Forumsvar skapade

Sida 3 av 5
  • soulsurferusa

    Medlem
    27 april, 2007 vid 17:30 som svar på: Sämsta vindsurfingprylen?

    @Oåxen 379605 wrote:

    ”inte fungerar med sådant one-mast-fits-all system”
    Har kört one-mast-fits-all i några år nu – det funkar kanon! MEN, i de mindre storlekarna går det få en annan(bättre?) känsla med en kortare mast. Annars funkar CX-konceptet väldigt bra. Ahh, just det du säljer Simmer ja. Hmm. : )

    ”inte att plana 3.8% tidigare”
    Det handlar väl mera om att kunna täcka av ett bredare vindregister med färre segel än idag. Det brukar jiddras om hur mycket bredare vindregister dagens segel har idag. Samtidigt ser segellinjerna, mer eller mindre, exakt lika dana ut som för tjugo år sedan på t ex vågsidan. Det betyder att man inte kan dra nytta av det bredare vindregistret fullt ut. Jag tror att det är vanligare idag att folk köper en hel segellinje än för tjugo år sedan.
    ALLA segeltillverkare har svikit surfvärlden på den här punkten.
    Det enda segelmärket med tillräckligt stor integritet som skulle kunna ta ett steg i rätt riktning är nog Hot Sails Maui.

    ”endast JP och NP som jag har sett går sönder”
    Misstänker att du kan få lite mothugg på den punkten. Brädorna görs ju t ex på samma fabrik. Visst, det skiljer lite i konstruktionerna, men inte mycket!
    Det är ju inte svårt att se vem som säljer Quatro i Cali! Hmm. : )

    Över huvudtaget görs det för många klåpiga skrivbordsprodukter samtidigt som branschen är för spretig utan särskilt många gemensamma standarder. För att vara världens roligaste och bästa sport gör ju branschen sitt ”bästa” för att inte underlätta för oss konsumenter.

    Dags för en gräsrotsrevolution på forumnivå världen över!

    ”Windsurfing forumites of the world, unite and demand a consumer revolution!”

    nej, nej o nej: Jag säljer inte simmer, jag är lokal teamseglare och domänägare+webmaster till en lokal online shop för Kai K. Du anger redan själv problemet med 1-mast-filosofien… då är det antagligen bättre med 2.

    Du täcker en lika bred vindregister med en 5.3a som med en 5.5… 3.8% är skillnaden… det säger tillräckligt

    Jag säljer inte quatro heller, samma gäller här som gäller för simmer. Att brädorna görs på samma fabrik säger ingenting, det är märkets ägen material valet och konstruktion instruktioner till fabriken som gör hållbarheten. Jag har inte sagt att Quatro är bättre heller. I dem nästan 3 år här på californies mycket krävande västkusten kan man säga att Gaastra, Ezzy, Simmer och NP dominerar varifrån NP har sämst kvaliten. De andra segel märke håller för allt, särskild Ezzys WAVE SE. Angulo, Quatro, JP, RRD och Tabou dominerar på brädfronten här och återigen är det JP som knäcks hela tiden, ingen annan… Tyvärr svårt att acceptera men verkligheten är hård men sannt.

  • soulsurferusa

    Medlem
    27 april, 2007 vid 17:02 som svar på: 3e gånger gillt: big, bigger, biggest.. californie leverar

    1) vithajar är totalt överreklamerade… hur månge åker till SA och bli attakerat??? Ingen, samma här…, chansen att dö i trafiken medans man kör till beachen är tusendtals gånger större än att bli dödat av en vithaj!
    2) stället på foton heter davenpoort. Liger typ 15km nor om santa cruz. Andra bra ställe är Waddell Creek, Natural Bridges (på westliga vindar) och Halfmoon Bay (i skugan av mavericks)
    3) så här stort är det oftast mellan oktober och maj, med nån dag i juni. Vind säsången är i princip från mars tom oktober, då vinden vid kusten brukar lägga sig july, augusti pga dimman. Som tur är är swellet obefinntligt då med. Det blåser under säsången i principe varje dag! Dport bjuder oftast på 4.7 vindar, waddell på 5.3. April tom Juni är blåsigast. På hösten återkommar vinden till kusten men är då lite svagare, man behöver oftast en storlek större. Swellet är då bättre och större med. Jag har inte kört under huvudhögt sista halv året, oftast logo… vinter swellet ligger oftast omkring 10ft, sommar swellet på 6ft men då kommer sydswell på 2 till 4ft och grymm lång period!!
    4) Jag har en 4-3 våtdräkt på vinter halvåret och 4-2 kortarmat på sommarn, inga skor, ingen huva…
    5) ni är välkommen, det finns alternative till growded maui…

  • soulsurferusa

    Medlem
    26 april, 2007 vid 22:22 som svar på: Sämsta vindsurfingprylen?

