Forumsvar skapade

Sida 104 av 164
  • the_novice

Medlem
    17 september, 2005 vid 13:43 som svar på: Lite film från åsa i helgen!

Okej det var inte så farligt, bara lite snopet att hamna mellan revet och en annan seglare…

• the_novice

Medlem
    17 september, 2005 vid 07:08 som svar på: Lite film från åsa i helgen!

Ja gör gärna ett annat format, bakåtsträvare som man är när det gäller datorer så har jag inget lust att uppdatera systemet bara för att kunna uppdatera quicktime…

Ser också framemot lite headcam bilder, där borde man ha fastnat när kameramannen snodde min våg… wink.gif

• the_novice

Medlem
    16 september, 2005 vid 07:24 som svar på: bygg inte på bussen med prylar i den!!!!

Det är nog lite annorlunda frigolit i din hjälm och spacklet är ganska tunnt pålagt…. tongue.gif

Det har ju varit en jääättelång tråd om detta förut med bilder från ngn som använde plastic padding på nosen och skadan blev ännu värre!

Jag har själv testat med glasfiber spacklet från plastic padding på en frigolit bit och det blir inte vackert…

Uretan skummet blir alldeles för mjuk tycker jag, tål ingenting, då funkar det bättre med mikroballonger i epoxi, då kan man välja lite hur hårt man vill att det skall bli med olika mängd ballonger.

• the_novice

Medlem
    15 september, 2005 vid 17:35 som svar på: Gurras varma dojor

Surfersparadise tog in dem förra redan förra hösten, grymt goa…

• the_novice

Medlem
    15 september, 2005 vid 14:11 som svar på: Har jag bommen för högt?

Låter som att cliff har läst en artikel i boards…
    Jag tycker nog att det är lite för enkelt men kan nog vara en ok rekomendation för nybörjare på freeride grejor för att inte hamna helt galet…
    Personligen så brukar jag hitta en position för mastfoten och sedan varierar jag bom höjden en del beroende på vindstyrkan. På hyper kör jag oftast med mastfoten kring 125-127 cm från tailen och bommen i ögon höjd (ca 160 cm) vid lätta vindar. Det blir alltså en skillnad på över 30cm och så tjocka fingrar har inte jag…

• the_novice

Medlem
    15 september, 2005 vid 14:02 som svar på: Silikonspray

Det hjälper lite på fullrace segel, har själv det på ett WB 8.5 där chambersen är lite trögroterade. På segel utan chambers så behövs det inte och för nedhalets skull är det mycket viktigare med välsmorda block och rullar. Har du svårt för att dra nedhal så testa nedhals block med fyra rullar, då vinner du en faktor två i kraften du behöver använda…

• the_novice

Medlem
    15 september, 2005 vid 13:55 som svar på: bygg inte på bussen med prylar i den!!!!

Prova att lägga plastic padding direkt på en frigolitbit så ser du hur bra det funkar… smirk.gif
    Skulle man lägga plastic padding i det hålet så kommer det att bli en plugg som sitter fast i sandwish lagret med ett hålrum innanför och det kanske ser bra ut utifrån men är väl knappast en särskilt bra lagning…

• the_novice

Medlem
    15 september, 2005 vid 05:30 som svar på: Leve 3.7…

Jösses, jag körde också 3.7 i Åsa igår och har nog inget emot att inte surfa idag…

• the_novice

Medlem
    14 september, 2005 vid 19:27 som svar på: bygg inte på bussen med prylar i den!!!!

Bilden är ju lite suddig med det ser ut som du har borrat igenom sandwich lagret och kommit in till frigolit kärnan, och isåfall så tar den upp vatten!
    Prova att ställa brädan på kanten och se om det rinner ut vatten…

• the_novice

Medlem
    13 september, 2005 vid 09:52 som svar på: Åsa eller Lejet imorgon…

SW i Apel är väl rakt onshore och sådär bra…
    Vill du Lejet för dig själv eller? shocked.gif

• the_novice

Medlem
    12 september, 2005 vid 18:04 som svar på: Vattenstarta? Rätt surfutrustning?

AHD Inspiro 87 betyder inte att den är på 87liter utan att den är 87 cm bred….
    Funkar nog bäst med 7.0 och uppåt!

• the_novice

Medlem
    12 september, 2005 vid 11:38 som svar på: Cut-outs & nose-chop

Det är väl inte Lessacher utan Robert, undrar hur länge den dräkten hängt med…
    ( http://windsurfing.rdeleeuw.nl/ )

• the_novice

Medlem
    12 september, 2005 vid 08:55 som svar på: Cut-outs & nose-chop

Haha, ja han är en go gubbe, verkar ha provat det mesta ett par år innan alla andra… cool.gif
    Fast hans engelska är hopplös att förstå tongue.gif

• the_novice

Medlem
    12 september, 2005 vid 07:21 som svar på: Vattentätt fodral till GPS???

Vi är väl ett par stycken nu som kör med den mindre till Garmin fortex; 207 mini Walkie sports ( http://www.aqua-life.se/ )

• the_novice

Medlem
    12 september, 2005 vid 07:08 som svar på: Cut-outs & nose-chop

Den vänstra var ju ruggigt kort och mastskenan långt bak, vågbräda???
    Egentligen så tänkte jag på denna; http://forum.windsurfing.nl/viewtopic.php?t=13349
    (såg sedan att den länken fanns med på starboard länken också…)

Sida 104 av 164
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums the_novice

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.