Forumsvar skapade

Sida 119 av 164
  • the_novice

Medlem
    21 april, 2005 vid 19:56 som svar på: Bäst tidning?

Planche Mag.!
    dom har tex varje vår en stortest av utrustning, brädor och segel allt från slalom till våg-grejor.
    Har även sett tex formula tester där och det tycker jag inte man ser ngn annan stans…

• the_novice

Medlem
    21 april, 2005 vid 19:34 som svar på: Gbg torsdag Nv 5-9m/s

Jag var där strax före fem och fick ngr goa vändor med 7.5, men slog i favorit fenan rätt rejält…
    Det är ju värre än fiskebäck! shocked.gif

• the_novice

Medlem
    21 april, 2005 vid 12:09 som svar på: Gbg torsdag Nv 5-9m/s

F..n också, jag kan kanske komma iväg ikväll om det fortfarande blåser… tongue.gif

• the_novice

Medlem
    19 april, 2005 vid 16:38 som svar på: GPS Garmin foretrex 201

När jag beställde GPS’en så blev det vinter i två månader, förlåt…
    Så de har inte blivit så mycket kört ännu, har gjort 22 knop i choppiga fiskebäck med HS96 och Nitro 9.8, men frågan är om det inte gått lika fort med lite mindre segel. Har även varit uppe i 22 knop med Arrows WB 8.4 i Askim i byig västvind, men då var det inget tryck i grejorna…
    Ser framemot att köra mitt Severne C2 6.5 med fullt tryck, det måste väl komma en riktig vårstorm snart!

Km/h går bra att ställa in, har testat i bilen och den visade ca 7% för mycket med vinterdäcken på…
    Vad jag hört så har det varit problem med fortex 101 som har lösa batterier och en batterilucka som kan läcka, det blev därför en 201 för mig med inbyggt batteri som skall hålla i 14 timmar.

• the_novice

Medlem
    19 april, 2005 vid 15:19 som svar på: GPS Garmin foretrex 201

Jag köpte min här; http://www.sportextreme.com/pz236x10303ySEK/
    och tjänade väl ngr kronor på inköpet men nu blir det ju lite dyrare att skicka tillbaka den…. frown.gif

Det finns någ rätt många återförsäljare i Gbg, kolla på http://www.garmin.se

• the_novice

Medlem
    19 april, 2005 vid 15:01 som svar på: GPS Garmin foretrex 201

Va då för gummitätning??? shocked.gif

• the_novice

Medlem
    19 april, 2005 vid 14:58 som svar på: GPS Garmin foretrex 201

Den funkar väldigt bra med stora siffror när man vill se momentan hastigheten. Det är ju gott att se hastigheten medans man seglar annars är det ju inte så mycket vits med GPS tycker jag. Det går också att ställa in tät loggning för senare data analys (ned/upp till en gång per sekund).

Däremot vet jag inte riktigt hur det är med vattentätheten, jag har inte haft ngn riktigt krash ännu och jag kan inte se ngt direkt fel på den men data överföringen har lagt av så jag skall skicka tillbaka den (borde gå garantin…).

• the_novice

Medlem
    8 april, 2005 vid 15:48 som svar på: Realtidsvindmätare västkusten?

Det finns denna i Gbg tex; http://www.24mr.com
    Obs, den är skymd på ostliga vindar men annars visar den hyfsat rätt.

• the_novice

Medlem
    8 april, 2005 vid 15:38 som svar på: Mastbrott.

Snacka med Markram…. grin.gif

• the_novice

Medlem
    6 april, 2005 vid 16:58 som svar på: 10-15 m/s och jag har en Kartongny Missile

Det är ju det här med jobbet som ständigt ställer till en massa problem, så det får bli askim för min del imorgon eftermiddag/kväll…

• the_novice

Medlem
    6 april, 2005 vid 11:33 som svar på: Duckjibe med formulasegel?

Race segel har ju lite annan skärning jfm med vågsegel och för 7.5 segel är mina armar för korta, funkar kanske om man greppar i seglets underlik istället…
    Förstår inte riktigt vitsen med att ducka ett sånt segel, då är det väl bättre att träna på lay-down och fullplaningsgippar, fast dom kanske redan sitter som ett smäck?

• the_novice

Medlem
    6 april, 2005 vid 07:15 som svar på: Taskig premiär.

Haha, såg just att Metro rubricerat det som rån! shocked.gif

RÅN En vindsurfare började driva utåt sedan masten gått av på Askimsviken i går eftermiddag. Dramat fick ett lyckligt slut när polisen skickade ut en helikopter.

• the_novice

Medlem
    5 april, 2005 vid 14:07 som svar på: Taskig premiär.

Jösses vilket pådrag! 2 brandbilar, vad tänkte dom ha dom till? Håller med ovan stående, du är nog bland dom mest otursförföljda när det gäller skador i vindsurfing….

Vad var det för riktning på vinden, blåste du inte in mot stranden?

Har själv simmat in från att ha varit strax utanför kallbadet med våggrejor när vinden total dog. Tog väl en tmme totalt att simma in med grejorna…

• the_novice

Medlem
    3 april, 2005 vid 20:11 som svar på: Windsurfdagis

Ligger det inte ett ålderdomshem på vägen ut?
    Om dom inte är helt senila, på hemmet alltså, så kanske ni kan liva upp stämningen lite där…. grin.gif

• the_novice

Medlem
    3 april, 2005 vid 18:35 som svar på: Tror sjöbrisen i GBG trakten är på gång

Det var lite knepigt idag, vid den bortre farleden hade man planing men inte i övrigt, lokal sjöbris eller så trycks vinden ihop mellan ett par öar? Sjöbrisen slåg väl till ordentligt kl17 (varade en timme) och då var det hyfsat drag i hela bukten men jäkligt studsigt som vanligt. Toppade 22.2 knop på HS’en med Nitro 9.8 och 46 fena…

Sida 119 av 164
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums the_novice

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.