    @dr Masse 379020 wrote:

    Åh, det finns så många andra grejor i vindsurfing som är sämre…

    – US-boxen, särskilt det förbannade pillet med skruv och bricka. 1800-tals lösning. Fett med turbulens, oxå.
    – Alla brädor är byggda av en kärna som tar upp vatten. Tar brädan in vatten blir den närmast totalförstörd, även vid ett litet hål. Mycket smart.
    – Fem olika mastförlängarsystem – Pinne SDM och RDM, kopp RDM och SDM och nu även Neil Pryde MXT. Hurra!
    – Fotstroppar som flyttas med skruvar och skruvmejsel. Användarvänligt? Nej.
    – Fasta hängseltampar kräver att man monterar av bakstycket på bommen för att byta. Need I say more?
    – Det finns inget system som gör att man kan avgöra om en mast passar till ett segel. IMCS suger fett.
    – US-box, Powerbox, Tuttle-box, trimbox (som tur är borta)… och passformen mellan fenor och box är ju ofta dålig…
    – Segellinjer där storlekarna 4.2, 4.7, 5.3 och 6.4 kräver fyra olika master (370, 400, 430 och 460). Fy fan vad dumt det är.
    – Segellinjer där man har de ”klassiska” segelstorlekarna 4.2, 4.5, 4.7, 5.0, 5.3, 5.7 och 6.2 när det enda jag vill ha är 5.5, 4.7 och 4.1. Sydda för max två master, tack.
    – Luftskruvar.
    – Olika masttoppspluggar, jösses vad korkat det är.
    – Att rullarna i nedhalet och i seglet inte är i linje på de flesta förlängare…
    – Segel som inte tål UV. Kan vara ett problem i vår sport.
    – Varför har vi ännu inte fungerande våtdräket utan dragkedja bak?
    – Det måste gå att få fram bättre handskar än CWM.

    Fler förslag, ah?

    Förresten, skulle man få någon handskada skulle ju den där prylen kunna rädda en hel säsong!

    Mycket bra lista, några noteringar från min sida bara:

    BIC har haft fotstrop system på rails, men det fungerade aldrig riktig bra eftersom man inte kunde få fast de tillräckligt hård. Nuvarende system är starkaste som finns. Har du ställt in dina stroppar på rätt avstånd och glapp så behöver man inte ändra nånting mera i 99% av fall… så inte så farligt…

    Samma sak gäller för US box, hitta din optimale fen position och man behöver inte ändra den alls sedan. Nu förtiden är USboxen så liten, i alla fall på de mera vettiga brädorna, att de 2cm sjustering som tilllåtas inte spelar nån ända roll alls…

    Det finns och har funnits många segelliner som kunde köras på en mast: north voodoo (400m), severne (400m), simmer, etc. Tyvärr är det bara radikale vågsegel som inte finns i storlek över 6m2. Om du snackar med Jason Diffin från simmer, så fattar man varför det inte fungerar med sådant one-mast-fits-all system. En 430 och en 400mast räcker nu förtiden för 4.0 till 6.0 segel utan problem. Det är för de flesta under oss precis de storlek vi använder mest. så 2 master är nog inte många fler än 1…

    Skillnad mellan en 5.3 och 5.5 är oväsentligt: 3.8%… du kommer verkligen inte att plana 3.8% tidigare dvs i 9.62 m.s iställer för 10.00m.s. Samma gäller för 4.1 och 4.2 (endast 2.4% skillnad i storlek: come on vad bablar du egentligen om), problemet är att många vindsurfare är för pryl-fixerade…

    Mylar, full-xply och färgad monofilm klarar UV ljus galant, det är första års monofilm segel som var kassa. Jag hoppas att varje vindsurfare här som tar sig själv lite på allvar inte seglar omkring med dessa 15år gamla segel längre… Årets segel är inge problem på!

