Forumsvar skapade

Sida 137 av 144
  • sailortrash

Medlem
    13 juni, 2012 vid 08:43 som svar på: Är det inte DHL som kommer inbackandes…?

fett nördig bildserie!

• sailortrash

Medlem
    12 juni, 2012 vid 19:49 som svar på: hur liten vågis kan man köra?

allt ni säger låter bra…det blir nog en fsw runt 90 liter och en 5.0 ngn gång snart. jag har inte tänkt så mkt på budget…men eftersom jag förstör så mkt grejer och hela tiden lagar nosar och segel så känns det meningslöst att köpa ngt annat än det billigaste…typ..sen hinner jag inte segla så mkt hårdvind nere på öland som jag skulle vilja. jag bor i stockholm och då blir det mest lättvinds formula på brisen…och att underhålla två utrustningar kostar ju mer än en..
    tack för tippsen, över och ut…

• sailortrash

Medlem
    12 juni, 2012 vid 11:12 som svar på: hur liten vågis kan man köra?

vad tycker du skiljer mellan gammal och ny, Rasmus? det jag upplevde var att man var tvungen att ha bra mt högre speed innan man klev i stropparna..sen att den gick lugnare på vattnet, vilket jag tror beror en del på att den är rätt tung

• sailortrash

Medlem
    12 juni, 2012 vid 08:15 som svar på: hur liten vågis kan man köra?

ok

tack för alla tips! nu känner jag mig övertygad om att ner till 85 l kan funka bra med det segel jag använder mest. planen är att skaffa en 5.0 för de blåsigaste dagarna, 5.7 känndes mkt riktigt i största laget i byar uppåt 14-15.

ang. bräda så är jag nog ute efter en smal rackare för stökigt vatten. jag blev faktiskt helt såld på hur den gamla CLS:en bara plöjde fram i stöket som en glödande kniv i ett smörpaket…! *lycka* och brorsan lyckades inte köra om mig trots 13 år modernare bräda och 1 kvm större segel !! total skillnad motmin manta 68 med stropparna ute på kanten, tjock och bred, som en dvärgformula typ.

jag tycker jp fsw ser ut att ha fin shape för min nivå av småvågor och lite hopp och sånt. ser ut som en klassiker byggd med lite modernare material typ.

finns det ngn 2000-tals bräda som påminner mer eller mindre om CLS:en?

• sailortrash

Medlem
    11 juni, 2012 vid 12:04 som svar på: hur liten vågis kan man köra?

skulle gärna din testa din bräda fnassel men tyvärr är jag fast i sthlm tills nästa gång jag kan smita iväg från allt…

jag tror också att singelfena är min grej, tror inte jag har ngn nytta av quad och det blir ändå mest bump’n’jump på haga vid sydväst..

men är inte 5.7 för stort för 85 l? Det finns ju också många äldre vågisar med singelfena därute…hur bra funkar en vågis/sfw med ca 10 år på nacken med några år yngre segel?

• sailortrash

Medlem
    11 juni, 2012 vid 09:54 som svar på: hur liten vågis kan man köra?

jag tar mig nog inte längre än till öland, och där är det ju inga monstervågor men väl uppåt huvudhöjd när det brallar i…och mitt minsta segel just nu är 5.7

till och börja med blir det nog mest freeride och små skutt, fenor är ju inte heller så svårt att samla på sig.

är inte 75-80 lite litet?

• sailortrash

Medlem
    22 maj, 2012 vid 18:50 som svar på: mXr var på besök på Haga i Lördags!

ok

skumt, ser ut som avkomman från en Kona och en speedbräda..

jag väntar ivrigt på recensionen…

• sailortrash

Medlem
    22 maj, 2012 vid 18:45 som svar på: Fen kunskap – Vass fena

vibrationer och tjut e häftigt…

• sailortrash

Medlem
    22 maj, 2012 vid 18:41 som svar på: Vet att man inte pratar om fight club…

det finns gott om krig här i världen om man vill känna på verkligheten…

fast grekland kanske räcker om man tycker sverige är för *tryggt*…

• sailortrash

Medlem
    22 maj, 2012 vid 07:54 som svar på: mXr var på besök på Haga i Lördags!

vad är det för speciellt med brädorna? med bottenshapen alltså?

• sailortrash

Medlem
    22 maj, 2012 vid 07:50 som svar på: Fen kunskap – Vass fena

Det finns många fenfanatiker på forumet här och många trådar du kan läsa på…men som nybörjare märker du ingen skillnad…jag kör med skitdåliga dingade, lagade fenor och det är inga som helst problem så länge fenan matchar rek. segelstorlek..

är den för vass så ta två tag med 240 slippapper så kommer du inte skära dig mer

eller kör med de övriga fenorna

• sailortrash

Medlem
    16 maj, 2012 vid 07:06 som svar på: Fördomar, kan ni känna igen er?

folks fördomar om surfare eller surfares fördomar om folk…

surfing som livsstil blev ju handelsvara tack vare HM för några år sen…alla stadsbor i landet blekte håret, åkte till australien och köpte en Shortboard som de sen aldrig använt i sverige..

men detta forum borde ju vara det optimala stället för att leta information till din uppsats..du kommer hitta mer än vad du behöver så börja med en bra frågeställning. 4 sidor låter som max 1 fråga/sida..

• sailortrash

Medlem
    16 maj, 2012 vid 06:55 som svar på: Stor Plywoodskiva

regla upp och höj golvet 45 mm till..sen skulle jag lappat med två lika stora skivor (tillsågade) jag har själv tänkt på att göra samma sak om jag dyker på ett lämpligt objekt. jag har aldrig sett en byggskiva bredare än 120 så det blir nog till att såga i vilket fall

• sailortrash

Medlem
    15 maj, 2012 vid 12:05 som svar på: Kristi Himmelsfärd på Haga Park

ok

jag kommer väl på lördag då..

• sailortrash

Medlem
    14 maj, 2012 vid 19:39 som svar på: Kristi Himmelsfärd på Haga Park

jag ska dit…

tyvärr inte för att surfa dock..

Sida 137 av 144
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums sailortrash

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.