the_novice
Forumsvar skapade
-
Om du syftar på tigex bild så är det ingången till en laydowngipp…
-
Formula kommer väl igång klart tidigast och kite motsvarar väl möjligen lite större freeride grejor, ca 7.5-8.5 segel???
-
Ja nya f2 ser ju rätt go ut.
Annars är det väl ofta andra saker som avgör. Var det Tigex som körde Mistral SLE eller ngt i fredags, det gick väl minst lika bra med det… -
Eller så är den så lättbyggd att den blåser bort i sommarbrisen om man inte tynger ned den, sprängfylld med helium kanske???
-
Körde först med en 35 cm fena som funkat bra till 7.5 men som blev i största laget till 6.5, hade inga problem att hålla brädan plan men i kombination med “vågorna” i farleden i Björlanda så kändes det som att jag spenderade mest tid i luften!
Det hjälpte lite med en mindre slalom fena på 30 cm, men tyckte nog att jag fortfarande flög rätt mycket. Lite lurigt också med en såpass bred bräda i luften…
-
Haha, ja men den här gången var det inte bara inbillning tror jag, det var en del ögonvittnen/skrämda surfare på plats också…
Största problemet är ju att hålla sig på vattnet med hypern! -
Jag har ett C2 6.5 men har bara kört två ggr hittills (i torsdags och fredags), blev positivt överaskad!
Gott bottendrag om man kör med lite neg. uthal, tvistar samtidigt och ger en bra toppfart, verkar tåla mycket vind utan att tappa formen/ändra dragpunkt. Passar riktigt bra till min HS96, hade inte GPS med mig (trasig) men fort gick det… -
Go film!
Fast det kändes ju allt lite värre när man själv var där ute i vågorna och vinden tjöt i öronen jmf med att sitta inne se det på film med go musik…
-
Klart du skall slänga upp filmen, hellre en dålig film än ingen film alls. Om den inte är i klass med judgement day gör ju inget, det blir nog rätt svårt att bräcka den filmen!!!
-
Var där en sväng idag vid 13 tiden men vinden dog väl medans jag riggade. Efter två dagars flygande/studsande på Hypern så hade hoppats kunna köra lite lugnare med 6.4 och freeride, men det var för lite vind och bara sporadisk planing…
Rätt shysst start på säsongen ändå! -
Goa bilder och härlig tajming när jag gömmer huvudet i handuken…
(jag körde “bara” 6.5 men tungviktspolarn körde 7.5 och tyckte det var lite lagom drag)
-
Jasså det var där alla speednissarna var igår…
Gör GWC ngt slalom race idag eller?
-
Instämmer, har inte själv blivit stoppad men ta det lugnt så att det inte blir problem med dem boende. Förra året lågt det även ngn form av farthinder som såg hemmagjort ut. Gäller väl också att inte skräpa ned vid stranden mm…
-
Det verkar blåsa i Mastrand (ligger väl hyfsat nära björlanda) nu 6.6m/s i medel och 7.8 i byarna, funderar på att dra iväg snart eller väntar ni på mer vind???
Skall väl bli regn till kvällen och då vet man aldrig vad som händer med vinden….