    Jag skulle ville göra ett tal för dåliga märke istället. Efter nästan 3 år segling i världsklass bigwave surf och hårdvind bay segling här på norcals västkust trakten är det nästan endast JP och NP som jag har sett går sönder gång på gång på gång… varför betalar folk fortfarande dyra stålar för industriens sämsta kvaliten…Jason är redan millionär sedan länge, vi borde kanske sluta betala för hans rikemans perks… och för dem som inte viste: Det är Quatros Keith Teboul som shapar hans RIKTIGA vågisar… hmmmm…

  • soulsurferusa

    Medlem
    16 april, 2007 vid 16:26 som svar på: Gott nytt… 2008? (nyheter är _min_ drog…)

    Bilder på den nya 2008 simmer-sails XLEX hittar ni, som vanligt på:

    http://www.pappasrock.com

    aloha
    arnie

  • soulsurferusa

    Medlem
    11 april, 2007 vid 17:14 som svar på: Maui fortsätter att leverera…

    Som lovat, bifogar en bild på gårdagens segling vid Dport. Som sagt, ”lite” större än i måndags. Vi seglade norra breaket, som innebär alltid en segelstorlek större… fetaste sets va lätt 1.5mast, räknad på 5.7a… tja man behöver inte va på maui för att få det fet… Bilden är en av fotografens 1a bilder och min sista våg, orkade inte segla mera efter 10 sets, det darrade lite mycket i benen…

  • soulsurferusa

    Medlem
    10 april, 2007 vid 19:02 som svar på: Maui fortsätter att leverera…

    Du skulle ha gjort en mellan stop i san fransisco, här är det ingen ont om vind, som vanligt. Inte ont om vågor heller.

    Nedan en lista med havs vatten temp (på ytan), medel vind styrka och vinbyar för varje half timme (i mph) och vindriktingen från väderstationen 1 mil norr om santa cruz, vilklet är 1 mil söder om dport och 2 mil söder om waddell från de senaste 5 dagarna. Det blev hardcore segling i 4 ut av 5 dagar… igår seglade jag waddell med duktig överrigat 5.3 i side-side-off och logo höga sets. Dagen innan blev det 5.7 i dport med logo till masthögt… Idag blir det vind igen med ännu störra vågor…

    Tja, förutom den mera tropiska vatten tempen på maui undrar man ibland varför folk resar så långt…

    04/05/07 12:00:01 (PDT) == (+55.148 F) (+5.897 mph) (+8.440 mph) 245.130 deg
    04/05/07 12:30:01 (PDT) == (+55.573 F) (+10.786 mph) (+10.896 mph) 262.860 deg
    04/05/07 13:00:02 (PDT) == (+55.474 F) (+8.616 mph) (+9.865 mph) 254.710 deg
    04/05/07 13:30:01 (PDT) == (+55.785 F) (+8.243 mph) (+11.553 mph) 267.680 deg
    04/05/07 14:00:01 (PDT) == (+55.999 F) (+13.219 mph) (+14.206 mph) 268.750 deg
    04/05/07 14:30:02 (PDT) == (+58.420 F) (+13.000 mph) (+13.548 mph) 271.020 deg
    04/05/07 15:00:02 (PDT) == (+54.682 F) (+14.666 mph) (+18.481 mph) 275.120 deg
    04/05/07 15:30:02 (PDT) == (+54.849 F) (+8.879 mph) (+15.236 mph) 255.670 deg
    04/05/07 16:00:01 (PDT) == (+53.100 F) (+15.455 mph) (+22.448 mph) 273.100 deg
    04/05/07 16:30:02 (PDT) == (+53.902 F) (+11.137 mph) (+15.105 mph) 263.220 deg
    04/05/07 17:00:01 (PDT) == (+54.342 F) (+15.850 mph) (+16.595 mph) 263.680 deg
    04/05/07 17:30:01 (PDT) == (+54.174 F) (+15.543 mph) (+16.508 mph) 263.530 deg

