Forumsvar skapade

Sida 132 av 144
  • sailortrash

Medlem
    3 oktober, 2012 vid 07:43 som svar på: Summan av 5 års arbete..

men vad gör man på en SUP?

liksom…va fan gör man?

stå upp och paddla…eller har jag missat ngt grundläggande…?

“Är det inte bara att inse att vi talar om olika sporter? Bor man på västkusten (Varberg, Halmstad) seglar man vågor i vindar över 10 m/s. Bor man vid en insjö så passar att cruisa om kring på brädor med centerboard bättre. Så många surfdagar som varit denna säsong på västkusten så är jag nöjd med mitt val av sport “

Det finns mååånga bättre och roligare lättvindsbrädor än kona för insjöar. RsX är ju typ också ett skämt…en blandning av Kona och formula typ. skönt att bli av med den som OS-klass..

• sailortrash

Medlem
    2 oktober, 2012 vid 20:05 som svar på: 1986

Drömrulle! Önskar jag va där…

• sailortrash

Medlem
    2 oktober, 2012 vid 18:34 som svar på: Summan av 5 års arbete..

Jo personligen skulle jag varken köpa kona eller rs1…sup har jag i te heller fattat.. Vad e poängen med sup? Köp en kanot om man vill padla, svenska vÅgor suger ju vilket som utan segel

• sailortrash

Medlem
    2 oktober, 2012 vid 13:22 som svar på: Summan av 5 års arbete..

tillbaka till Kona

jag var vid Norra Garda sjön förra veckan och råkade av en slump se på När Neil pryde lanserade sin RS1 bräda entypsklass (tillsammans med Jaguar av ngn anledning)..den såg ut som en kona i lättviktsutförande utan blommor..

men såg knappast roligare ut att segla…den verkar också kräva typ 7 ms för att plana..

vilken klass blir störst? Kona eller RS1?

målgruppen är ju helt klart samma allafall

• sailortrash

Medlem
    29 september, 2012 vid 09:06 som svar på: Vila i frid, begagnade utrustning – köpsälj tråd!

om ngn har en freeride -120-130 l så är jag intresserad. letar även eftern 460 cc mast

i sthlm…

/M

• sailortrash

Medlem
    29 september, 2012 vid 08:57 som svar på: OK vinterförvara surfbrädor i ouppvärmt utrymme?

jag har haft problem!!

med delaminerade områden som växer över vinterhalvåret, efter förvaring i ouppvärmt förråd. detta är nog inget problem med intakta brädor dock, men kanske ska man akta sig om man har fått en intryckning ngn stans. Jag har sett segel frysa sönder också (monofilmen spricker), men jag tror mkt kan undvikas om man torkar av vatten och försöker hålla grejerna torra. en hel del händer nog på vårkanten också när det kan gå från minus på morgonen upp till +20 om solen ligger rakt på förrådet.

• sailortrash

Medlem
    14 september, 2012 vid 19:51 som svar på: Kvalitets våtdräkt?

Jag tycker det spelar roll hur dräkten funkar rent tekniskt. Min ripcurl 3/2 från 2005 är släpper in vatten som värms upp (av kroppsvärme) medan en tiki 5/4 jag köpte i höstas inte verkar släppa in vatten alls i vissa delar av dräkten. Båda är vågsurfingdräkter. Tikidräkten sitter stenhårt runt vrister och handleder vilket är ganska dåligt för cirkulationen. Men otroligt varm och verkar riktigt välgjord. Ang vind/kyleffekt tar jag alltid med ett par vindtäta, typ regnbyxor och drar över för längre pauser. Funkar hur bra som helst.

• sailortrash

Medlem
    13 september, 2012 vid 10:49 som svar på: Formula i Sthlm?

hej

ja det finns flera i österskär. det finns även en permanent bana här också, samt en resturang med “fullstädniga rättigheter” och badgäst toaletter

förra året arrangerades tillochmed lite tävlingar. Blåser det syd-sydöst-öst är det kanon för formula. sydväst och väst är dåligt, väldigt ojämnt ovh byigt och nord är frånlandsvind – men totaltplatt på vattnet.

så här års har man gott om riggutrymme också.

brukar alltid vara folk ute när det blåser så man är sällan ensam.

• sailortrash

Medlem
    12 september, 2012 vid 11:23 som svar på: Lämplig bräda till 12:an

ja jag kan tänka mig att den behåller planingen otroligt bra. hur den förresten att gippa med sådär bred häck?

• sailortrash

Medlem
    12 september, 2012 vid 11:15 som svar på: Köp & Sälj förbättring

hej

måste komma med lite förslag vad gäller vindsurfing…men kan givetvis vara relevant för Kite också.

sortering på:

volym
    kategori (freeride, slalom, fsw etc…)
    segel st. (3-5 m2, 5-7m2 osv..)
    segel kategori (..etc)

Master och bommar enligt längd och sdm/rdm

egen kategori för bagar/fodral
    egen kategori för neopren/selar

fixar ni detta är ert monopol ohotat skulle jag tro…

/trasan..

• sailortrash

Medlem
    11 september, 2012 vid 19:11 som svar på: Lämplig bräda till 12:an
    Klang;698123 wrote:
    Tjena, bra tips, jo… kollade lite på 167W först, verkar vara en bra lättvinds maskin. Men ska tydligen inte vara helt enkel att få i planing.

Ja det har jag hört att den kan va svår att plana upp frÅn vågorna, sugs liksom ner i vågdalen. Den har ju INGEN rockerline att tala Om, helt rak i häcken.

• sailortrash

Medlem
    11 september, 2012 vid 17:46 som svar på: Nytt bom/mastkoppling

Ok

Jag tänkte bara köra ett segel…så har man väl justerat så har man väl, eller töjer sig strapsen? Går det att hitta nya straps i Sverige?

• sailortrash

Medlem
    11 september, 2012 vid 15:16 som svar på: Lämplig bräda till 12:an

Jag tror faktiskt aldrig man lyckas fÅ ut Max av sig själv om man byter prylar för ofta. Man måste vänja sig vid prylarna och det tar ett par säsonger, sen kan man börja pressa dem till bristningsgränsen. Men det är ju min åsikt…

• sailortrash

Medlem
    11 september, 2012 vid 13:33 som svar på: Lämplig bräda till 12:an

Den där starboard är en kille som har där jag brukar segla. Den går nog allra bäst med 12. Riktig lättvindsmaskin. Inte så bra i hårdvind som jag förstår det.

• sailortrash

Medlem
    11 september, 2012 vid 12:24 som svar på: Lämplig bräda till 12:an

det finns en dropz krantz till salu på surfspot. den har jag sett med 12 många gånger och det verkar funka riktigt bra.

Sida 132 av 144
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums sailortrash

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.