

sebban
Forumsvar skapade
-
Det går utmärkt att bygga eget avgas till bilen!
Mig släppte de igenom med ett banracingsystem till min förra Porsche. Kul att se en hel besiktningshall hålla för öronen innan bilen startas!
Beträffande oljeläckaget så är det med största sannolikhet ventilkåpspackningarna. Kostar småpengar på mekonomen.
Skulle det inte vara de så kan det vara packboxen, men den är lätt att byta. Annars kan man ju tänka sig packningen vid oljesilen i sumpen.
/Sebastian
-
Jag jobbar lite med datorer och nätverk.
Anser följande vara rätt för dig:Är disken under 40gb finns ingen anledning att partitionera disken.
Är den däremot större så tycker jag det finns anledning.
Det enklaste för dig är nog att stoppa en xp-cd i cd’n.
Bootar den inte på cd’n måste du ställa in boot ordningen i BIOS, BIOS når du genom att trycka del/esc/F1 eller vad det kan tänkas vara på din dator. Alternativt bootar du på en diskett som gör det möjligt att välja vilken enhet du vill boota från. Disketten kan jag fixa om du går bet i BIOS.I xp’s installations prog ligger fdisk ibakat så den formaterar automatiskt efter dina önskemål. Tydliga instruktioner finns där du väljer partition att installera på.
Gör en partition på minst 5gb för winxp. Vill du ha programmen på samma disk så gör den åtminståne 20gb. Så slipper man lida av utrymmesbrist. Dock finns räddning i form av proget ”partition magic” ifall man misslyckas.
Sedan är det bara att välja den tillverkade partitionen och installera. Glömde du nu att partitionera resten av disken så görs det med enkelthet i diskhanteraren i win.
Det skall väl vara allt för en installation tror jag.
Annars kan jag verkligen rekommendera linux disten Ubuntu 5.04. Verkligen en trevlig och enkelt dist med nya Gnome som GUI och det mesta man vill ha med i intallationen.
Fråga gärna om något är oklart!
-
Nyser man lite kraftigt i bilen, med den lasten på taket, så kanske bilen välter…
Får nog ut å måtta lite på taket…
-
Förresten…man kanske skulle prova om takboxen får plats på taket tillsammans med nån bräda!
Det tål nog att testas…
-
Jösses…det var grejer på taket det!
Går bilen att köra vettigt med allt det där på taket?
-
Tack för alla bra tips!
Ska köpa mig segel och boardbag, samt lite bra spännband.
Tror för övrigt att det går utmärkt att komma till stranden med en S2 Avant
Fyrhjulsdrift å allt…
-
I dagsläget känns det som 2 brädor, 2 mastar och 4 segel.
Men får jag plats med två brädor och master på taket?
-
Ett hett tips är att paketera sådana ömtåliga saker mycket noga och omsorgsfullt!
De slängs lite hur som helst med paketen ibland tror jag…
Men bussgods blir nog klart billigast!
-
Tack så mycket!
Hoppas vi syns därute bland vågorna!
(Vore kyligt att segla in till uteserveringen på Ankdammen i Karlstad…
)
-
Ska dona den där profilen lite…
Jag har just nu följande:
Fanatic E-Ray
Naish Edge 5.6
Arrows 35% 430 mast
Arrows Weapon X-TREME bomDet var väl allt som var värt att nämna…
Våtdräkt är på g in på affären. En Ripcurl Stinger Wind.Och allt detta fraktas i den gröna attack kombin!
-
Ja det vore ju trevligt!
Då är det bästa man betalar in i vecken, för att på lördag befinna sig på Kansligatan 12.
-
Tack för tipset!
Får stilla högerfoten lite då…sist när vi åkte till Frankrike så var vi uppe i 275km/h å körde.
Kanske inte det bästa med grejer på taket!
-
Klart man måste gå med i Tungsurf med!
Är det så enkelt som det verkar på sidan, bara att betala in och vara glad?
-
Vad skoj att det verkan vara så pass många som kör i trakterna!
Det där med Frankrike är att jag gick en nybörjarkurs där nere på en dryg vecka. Mycket givande med instruktör!
Men hur fasen ska jag få plats med alla grejer i bilen…
Måste bygga/köpa nån hållare till takräcket…Hur fort kan man köra med grejerna på taket?
Har planer på att surfa nere i europa nånstans i sommar…