    04/06/07 12:00:01 (PDT) == (+52.173 F) (+5.437 mph) (+9.054 mph) 233.990 deg
    04/06/07 12:30:02 (PDT) == (+52.772 F) (+11.027 mph) (+11.115 mph) 271.510 deg
    04/06/07 13:00:01 (PDT) == (+52.646 F) (+20.805 mph) (+20.805 mph) 265.290 deg
    04/06/07 13:30:01 (PDT) == (+53.823 F) (+15.192 mph) (+21.221 mph) 257.880 deg
    04/06/07 14:00:01 (PDT) == (+54.586 F) (+14.995 mph) (+17.253 mph) 247.510 deg
    04/06/07 14:30:02 (PDT) == (+54.671 F) (+12.321 mph) (+17.713 mph) 266.220 deg
    04/06/07 15:00:01 (PDT) == (+54.577 F) (+25.430 mph) (+28.435 mph) 268.530 deg
    04/06/07 15:30:01 (PDT) == (+54.025 F) (+25.256 mph) (+28.960 mph) 260.810 deg
    04/06/07 16:00:01 (PDT) == (+54.482 F) (+25.956 mph) (+31.394 mph) 268.830 deg
    04/06/07 16:30:02 (PDT) == (+54.455 F) (+28.696 mph) (+34.483 mph) 265.960 deg
    04/06/07 17:00:02 (PDT) == (+55.605 F) (+36.852 mph) (+36.852 mph) 273.460 deg
    04/06/07 17:30:02 (PDT) == (+56.637 F) (+18.262 mph) (+29.508 mph) 267.390 deg

    04/07/07 12:00:02 (PDT) == (+56.410 F) (+3.968 mph) (+4.231 mph) 217.750 deg
    04/07/07 12:30:02 (PDT) == (+56.838 F) (+3.727 mph) (+5.656 mph) 241.250 deg
    04/07/07 13:00:01 (PDT) == (+58.541 F) (+3.661 mph) (+7.651 mph) 249.660 deg
    04/07/07 13:30:01 (PDT) == (+57.904 F) (+11.838 mph) (+13.351 mph) 254.270 deg
    04/07/07 14:00:02 (PDT) == (+57.686 F) (+11.641 mph) (+15.039 mph) 268.330 deg
    04/07/07 14:30:02 (PDT) == (+56.703 F) (+15.236 mph) (+18.064 mph) 262.980 deg
    04/07/07 15:00:01 (PDT) == (+55.938 F) (+15.675 mph) (+18.985 mph) 260.640 deg
    04/07/07 15:30:02 (PDT) == (+56.214 F) (+12.211 mph) (+19.204 mph) 267.410 deg
    04/07/07 16:00:01 (PDT) == (+56.383 F) (+13.044 mph) (+16.047 mph) 252.590 deg
    04/07/07 16:30:02 (PDT) == (+54.036 F) (+21.309 mph) (+24.379 mph) 262.970 deg
    04/07/07 17:00:01 (PDT) == (+55.593 F) (+18.919 mph) (+21.813 mph) 267.940 deg
    04/07/07 17:30:02 (PDT) == (+55.760 F) (+18.810 mph) (+22.010 mph) 266.880 deg

    04/08/07 12:00:02 (PDT) == (+56.408 F) (+12.518 mph) (+13.636 mph) 249.090 deg
    04/08/07 12:30:02 (PDT) == (+56.264 F) (+15.258 mph) (+19.643 mph) 267.150 deg
    04/08/07 13:00:01 (PDT) == (+57.247 F) (+17.889 mph) (+21.090 mph) 265.120 deg
    04/08/07 13:30:02 (PDT) == (+57.988 F) (+21.287 mph) (+21.506 mph) 264.970 deg
    04/08/07 14:00:01 (PDT) == (+58.300 F) (+21.813 mph) (+26.636 mph) 263.270 deg
    04/08/07 14:30:01 (PDT) == (+60.003 F) (+19.796 mph) (+22.536 mph) 269.980 deg
    04/08/07 15:00:01 (PDT) == (+60.697 F) (+22.493 mph) (+24.860 mph) 264.080 deg
    04/08/07 15:30:02 (PDT) == (+57.582 F) (+28.412 mph) (+28.412 mph) 265.880 deg
    04/08/07 16:00:01 (PDT) == (+57.006 F) (+30.099 mph) (+31.372 mph) 267.340 deg
    04/08/07 16:30:01 (PDT) == (+57.198 F) (+26.088 mph) (+32.423 mph) 271.420 deg
    04/08/07 17:00:01 (PDT) == (+57.319 F) (+21.462 mph) (+28.280 mph) 272.910 deg
    04/08/07 17:30:02 (PDT) == (+57.078 F) (+22.383 mph) (+27.797 mph) 270.830 deg

