommer med släp på 2 röda. Det är inte för inte jag kallar mg sailortrash…

På tal om ahd så är det en vanlig bräda i Sthlm, mkt tack vare bicless kan jag tänka. Allafall fast forward vilken jag själv köpte av bicless för 5-6 år sedan. Men den leverar fortfarande…skönare gippar f

• sailortrash

Medlem
    13 maj, 2013 vid 07:09 som svar på: Vindsurf i Täby?

det brukar alltid vara folk som kör i österskär annars, om du har bil

• sailortrash

Medlem
    12 maj, 2013 vid 09:02 som svar på: Haga fyndruta

nej då…det är bara jag som har slutat köpa.

förra året köpte jag 7 segel 2 brädor 5 fenor 8 stroppar en hängsele 1 bom…minst.

jag letar fortfarande efter en 12.0 samt en schysst slalombom…och ett fullrace 6.5 för speed..

och en ny formulabräda…

coh en liten quad…typ 90 l…

dessutom köpte jag en twin i butik nyligen..och sålde två segel förra säsongen..

bara för att jag måste fylla på spargrisen så börjar folk här på forumet sura

• sailortrash

Medlem
    12 maj, 2013 vid 07:01 som svar på: formula segel till reptile mast?

hej

CC menar jag Constant Curve…men att döma av andra trådar i detta forum om böjkurvor verkar ju det spela mindre roll.

Jag seglar ett Ka-formula.

jag gör så att jag mailar dem.

• sailortrash

Medlem
    8 maj, 2013 vid 18:50 som svar på: Kona CarbOne introduceras!

Carbone är en kona som man kan bära ensam ner till stranden…

• sailortrash

Medlem
    7 maj, 2013 vid 08:11 som svar på: Kristi Himmelsfärd på Haga Park

hade det inte vart båten som alltid ligger där kunde den där bilden lika gärna vart från fillipinerna eller nåt=)

• sailortrash

Medlem
    7 maj, 2013 vid 08:08 som svar på: Premiärsurf för många i Österskär idag söndag

österskär är bra på syd. jag tror trälhavsbadet/margretelundsbadet är kanske perfekt om man över på stropparna eftersom det blåser jämnare där. det är ju först när man börjar komma ut en bit från österskär då vattenspegeln blir större som det bli riktigt bra.

• sailortrash

Medlem
    7 maj, 2013 vid 08:03 som svar på: Mastfot vs chop

om du flyttar bak mastfoten får du mer tryck på fenan vilket kan va bra i hårdare vind. du får bättre kontroll på lyftet och minskar risken för spin out och tail dance. i lätt vind kan det ju va bra med mkt lyft, så då kan det vara lättare att plana upp om man har mastfoten längre fram. har du för mkt lyft kan det ju upplevas som att brädan dunkar i vattnet med jämna mellanrum. prova flytta den längst bak och se om den beter sig jämnare nästa gång det blåser på

• sailortrash

Medlem
    6 maj, 2013 vid 08:41 som svar på: Kristi Himmelsfärd på Haga Park

vem har planterat en palm?
    den var inte där sist…

• sailortrash

Medlem
    6 maj, 2013 vid 07:37 som svar på: Premiärsurf för många i Österskär idag söndag

österskär är bra på syd, sydost, öst och nordost. sydliga vindar ger pyttesmå vågor vilka är klart hanterbara. tveksamt om man ens kan kalla det chop, men det beror ju på vad man jämför med.
    på syd kan man köra långa kryssben från österskär vilket är nice. det ligger också en bana ute på trälhavet som är närmre österskär än brevik. syd blåser också rakt mot land.

vid väst är det väldigt byigt med totalplatt vatten. väst brukar funka för freeride, då det oftast brallar i rejält och man kan ligga och halvinda fram och tillbaka.

samma vid nord – kanske ännu plattare. fast det blir lä 30-50 meter från stranden så det kan va svårt att kryssa tillbaks. Nord är inte att rekommendera vid österskär.

Sydväst funkar men är byigt och blir lä på sina ställen. ganska dåligt brukar det vara vid sydväst tycker jag.

Träähavsbadet, lervik eller brevik funkar bättre än österskär vid sydväst och väst. brukar dock inte köra där så jag vet inte riktigt hur choppigt det kan vara.

Vid nord kan man åka över till svinning som ligger mittemot österskär och få pålandsvind. Stefan har lagt upp Svinninge som spot på ngn spotguide såg jag. östernäs eller ngt hette det..

• sailortrash

Medlem
    6 maj, 2013 vid 07:25 som svar på: Random pixlade foton från Österskär söndag morgon

ja här ser vi 2 sällsynta arter (borde vara rödlistade) i österskär..en 110 freeride l med 5.5 typ, och en jp fsw 120 med 6.1..

• sailortrash

Medlem
    2 maj, 2013 vid 18:06 som svar på: Premiärsurf för många i Österskär idag söndag

ska blåsa syd imorrn eftermiddag

• sailortrash

Medlem
    2 maj, 2013 vid 07:36 som svar på: Blocket Superstars

med tanke på vad nya brädor kostar kanske ngn desperat student nappar…
    man får ju erkänna att den är ruggigt snygg…

Sida 128 av 144
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums sailortrash

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.