sailortrash
Forumsvar skapade
-
sailortrash
Medlem21 november, 2012 vid 13:04 som svar på: Vila i frid, begagnade utrustning – köpsälj tråd!söker en gammal ful BILLIG med fungerande dragkedja boardbag för brädmått 250×60 om ngn har en över.
-
hej
jag kommer köra stormdagarna i sthlm och maj/juni på öland/haga. inte så många dagar/år så därför blir det ingen pro-model för 16.000:-. jag kan vattenstarta men litar inte på den byiga sthlmsvinden, därför är det bra att kunna dra rigg om man ger sig ut i kallt vatten på våren.
inomskärs är det också mestadels plattvatten så att den blir stor (ca 120-130 l) ser jag inte som ngt problem. vill ha en bräda med mkt manöverförmåga som tillåter feta gippar, långa som korta, lite skutt och hopp.
snabbhet är inte det viktigaste då jag har en manta 68 som räcker och blir över.tänkte köra endast 7.5, och köper eventuellt i framtiden ett fullcambrat så man kan vara ute i tokhård vind.
tanken är: 1 bräda, 1 segel, ska användas “gulddagarna på östkusten”, men även hänga med på biltaket vart hän. inte för dyr och framförallt rolig och problemfri.
min nivå: fullplansgippen sitter ibland, hanterar 100 l ok, vattenstartar med max 7.5 i jämn vind, ingen airtime att tala om, ca 30 dgr/år.
övriga brädor:
formula (används mest)
slalom 100
freeride 100 (fanatic triple x)
vågis 87tack för lejpen…
-
“vila i frid begnad utrustning” tråden…är ju inte direkt en bra köp och sälj tråd..
-var det inte ngn som sålde en gammal vågis på sidan 34…vem var det nu…JO! ok..pm så kanske man kan se en bild..
nehej den var såld..men här en en ny på sid 36..scrolla scrolla…
nej ingen där… bläddra mera…
..
ngn som tycker den tråden funkar bra?
-
quickfix lösning med mkt hävarm tror jag…
-
dr masse..
gör inte om köp och sälj:
lägg till två till i stället. en för slalom en för våg, och låt orginalet vara kvar för freeride och kona och våtdräkter mm..
två tydliga rubriker, KÖP OCH SÄLJ SLALOM/SPEED, KÖP OCH SÄLJ WAVE/FREESTYLE, och sorteringen kommer ske av sig själv…
-
starta en ny köp och säljsida istället eftersom det inte kommer att hända så mkt med surfzones köp och sälj…om jag förstod den tråden rätt..
-
sailortrash
Medlem23 oktober, 2012 vid 13:08 som svar på: Dell lever i 80-talet med sin nya surfplattaaahhh!!
jag dör av retrolycka!
vill-ha tsunami totalen…
-
sailortrash
Medlem23 oktober, 2012 vid 07:46 som svar på: Dell lever i 80-talet med sin nya surfplattafan asså…vindsurfing är verkligen mobbat! var får de alla de där bilderna ifrån? museum eller…
fast jag vill ha ett sånt där segel faktiskt. om ngn har ett så pm…
-
sailortrash
Medlem15 oktober, 2012 vid 16:06 som svar på: Vila i frid, begagnade utrustning – köpsälj tråd!Jag vill ha en apgammal rigg till en gammal cls ca 100l som jag gillar. Funkar inte så bra med nya segel, stropparna är för långt bak. Ngn som fortfarande inte åkt till tippen?
Pris:*billigt*
Ngnstans i Sthlm…
-
jag, med mediokra förmågor på surfbräda har lärt mig på relativt breda brädor med symmetrisk volymfördelning. men på senare år har jag åkt bakåt i tiden, och börjat köra på äldre slalom och freeride brädor med lövtunn tail, 270+ och i snitt 54 breda (som folk slänger iväg alltså..). mkt svårare att segla på, men otroligt bra kontroll i hårdvind och chop måste jag säga. speciellt gillar jag det där med supertunn tail. man svänger på en 5-öring. där tycker jag dagens brädor har svårt att leverera samma sköna känsla faktiskt.
bara en tanke vad gäller brädor som blir bredare och bredare..
-
silvertejp god dam it. gör garanterat jobbet och tar två sekunder. jag försökte med spinnaker tejp eftersom det fanns i passande färg och är lite mer “segling”, men de lossnar bara om man inte syr dem.
silvertejp är tyvärr den bästa lösningen
M
-
jag tycker inte vindsurfing är så gubbigt..
formula och speed och slalom är kanske lite gubbifierat…men knappast FSW eller våg.finns gott om människor i alla åldrar som vindsurfar, jag tycker det är grymt att man kan se gamla tanter 50+ med tändsticksarmar plana stenhårt i 9-10 m/s nere på Haga år efter år…hur många sporter klara ett sånt stort åldersspektrum?
anledningen till att det inte ä så mkt ungdomar är snarare nypriset på utrustning och tempraturen i vattnet under sommarn. sen är det många som köper fel första utrustning (butikernas fel), allafall i sthlm, och därför inte lär sig ngn vidare.
de som börjar med Kona brukar ju byta efter 2-3 säsonger när de börjar få koll på grejerna. den brädan är nog bra för att väcka intresset med sporten, om det nu är ett självändamål.
-
vaddå tjejn på bilden är ju kvar..
-
ska tänka på saken…
-
Shhiiit va krämigt..extremapa och dåre helt klart!