    04/09/07 12:00:02 (PDT) == (+59.211 F) (+18.875 mph) (+29.179 mph) 277.680 deg
    04/09/07 12:30:01 (PDT) == (+58.516 F) (+27.558 mph) (+30.956 mph) 269.450 deg
    04/09/07 13:00:01 (PDT) == (+59.450 F) (+30.056 mph) (+32.949 mph) 273.350 deg
    04/09/07 13:30:01 (PDT) == (+59.905 F) (+19.971 mph) (+34.967 mph) 274.730 deg
    04/09/07 14:00:02 (PDT) == (+60.577 F) (+27.316 mph) (+33.696 mph) 272.720 deg
    04/09/07 14:30:01 (PDT) == (+60.505 F) (+26.526 mph) (+33.564 mph) 267.680 deg
    04/09/07 15:00:02 (PDT) == (+61.272 F) (+23.654 mph) (+32.181 mph) 273.440 deg
    04/09/07 15:30:02 (PDT) == (+59.475 F) (+35.450 mph) (+36.172 mph) 275.410 deg
    04/09/07 16:00:01 (PDT) == (+58.948 F) (+29.531 mph) (+35.579 mph) 278.390 deg
    04/09/07 16:30:02 (PDT) == (+59.185 F) (+28.325 mph) (+34.506 mph) 282.800 deg
    04/09/07 17:00:02 (PDT) == (+58.899 F) (+20.059 mph) (+30.627 mph) 274.460 deg
    04/09/07 17:30:02 (PDT) == (+58.636 F) (+23.786 mph) (+28.016 mph) 271.590 deg

  • soulsurferusa

    Medlem
    28 februari, 2007 vid 17:31 som svar på: Vilken bräda funkar bäst på västkusten?

    Du skriver: ”vill förstås köra 99 % down the line med en 73-liters vågis, men har inte riktigt koll på hur vind-vågförhållanden är här nere.”

    Svaret e då mycket enkelt: Quatro wave 92 (6.2-5.3) o 84 (5.0-4.0). DONE!

  • soulsurferusa

    Medlem
    23 februari, 2007 vid 16:17 som svar på: PWA Kap Verde – omröstning!

    verkar som om den fram röstade top 4 stämmer hittils, förutom Baker. Den lilla britten är så tyst men å så jäkla bra!

    Seadi, Pritchard, Baker o Angula i första finalen!

  • soulsurferusa

    Medlem
    23 februari, 2007 vid 16:07 som svar på: The coach II

    se framemot att få köpa den när jag kommer till sverige om 3 veckor

  • soulsurferusa

    Medlem
    21 februari, 2007 vid 18:43 som svar på: PWA Kap Verde – omröstning!

    Glömm inte de tre lokals med wildcards. Josh ge de en stor chans, särskild en av dessa pojkar. Detta (PP) är deras hemmavatten (hur bra de skulle vara i sylt, pozo eller vilkan annan spot är en helt annan sak) men här har de en fördel: de kan vågen o vinden in o ut! Om de klarar av pressen när de ha klättrat några heats återstår däremot att se, eftersom de saknar tävlingsroutinen, och att tävla är mycket annorlunda än att frisegla.

    Biased som jag e skulle jag nog lägge Kai i topp 10 med, särskild om det kommer att bli super stor swell och Ali Baba eller Curral Joul går av. Glömm inte att detta är en mobil tävling. Så fokuseringen ligger kanske på PP, men slut placering kanske bestämms på en ännu grymmare våg. Se tex. senast PWA inslaget med 2 bilder på Kai körandes på dessa monster vågor föra vintern. mjammie!!!

