svenne
Forumsvar skapade
-
Har varit vid Kulan å kollat, nyvaxade bilförbudsskyltar och ett gigantiskt staket på vänstersidan. Enda stället att gå i vattnet verkar vara på läsidan bland alla björkarna, så Kulans har säkert varit bra men nu vet i tusan.
–S
-
200 spänn på Inter Sport…
eller
200 spänn på Stadium…Jag köpte en Warp och den funkar kanon.
–Svenne
-
Min Vindsurfing.se-alu-bom väger mindre än min Local Spirit-dito.
-
Jag har både alu-bommar och sele från Vs. Jag har för lite erfarenhet av andra bommar, men de funkar definitivt lika bra som de andra jag har provat eller klämt på.
Midjeselen sitter kanonskönt och den glider inte upp. Den har stort stöd i ryggen så det är inget problem att hänga – eller göra mitt favvotrick ”kastfall” i den.–S
-
Kill the kitten.
Så j**la bra!
-
Sandhamn ligger på Sandö, undrar varför den heter så…
Hela södersidan är sandstrand, kolla informationstavlorna i hamnen (om ni går in där).–S
-
*host harkel*…
http://www.primenta.se/photo/displayimage.php?pos=-21Det var lite stelt i ryggen efter allt riggdragande i söndags, men nu är det ruggigt kul med selen på!
Nu ska jag träna som ett djur på vattenstart och gipp, det börjar bli tjatigt att dra rigg…–S
-
Kul att Herr Gifvars är med på banan. Det här kan bli hur bra som helst.
–S
-
Jag ska försöka komma i kontakt med SurfNet-mannen, to be continued…
–S
-
Svar till:
Jag är också med som prenumerant om man hittar lika bra prognosmakare som den Frippe pratade med.
Irie Man
[/ QUOTE ]
De finns, men allt som är bra är oftast inte gratis. I det här fallet typ 30 spänn i minuten, på ett ungefär för att vara exakt. Om det är flera som delar på en prognos är det ju fantastiskt billigt. Varför inte kombinera med SurfNet, det var en lysande idé.
–S
-
En som har fattat vädergaloppen!
Och än värre blir det om vi blandar in Corioliseffekt och annat smått och gott.
Låt oss säga att du åker 6 mil tur och retur på en bomkörning, i sånt fall är 30 kr/min till ”Meterolog direkt” småpengar och du minskar risken för missad surftid. Jag har utnyttjat Met. direkt många gånger på sjön och de är fantastiskt duktiga, de leverar en exakt prognos om du bara berättar var du är eller vad du söker.Ring 0900-101 70 70 (var tydlig med vad du vill).
–Svenne
-
Jag blev minsann inte så lite besviken när jag i lördags efter en massa lovat-kompisen-för-länge-sen-snickrande kastade mig själv och feteobjektivet i bilen och åkte till Björkvik.
Var där vid typ kvart i sex, blåser ordentligt, och inte ett segel så långt ögat kan nå…
När åkte ni hem?–S
-
”varför e inte björkvik bra för nybörjare?”
Vet inte, det bara kändes så. Är det lätt att gå tillbaka ifall jag driver för långt bort?..