the_novice
Forumsvar skapade
-
Under 30cm tror jag blir alldeles för litet för den brädan som är ganska bred. Kolla Fanatics hemsida om dom ger ngr rekomendationer annars tror jag inte du bör använda mindre än ca 36cm (freeride model) och ca 40cm till större segel på runt 7.5 m2 som passar bättre till brädan när du blir duktigare.
-
Hemuppgiften låter ju som speedjanne och då är svaret att det inte blir något tillskott eftersom masten går av….
-
Dem är för ju för jäkla tröttsamma och borde förbjudas helt och hållet!
Både igår och idag så var det ett par stycket som körde omkring bland badande i fiskebäck utan ngn större kontroll… -
Svar till:
Ville egentligen vara retas lite med vissa Starboard-fantaster och deras EVOs.
[/ QUOTE ]
Haha, det lyckades du ganska bra med…
Förresten så såg det ut som du körde en smal Naish i apel senast…
-
Hrrm, Starboard Fish var nog lite före AHD ändå när det gäller korta och breda vågbrädor….
(tex 2001: 74l, 232cm, 57.4 cm) -
Nu har jag fått ned en av filmerna (#2)….
Härligt jobbat! Var väl i alla fall med ett bakåtförsök?
Lite stutsigt blir det ju på filmen med det är ju så det är i apelviken… -
Väntar med spänning, men 3.4kB/s är ju bara för dåligt…
Kan inte Gurra hjälpa till lite här… -
Ok, det var ju ganska viktigt, då får jag ta med mig snowboardbrädan istället!
-
Tänkte inte på det… Jodå, jag har släktingar där så jag att dom har vinter också. Har inte bestämt ngt datum ännu, det är mest lite löst snack om att kombinera resan med en trip till hawaii också, får se vad det kan bli och vad det kostar. Vore kul att besöka/testa lite välkända surfställen på vägen.
-
Finns det ngn uthyrning där?
Jag kommer nog att göra en liten trip till Seattle under vintern men har ingen större lust att släpa på utrustningen… -
Svar till:
Samma test på starboards hemsida
http://www.star-board.com/IconText/SB_Sonic125.asp
[/ QUOTE ]
Fast där ser ju Starboard ut att få bättre ranking!
Konstigt att dom får minus för race stropparna som är av DaKine typ (och riktigt goa) efter allt skit dem fått för sina tidigare justerbara wave stroppar… -
Jaha nu fattar jag…
Lite konstigt ranking ändå, F2 har väl i andra tester (boards tex) sagts vara en riktig downwind bräda och inte ta höjd så bra men får topp placering här.
Fanaticen däremot skulle plana tidigt och borde ju glida genom vindhål bra?
Visar väl bara hur svårt det är att göra en vetenskapligt sund testning av brädor… -
Konstiga siffror…
Är betyget 1-10 och ju högre desstå bättre?? -
För jäkla trist med dessa pundare…
Nu när bensin priset gick upp så fick ngn den briljanta idén att själa bensin ur andra bilar, slutade med fem-sex uppbrutna tanklock på moderna bilar innan dom verkar fått ur ett par droppar ur en gammal golf…
-
Ok, det låter ju bra, då slipper man lägga pengar på fler fenor då…