  • soulsurferusa

    Medlem
    20 februari, 2007 vid 21:50 som svar på: PWA Kap Verde – omröstning!

    onshore bög är bara ett utryck, ett ordspell som kontrast till punta pretas side-off förhållande, det spelar ju ingen roll vart eller hur man seglar så länge man ha roligt!

  • soulsurferusa

    Medlem
    16 februari, 2007 vid 22:23 som svar på: Tune your waveboard

    @dude 365427 wrote:

    Juste, så om 75-pannor på 75-liters vågis med 4.7 vågrider logohögt med en hel del chop på vågen så kan man flytta fram mastfoten om man känner att det studsar för mycket på choppet för att ha kontroll i bottom-turnen, eller så kan man flytta bak mastfoten om man känner att det går segt och man vill ha lite mer liv i sin segling. 🙂

    Ja, det kan man säga, Flytta även fram dina fotstroppar för att få mera vikt på railsen fram.

    Jag har lite problem med videon eftersom den är lite väll almänn och förutsetter att alla är typ 180lång, 77kg, och ganska så duktig, man vet ”medel svenson”.

    Jag på 194cm, 95kg och bra mycket längre ben än dem flesta vill gärna ha samma stance som en ”genomsnitt människa”, detta kräver att stroparna ska flyttas mera isär så att bakstroppen kommer längre bak och fram stroppen mera fram. Någon på 165 och 60kg, kan ha stropporna tättare på varann, eftersom han eller hennes ben är mycket kortare (segla bredbent är ingen höjdare). Tyvärr behandlas detta icke i filmen, och tyvärr finns ”medel svenson” på 180cm och 77kg icke…

    MEN video tipsen är en MYCKET BRA grund för att prova sig fram på!

    aloha
    arnie

  • soulsurferusa

    Medlem
    16 februari, 2007 vid 15:02 som svar på: Tune your waveboard

    @dude 365375 wrote:

    En fråga till texten ”Only in extreme light- or highwinds move your mastfoot 1-2″ (2-5cm) forward or backward, respectively.”

    Det menas väl att man i hård vind fördelaktigt flyttar mastfoten längre fram och vice verse?

    I mycket lättvind kan du flytta fram mastfoten, detta ger en längre vattenlinan på brädan, mera flytt och tidigare planing. Sammtidigt att mindre vind kräver större segel med längre boomar som gör att mastfoten helst ska flytta fram.

    Vid hårdvind flytta mastfoten bakåt, vattenlinan minskar, brädan ligger högre, fastnar mindre i chopp. Extrem hårdvind däremot, flytta mastfoten fram igen, för att hålla brädan nere, men då är det oftast dags att ta lilla brädan från takräcket ändå.

    Hoppas detta hjälper

  • soulsurferusa

    Medlem
    16 februari, 2007 vid 14:57 som svar på: Punta Preta…

    @Oåxen 365407 wrote:

    Man kan ju anta att destinationen kommer explodera efter all PWA-exponering.

    Det tror jag inte riktig på. Stället (Hela ön Sal och många fler öar) bjuder på alldelles för extrema förhållande för att onshore badbyx tyskare och liknande wannabees ska kunna kajka o guppa omkring o tror att de är världsmästare eftersom de ha klistrat ett redbull klistermärke i underliket. Moa, detta är ingen ställe för vem som helst. Sedan finns det inget liknande boende etc som på GC, SA etc.

    Det kommer att bli MYCKET intresssant att se ve som vinner. Detta blir ingen pozo tävlingen, där egentligen bara hopp, loopar o trixx ge pöang. Detta blir endast down-da-line hardcore vågsegling. Da real deal!

    Mina favouriter jag skulle satsa på är:
    Angulo, Siver, Kauli, Katchandourian, Teboul, Polakow, Fernandez (inte i rangordning), kanske 1 eller 2 up and comming vågseglare, som tex Ricardo och några äldre seglare som tex Dunkerbeck (detta är hans ”backyard” kan man säga). Får se… Mycket, mycket intressant, och mycket bra kommer det att bli!

  • soulsurferusa

    Medlem
    15 februari, 2007 vid 19:03 som svar på: Tune your waveboard

    för mera allmän trim kolla även: http://www.pappasrock.com surfa till trimtips sidan!

    aloha
    arnie

Sida 3 av 5
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums soulsurferusa

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.