the_novice
Forumsvar skapade
-
Vad kör du med när det blåser på riktigt då?
Jag har tidigare kört med en väldigt nedsliten 20cm fena till 3.7 segel, men det verkar vara svårt att få tag på fenor under 20cm?
Till evo62 och 4.7 så funkar ju 20.5 väldigt bra och då vill man nog ha ngt mindre när det blåser 3.7…
-
Apel var riktigt bra idag, körde totalt fem timmar med EVO62 och var stundtals överriggad med 4.7. Det fullt med folk i viken också, tror inte jag sett så många där på en gång förut…
-
Nja, det var faktiskt ikväll jag funderade på men det kan man nog glömma…
Imorgon däremot ser det ju riktigt bra ut!
Gäller bara att komma ifrån jobbet i tid också… -
Måste bara ge lite mer beröm åt tidningen, tyckte att första numret var bra men nr 2 är ju helt klart ännu bättre. Imponerande med intervjuer och liknande av kändisar trots att tidningen är gratis! Kul också att läsa om lite olika tankar kring vågisar från folk som verkligen seglar i sverige!
Saknade en sak på speedavsnittet, om det skulle uppmuntra till speed tävlingar mm för amatörer så borde ni ju helt klart nämnt websidan gps-speedsurfing.com där vem som helst med gps kan posta sina hastigheter och jämföra sig med den yttersta eliten (istället för att bygga egen kanal och hyra kontrollanter mm…). Glömdes bort kanske?
Jag fick alldeles för många ö’n i testet för en som inte bor i stockholm…
-
the_novice
Medlem18 juni, 2005 vid 18:31 som svar på: Se och kläm på Starboard kommande helg i VarbergHärligt jobbat, sol och vind på samma gång var ju bra timat också!
Jag lånade 5.7 S1 och körde Acid 88, 80, 74 och EVO 62, bra service!
Acid brädorna är riktigt goa och relativt snabba, särskilt 74 passar min vikt (68) och var väldigt förlåtande. Evon 62 är ju som att sätta segel på snowboarden så den fick följa med hem…
-
Fan Rambo du var på fel ställe!
Jag körde 5.7 och 62 liters i Apel… -
the_novice
Medlem16 juni, 2005 vid 20:35 som svar på: Se och kläm på Starboard kommande helg i VarbergSkulle gärna vilja se lite exaktare information än så!
Vilka tider tex?
Och vilka brädor, antar att ni inte har med en av varje storlek och model i sortimentet?
Vindprognosen pekar väl på perfekta förhållanden för Aeron…. -
Ja en annan server hade ju inte varit helt fel, har som mest fått över 6MB med ca 10kbit innan det gått ned helt…
-
Jag har inga problem med varken Mozilla eller IE från en mac…
Däremot verkade mätaren vara nere igår och gav ett rakt streck. -
Hmm, tror jag skymtar till i en mesig jipp med hypern…
Nicke är ju rätt grym annars, går han någonsin ur stropparna??? -
Ja det är ju rätt kul att han går emot strömmen och kör som han gör med mindre segel utan att vara någon lättviktare. Han har väl också väldigt upprätt fena och det funkar tydligen bra på dom mindre seglen. Andra som försökt köra liknande set-up klagar väl på att det är väldigt jobbigt för benen och det är nog inte vem som helst som fixar ett sådant trim under någon längre tid…
-
Grymt bra, Knatte behövde ju en ny mössa också!
-
Onsala mätarn visar väl ca 10 m/s nu och DMI ser ju bra ut också…
-
Goa bilder, synd att vinden dog helt….
-
Det funkar kanon, jag drar utan vidare en 9.8 full cambers rigg på 96 liters Hypern…
Det är bara att luta sig bakåt och låta allt hamna i rätt läge sedan lyfter man upp det sista, krokar ur samtidigt och drar iväg.
Rekommenderas klart till nybörjare/klena ryggar och riggar på 7.5 och uppåt.