tbsurf
Forumsvar skapade
-
visst är det kul med kartongnytt :laugh:
jag fick reda på idag att min nya efterlängtade 5,0a är på väg -
jag hängde inte med i ditt resonemang bara 😉
-
Fredrik
Ska man inte jämföra laserpistolen med diplayvärdet på gps’en?Att jämföra en toppnotering uppmätt med laser med en gpx-fil känns för mej som äpplen å päron
-
tbsurf
Medlem14 oktober, 2006 vid 09:33 som svar på: Filmen från F2 SpeedChallange i Torkelstorp 7 oktKnatte wrote:Jester wrote:J-vla skitfilm, juh! (jag var ju inte med…)Närå. Kul med en speedrulle! Headcam-biten visar ju det problem vi har i Sverige. Svårt o åka riktigt fort när det är så skumpigt…
Synd att du inte var där o filmade på söndagen. Vi åkte ju parallellt med stranden den dagen. Då hade speedupplevelsen blivit ännu högre…
Sedan vet jag inte varför, du inte kom med i filmen Jester :blush:
Du höll väl dig osynlig. Det var ju svårt att fånga dig på med kamera också. Körde du verkligen i banan hela tiden ??
(Sedan vart du ju visst med i filmen …. När du graciöst klistrade fast F2 dekalen )jag e med 😀 i halvplaning några sekunder 4:10 in i rullen
snyggt knatte -
tobhed wrote:Oscar wrote:Barrys förklaring är att de är tvungna att ha bredare mastfick pga att kunder vill kunna rigga seglen utan att behöva skrynkla monofilmen. Detta är en proto och vi får väl se vad som dyker upp i vår. Kevin har ju gått grymt bra på TR-2 så att bred mastficka är “the way” prestandamässigt tycker jag inte att man kan bevisa. Var är North i resultatlistan i PWA…efter Mauisails iallafall.
Barrys förklaring från forumet på Mauisails:
“yep
looks like someone snuck a photo out of the factory. that’s one of the new 6.6 prototypes. i recognize it.like i said, we have to give in to te market wide demand for sails that rig with the cams off. theonly way to achieve this is by making the sleeve wide enough. if there is some other benefit, i guess we will get that too.
the main thing with these new designs is a completely new way we are working on to influence the twist without affecting the good rig tension. we had to rip apart a few of our old sails and modify them to refine the idea, but now we have it pretty much wired for the rest. and we are going faster, so it’s a move in the right direction.
we’ll have to tighten up the security a bit.
aloha
barrydet ser ut som rdm?
ingen info om det? -
Hejsan Johan
Vi vill kunna se på gps att vi har täckning innan vi åker iväg
Om vi åker iväg innan vi har full täckning så får vi konstiga punkter eller spikar om vi helt saknar täckningJag har läst på gp3s forum att Roger vT har varit ute och testat den nu i lördags så vi får väl snart höra vad han säger
-
C-G wrote:för att det formatet kräver större minnen (se Jester) och
Då är det ju märkligt att Garmin Edge bara har minne för 13000 punkter
Det blir ju bara ca 3 timmars surf (Edge kan bara köras på 1sec)C-G wrote:Läser man ut dessa 2 parametrar kan man göra en automatisk bortgallring av ej tillförlitliga värden redan vid urtankningen av GPSen eller senare i GPSAR.En run får inte innehålla några mätfel
Gör den det så ska hela repan (run) tas bort så att inga tider postas ifrån den repanHyvla ner spikar (plocka bort punkter) för att snygga till filen är inte tillåtet
-
C-G wrote:……..inte har tillgång till den nya (krångligare) tekniken än
Tjena C-G
Nu menar du väl att det är handhavande av just edgen som är krångligare va?
Själva tekniken i sej (sirf3) kan väl inte göra handhavande krångligare?
För vi är många som väntar på, och ser fram emot en ny uppdaterad foretrex MEN medför det minsta lilla extra krångel mot hur det funkar idag så kommer snart intresset att börja avta för gp3sDet andra du skriver om är säkert intressant för teknikintresserade som måste veta varför den och den atomen inte gjorde si eller så :laugh:
Men vi andra koncentrerar oss nog på att åka fort istället, och vi gör det med det system som vi vet fungerar idag
-
Speedkenta wrote:Denna fråga fick vi på vårt forum.
Jag kan inte svara.
Misstänker att ni kan.
Frågan:Jag skrev det här i går men det har försvunnit så att jag tar om det. Enligt vad jag funnit är maxhastrighetsangivelserna osäkra i GPS på grund av felmarginalerna. När min låg stilla fick jag en maxhastighet av 1,6 knop. Gör så här! Nollställ maxhastigheten och låt mottagaren ligga still påsatt under en längre tid tex 30 minuter. Läs sedan av uppnådd maxhastighet.
Skrivet av: Lars-ÅkeOm han ser till att ha ordentlig täckning innan han nollar så ligger den nog still sen
-
JPS wrote:…………..Jag har i alla fall inte sett en snyggare/tydligare beskrivning över varför max 2 sek och max display på foretrexen ibland diffar så mycket som den gör.
Ok, en kort fråga bara då
Brukar din 2sec fil från din foretrex eller geko se ut så där som manfred visar med sin kurva?
-
JPS
Man behöver inte läsa många av hans inlägg gp3s forumet för att förstå vad han är ute efter
Vi tar det han skriver med en rejäl nypa sunt förnuft 😉 -
Jester wrote:….Fanatic som uppfann det hela …
exocet la väl av med cutouts på sina slalombrädor 2003
-
Störner wrote:Men med handen på hjärtat. Finns det inte en liten tysk i oss alla. Om man, bara som ett exempel, råkar segla en TB2 58;-) Är det inte då så att man bläddrar igenom alla sessioner på GPS speedsurfing, seglade på Excocet snabbare än sin egen, för att kontrollera om det finns några TB2 58or där? Om man hittar någon kanske man är lite nyfiken på vilket segel, fena osv som användes?
..men det här går ju enkelt att göra redan idag :confused2:
-
kinetic wrote:Tbsurf:Var ligger ekudden?Ungefärligt avstånd från Sthlm? Och vilka vindar är bäst där? Är väst vind on-shore eller sideshore?
Ekudden ligger i Mariestad
Ca 25mil motorväg från Södertälje
Väst e bäst (men idag vart det för mycket) -
tbsurf wrote:det blir vänern imörrn, ekudden
Nähe det gick inte
Det var för mycke vind och jag hade för ”stora” grejjer
Bild på bappel med v8 6,0 och exocet tb62