Forumsvar skapade

Sida 117 av 164
  • the_novice

Medlem
    30 april, 2005 vid 07:49 som svar på: Fy fan sicken dag…

Ja jag hör nog med North.
    Ligger det inte ngt på hisingen också, kommer inte ihåg namnet nu, men har för mig att det var ngn tjej som surfade och kunde laga segel?

• the_novice

Medlem
    29 april, 2005 vid 11:16 som svar på: Björkäng eller Torkelstorp i eftermiddag / kväll?

Hur hittar man till torkel, stämmer beskrivningen som finns på GWC hemsida?

Hoppas få med en polare ut idag men då blir det kanske askim eftersom han är lite av en badkruka…

• the_novice

Medlem
    28 april, 2005 vid 19:03 som svar på: Bomlängd angivelse

Ja, jag kanske kommer ihåg fel, överlapp med halva masten är nog lite väl mycket. Däremot kan man läsa i arrows riggningsguide att bommlängden mäts från framkanten av masten till insidan av bommen vid uthalet.
    Dom rekommenderar även för normal riggning att lattan ovanför bommen lätt nuddar masten och vid lättare vindar så kan den överlappa med 1 cm (låter ganska lite). Som sagt ut och prova så hittar du rätt, arrows gör riktigt goa segel fast jag trimmar rätt mycket på nedhalet också av gammal vana….

• the_novice

Medlem
    28 april, 2005 vid 18:54 som svar på: vatten tempratur????

Det förklarar saken, tänkte inte på det…

Skall du ut ngt imorgon? Blir det sydliga vindar så luftar jag hypern i Askim under eftermiddag/kvällen.

• the_novice

Medlem
    28 april, 2005 vid 11:10 som svar på: vatten tempratur????

Det är nog närmare 10 grader faktiskt…
    http://www.radar4u.com/

• the_novice

Medlem
    28 april, 2005 vid 11:08 som svar på: vatten tempratur????

1.1 grader kan inte stämma, tror mer på ca 7 grader nu…

För DMI kolla här; http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark/farvandsudsigter/kattegat.htm
    och välj att se temperatur

• the_novice

Medlem
    28 april, 2005 vid 10:59 som svar på: Fredag! Torkelstorp eller Gottskär???

Nu är väl prognosen syd och stämmer den så blir det askim för min del…

• the_novice

Medlem
    27 april, 2005 vid 18:56 som svar på: Fredag! Torkelstorp eller Gottskär???

Hahaha, ja jag bad kanske om den… grin.gif

Nu verkar det som prognosen är att det skall bli vind från syd (misstolka det den som kan!)

Just det, askim är förståss rikitgt kasst på vindar från öster…

• the_novice

Medlem
    27 april, 2005 vid 15:26 som svar på: Frågesport. Fena i pris (Quatroseglare PWA Hawaii)

“Barberaren i Sevilla rakar alla som inte rakar sig själva. Vem är det som rakar barberaren? “

Det är ju helt logiskt att Barberaren rakar sig själv!
    Påståendet att han rakar alla som inte rakar sig själva utesluter ju inte att han även kan raka dom som rakar sig själva. Påståendet definierar ju bara en delmängd, hur är det med mängdläran egentligen…. wink.gif

• the_novice

Medlem
    27 april, 2005 vid 07:02 som svar på: Kick-off i Göteborg!

Det ser ju himla gött ut men är inte bilden från Långedrag???

• the_novice

Medlem
    27 april, 2005 vid 06:59 som svar på: Bomlängd angivelse

Låter helt normalt att lattorna inte går fria och överlappet mot masten är ett sätt att kolla riggningen på land. Arrows skall dessutom trimmas mycket med uthalet.
    Jag har inte Impact med på både Trixx och Aerial så går väl lattorna ungefär till mitten masten vid normal riggning och varieras med uthalet beroende på hur mycket buk man vill ha.

• the_novice

Medlem
    26 april, 2005 vid 19:33 som svar på: Fredag! Torkelstorp eller Gottskär???

Bara det inte blir för mycket på ost så blir de nog Askim för min del. Onsala är rätt långt att åka till i rusnings trafik…

• the_novice

Medlem
    26 april, 2005 vid 15:32 som svar på: BYTARDAG I FISKEBÄCK!! 27/4

Följande gäller vad jag har hört;

Var: Riggdäcket i Fiskebäck
    När: Kl 17-20, Onsdagen den 27’e April

• the_novice

Medlem
    26 april, 2005 vid 06:31 som svar på: Riggningshjälp!

Jag kan ju ha fel men det ser inte ut som det är tänkt att vara variotopp på det seglet…

• the_novice

Medlem
    25 april, 2005 vid 19:23 som svar på: Svenska surftjejer kör F2

Klart man är på bara det blir vind! cool.gif
    Askim om det blir syd på fredag, Draget om det blir SO, Björlanda på V?

AHD’s grejor är jäkligt goa, jag syftade mest på att det går en massa rykten och nu byter ju team-åkarna märke också, dom körde väl båda två på AHD förut….

Sida 117 av 164
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums the_novice

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.