Forumsvar skapade

Sida 19 av 19
  • swe22

    Medlem
    7 april, 2003 vid 16:02 som svar på: Säkert dummaste frågan hittils…men ändå

    Köp hyllplast (svart, blå el röd är tillåtet) på en färgaffär. Kostar 33kr / metern. Klipp ut siffrorna, tänk på att dom ska sitta på styrbord sida. Dom skall vara minst 23 cm höga och minst 4,5 cm imellan siffrorna.

  • swe22

    Medlem
    7 april, 2003 vid 14:53 som svar på: formula från noll (nästan)?

    På den tiden vi körde 75 cm breda brädor (dvs år 2000) så var det största seglet 10,6 har jag för mig. 2001 så vart brädorna ca 90 breda och dom största seglen låg på 11 kvm och 2002 så kom ju nya reglerna med 12,5 och 100 cm brett.

    Jag tycker inte att det skulle vara något problem att gå från 6,4 till 9 kvm. Det är vad jag vet inte särskilt svårare, förutom att det är lite tyngre att dra upp ur vattnet.

    Nu vet jag inte riktigt hur många liter technon är på men det borde inte vara något problem med en 9.0:a. 10,8 blir nog däremot lite stor till dig och den brädan.

  • swe22

    Medlem
    1 april, 2003 vid 21:07 som svar på: Våtdräkt Neil Pryde

    Köp E2:an, den hur bra som helst. Det är ingen större skillnad på E3:an. Lite annan knäppning sen har jag för mig att E3:an skulle vara lite skönare mot kroppen men du känner nog ingen större skillnad.

  • swe22

    Medlem
    1 april, 2003 vid 20:38 som svar på: Pupmteknik?

    Dom flesta gör felet att bara pumpa med seglet. Använd istället benen för att få igång brädan. Börja med att stå ganska långt fram på brädan och ju mer fart den får vandrar du bakot på brädan. Sätt i främre foten i främre stroppen. I riktigt lätt vind struntar jag i att använda bakre stroppen. Jag brukar göra stora kraftfulla pumptag. Samtidigt som jag drar seglet till mig, skjuter jag ifrån med benen. Det gäller att få in timingen i pumpningen och det måste du nöta in.

    Lycka till

  • swe22

    Medlem
    31 mars, 2003 vid 10:25 som svar på: Premiär – Trasig bräda

    Ett litet tips..
    När du känner att du får den här kastfallskänslan, och det känns som om den inte går att häva. Då ska du bara hänga med och skota in mer med skothanden så att bomnocken hamnar förbi brädan. Har alltid fungerat för mig. Det blir lite som en framåtloops känsla.

    Lycka till!!

  • swe22

    Medlem
    12 mars, 2003 vid 13:56 som svar på: vad skall begagnadegrejor kosta?

    Jag har prylar åt dig
    RS1 9,8
    Lite skadat i maststrumpan under bommen. Fult men ingen prestandaminskning
    3500:-

    Tillhörande mast 530
    3300:-

    Conny Brusewitz
    conny@cybernetic.se
    0705514612

  • swe22

    Medlem
    28 februari, 2003 vid 19:37 som svar på: Mastfotsplacering?

    Mastfots placeringen beror på vad du har för bräda, segel, fena, hur mycket det blåser och hur vattnet ser ut.

    På ett stort segel och lätt vind brukar man ha mastfoten långt fram. Mer vind och mindre segel flyttar man mastfoten längre bak för att få mer släpp i brädan. Blåser det riktigt mycket brukar man få flytta fram igen för att inte brädan ska stegra ”lättare att hålla brädan nere”

    Sen är det ganska personligt också. Själv har jag alltid allt i MITTEN. confused.gif

    Sen kan du ju fråga de kunniga represetanterna i SBF´s monter. grin.gif

Sida 19 av 19
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums swe22

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.