Forumsvar skapade

Sida 108 av 164
  • the_novice

Medlem
    26 augusti, 2005 vid 14:14 som svar på: Köpa hjälm i GBG?

Stadium har väl haft en del Pro Tech men skall du surfa med den så är Gath mycket slimmare och goare i vattnet…

• the_novice

Medlem
    26 augusti, 2005 vid 12:39 som svar på: Hopp 5.3 till 4.5??

Har tidigare kört 5.3-4.4-3.7 (jag väger 68kg om det spelar ngn roll) och jag tyckte det blev lite veligt med segel valet ibland. Vinden är ju sällan särskilt stabil och om man tex blir överriggad med 5.3, byter till 4.4 så funkar det en liten och stund sedan får man gå tillbaks till 5.3 när vinden droppar igen osv…
    Har man då istället ett 4.7 så räcker det att ändra lite på trimmet allt eftersom vinden varierar.

Så nu kör jag 5.3-4.7-4.2-3.7 och det tycker jag funkar bättre, men det beror också lite på vad man har för passande master och brädor, jag får ofta ett favoritsegel som sedan körs oavsett vind men med väldigt olika trim…

• the_novice

Medlem
    25 augusti, 2005 vid 19:50 som svar på: Kort rapport nerifrån…

Jag var också där fram tills vinden dog. Körde EVO62 men hade glömt förlängaren till 4.2 seglet så det fick bli 4.7 med mycket nedhal. Kanondag med riktig go vinkel!
    Laddade på några bakåtar med jag har problem med att komma runt ordentligt så det en del rejäla ryggplask, men vinterräkten skyddar ju rätt bra…

• the_novice

Medlem
    25 augusti, 2005 vid 12:35 som svar på: Kort rapport nerifrån…

Jag drar ned nu och hoppas på Lejet men annars får det väl bli Olofsbo och stenarna… tongue.gif

• the_novice

Medlem
    25 augusti, 2005 vid 12:32 som svar på: Vindmätaren i Apelviken

Fast falkenbergsmätaren visar väl 180 grader fel? eller har dom lokat WNW när det blåser SSE i Varberg….

• the_novice

Medlem
    24 augusti, 2005 vid 20:07 som svar på: vart drar alla imorgon?

Så jäkla typiskt…
    Vågar man hoppas på foreca istället???

• the_novice

Medlem
    24 augusti, 2005 vid 19:13 som svar på: vart drar alla imorgon?

Jag är jäkligt sugen på Lejet så om bara vinden håller sig till kvällen imorgon så är det givet för min del! cool.gif

• the_novice

Medlem
    24 augusti, 2005 vid 15:42 som svar på: gwc slalom cup 2005: 27-28 augusti

Goa bilder, slalom bör alltså köras i Varberg och inte i fiskebäck…

• the_novice

Medlem
    24 augusti, 2005 vid 14:15 som svar på: Segel och riggnings/trimguide FAQ

Det finns väl flera tillverkare med rigginstruktioner om den här tråden skall försöka vara komplett, tex arrows rigg video;
    http://www.arrows-sails.com/2003/downloads/downloads.html#

• the_novice

Medlem
    24 augusti, 2005 vid 09:50 som svar på: Ny Teknik intervjuar Ola H

Ja den artikel måste man ju läsa, frågan är väl om man kan värva vindsurfare med hjälp av matte eller tvärtom kanske, kan man bara visa att matte behövs i coola sporter så kanske folk blir intresserade av matte…
    Min gamla matte lärare sa alltid att man inte ens kan gå och handla utan att integrera, och det stämmer ju!

• the_novice

Medlem
    24 augusti, 2005 vid 08:12 som svar på: Fenor, fenor fenor..

Det står kanske inte på websidan men det priset jag fick per e-mail var 100 euro per fena +20 euro för frakten (gäller både G10 och kolfenor) och betalning sker efter leveransen. Han engelska är inte den bästa men annars är det bra service tycker jag…

• the_novice

Medlem
    24 augusti, 2005 vid 07:52 som svar på: Fenor, fenor fenor..

Det beror väl lite på vad det får kosta…
    vindsurfing.se har ju Curtis Sr-6b och tar väl även hem från USA (fast inte så ofta) om dem inte har det på lager.

Om du är sugen på att testa lite annorlunda shaper så har Lesaccher en hel del nytänkande och bra priser; http://www.cameraid.com/lessacher/fins.html

Jag har kört en del med Hyper Duo (34 och 30cm) på min HS96 och dem funkar rätt bra. Lite mindre kraftfulla än Sr-6b kanske (för en given längd) men lite tryggare när det gäller spinnout. Det går att få spinnout så klart men den kommer lite mer gradvis och är lättare att häva tycker jag.

• the_novice

Medlem
    21 augusti, 2005 vid 18:44 som svar på: Vart körs….

Det är väl i Fiskebäck, men formula är hopplöst ute nu och det är inte alls lika många som det har varit…

• the_novice

Medlem
    21 augusti, 2005 vid 08:19 som svar på: Få bort kliste ifrån segel..???

Ibland funkar det med 5:56, annars kan det väl gå med metanol (t-röd) eller lacknafta.
    Lacknafta är nog inte så farligt för seglet men undvik thinner och aceton tex…

• the_novice

Medlem
    18 augusti, 2005 vid 07:00 som svar på: Vad är detta för pryl?

Jag har ett förslag till, det kan vara ett förmotstånd för halvljuset, dvs när tändningen är på och ljuset avstängt så är ändå halvljuset på med reducerad effekt via motståndet på bilden (som sedan kopplas förbi när man sätter på ljuset och man får då full effekt på halvljuset). Motståndet blir varmt och behöver kylning…

Sida 108 av 164
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums the_novice

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.