the_novice
Forumsvar skapade
-
Då tycker jag att öppna fingervantar funkar bättre. Med öppna tumvantar så får man in nytt kallt vatten som ligger kvar i “fickan” vid fingertopparna, eller är det det du viftar ut?
Detta slipper man med fingervantar som sluter tätt kring fingrarna….
-
Svar till:
Jag köpte två par då jag var på Maui senast, men jag har pajat ett par bakstroppar och dessutom utökar jag mitt brädförråd… Jag behöver fler!
[/ QUOTE ]
Köpte också ett par extra på Oahu när jag var där. Jag har inte sett att ngn i sverige har några kvar, annars är väl inte dem nya med kardborre så himla dåliga heller men det är inte alls samma sak…
-
Jag körde lite med dessa lite förra vinter (fanns på Kajakcenter i Gbg). Dem känns väldigt goa på land men på vattnet så är det för tjock neopren i handflatan och när man har vatten på bommen så är greppet inte så bra som på en torr bom, så man får ta i lite extra och jag får snabbt kramp. Vet inte om jag har små händer eller tjock bom (tror den ligger kring 30 med greppet), men jag får även kramp med pro-limits tumvantar som en del verkar kunna köra med utan problem. Vad det inte det du körde med förra vintern?
Det enda som funkar ngt sånär för mig är ett par tajta biltema fingerhandskar, minimalt uppklippta i handflatan och sedan får man hålla kroppen varm och inte simma för mycket…
-
Läs punkt nr 1 under Installation på paketet…
-
the_novice
Medlem21 september, 2005 vid 18:14 som svar på: Vart på jorden blåser det bäst i oktober?Jag har kollat lite på “egen bil” alternativet…
Det är ca 35 mil från Newcastle till Oban där färjorna går, tar fyra timmar till Tiree. Dem verkar inte gå särskilt ofta (en per dag kl 9 am, http://www.calmac.co.uk ) och kostar £148 för en vanlig bil plus £25 per person. Resan kommer då att ta ganska lång tid. En övernattning på båten från Gbg och sedan en till i närheten av Oban och man är framme vid lunch tid…Stannar man länge så blir det nog billigare än flyget men för en kort resa är det nog mest slöseri med tid.
Tiree verkar funka på de flesta vinriktningarna så bara det blåser så blir det nog bra surf. Finns lite info i senaste numret av windsurf som har spotguide över skotland. Är man whisky intresserad så är kanske Islay ett bra ställe också med destillerier från Lagavulin och Laphroaig mfl…
-
the_novice
Medlem20 september, 2005 vid 14:17 som svar på: Vart på jorden blåser det bäst i oktober?Tja, ngn vecka efter VVK’s klubbresa tex…
Vart går flyget?
Behöver man inte skaffa hyrbil då också?
Bilfärjan till Newcastle har väl legat på ca 1500:- totalt om jag kommer ihåg rätt (beror lite på hur man vill sova), och då har man ju bilen med sig…
Har inte kollat på kartan med det är nog en jäkla bit att köra också. -
the_novice
Medlem20 september, 2005 vid 13:51 som svar på: Vart på jorden blåser det bäst i oktober?Ja tusan vad bra det ser ut…
Bilfärja från Gbg till Newcastle och lite bilande på det plus ytterligare ngn färja och man är framme? -
Rätt stor andel trasiga brädor!
Just nu 9 av 36 st, dvs var fjärde bräda kommer fram trasig… -
Detta var väl uppe lite förra våren också, dem på green-cargo började då bli lite misstänksamma mot att så många grejor skulle gå sönder just för hans sändningar…
Är det någon särskilt anledning till pollen?
-
Haha, är bara vinden där och med rätt riktning så hinner det ju bygga vågor under tiden man kör dit…
-
Webkameran tycker jag funkar helt okej där den sitter nu, räcker väl att se om det är folk ute eller inte, tanken är väl inte att man skall följa själva seglingen i detalj…
Då tycker jag att vindmätaren är mycket viktigare, både styrka (är den i knop eller inte…) och riktning samt historik (finns inte nu?) är rätt bra att ha. Dels innan man drar ned men även efter en go dag kan det vara bra att kolla upp vad det var för riktning och vindstyrka så man vet till nästa gång…
-
Regel nr1 är att det inte finns någon standard på någonting inom vindsurfing!
Både fenbasens storlek och skruvlängden varierar, gäller för PB, US och Tuttle….
-
Hmm, skulle nog kunna stämma, jag hade koll på honom framför och såg inte riktigt vart du tog vägen förrän jag vände inne vid revet. Bara 15 timmar kvar på nedladdningen nu, får väl kika på det efter surfet imorgon…
-
Kontrollera att du får rätt tjocklek också, det finns två modeller och det lägre priset är väl normalt för den tunnare varianten, bägge modellerna finns även hos Stora Höga vindsurfing; http://gunsails.se/atan.htm
-
Select gör weedfenor men jag vet inte om wallen/uden tar hem den modellen…
Annars finns ju tex White Water fenor hos Looping.de; http://www.looping.de/index_english.htm