Forumsvar skapade

Sida 120 av 164
  • the_novice

Medlem
    3 april, 2005 vid 10:38 som svar på: One handed one footed back loop…

Fast det ser ut lite som en into bail out…

• the_novice

Medlem
    3 april, 2005 vid 10:24 som svar på: Tror sjöbrisen i GBG trakten är på gång

Ja jag hamnar nog där om inte ngn hänger på till Askim eller gottskär…
    Onsala mätaren visar ju lite vind nu så det väl bara att dra ut och vänta på brisen!

• the_novice

Medlem
    3 april, 2005 vid 07:19 som svar på: Björkäng och Olofsbo?

Det var det jag trodde också, men det finns två lite mindre klockan 10 och 11 sett från norra parkeringen. Dem ligger precis lagom under vatten ytan för att vara lite svåra att se men klipper fenan….

• the_novice

Medlem
    2 april, 2005 vid 17:50 som svar på: Björkäng och Olofsbo?

Ja det är nog mer än en sten, har själv gippat rätt in i en när jag trodde att jag hade kollat in var dom låg… frown.gif
    Men dom ligger nog mest i den nordliga delen och det är nog bättre lite söder ut. Har kört där på SO men det borde ju funka bra även på S.

• the_novice

Medlem
    1 april, 2005 vid 14:47 som svar på: JP X-Cite Ride med Neil Pryde Supernova Rigg.

Svar till:

Mig veterligen finns det inget stort utbud med vågfenor över 24cm i Powerbox. Jag vill förhålla mig ödmjuk till det eftersom jag kanske har fel.

Us-box-vågfena som vanligen finns i 24cm och neråt anser jag vara alldeles för kort för en bräda av den här bredden och vindregister.

[/ QUOTE ]

Hrmn, power box fenor finns väl från 20 cm och uppåt kring drygt 40 cm. US fenor finns väl upp till 31 cm åtminstånde. Däremot är det nog svårt att få tag på en vågfena till tuttle box…

• the_novice

Medlem
    1 april, 2005 vid 09:15 som svar på: Bringdal tar hem dubbelelimineringen!

April, april…

• the_novice

Medlem
    31 mars, 2005 vid 19:36 som svar på: Skynda och fynda!!!

Haha, jösses, go placering av mastskenan också förutom fenorna!
    Hade varit kul att läsa säljreklamen för dom…
    Flex kontroll med extra mycket flex vid basen, en fena påminner lite om selects konstiga vågfena…

• the_novice

Medlem
    31 mars, 2005 vid 19:28 som svar på: JP X-Cite Ride med Neil Pryde Supernova Rigg.

Har både power och tuttle och dom är väl ungefär lika dåliga båda två. frown.gif
    Problemet verkar vara att dom inte tillverkar tillräckligt noga eller kan bestämma sig för en viss standard. Möjligen är det lite lättare att passa in en tuttle fena eftersom den har raka sidor. Men har man väl passat in sina fenor är det inga problem, men det går ju inte särskilt bra att flytta mellan olika brädor….

• the_novice

Medlem
    30 mars, 2005 vid 19:43 som svar på: Sydlig vind på söndag/måndag i GBG

Är det inte rätt bökigt att ta sig till andra sidan om nodre älv om man bor i Gbg?
    Tar man färgan vid kornhall eller kör man via Kungälv?

• the_novice

Medlem
    30 mars, 2005 vid 19:34 som svar på: Sydlig vind på söndag/måndag i GBG

Så länge campingen är öppen är det bäst vid marholmen, vid Bjärla hamnen har jag inte sett ngt bra ställe att rigga och gå i på.
    GWC har lite bra spotbeskrivningar;

• the_novice

Medlem
    30 mars, 2005 vid 17:06 som svar på: Streamlined – krok till nedhalet?

Arrows förlängare med block är super, bara att kroka i och dra ned. Med fyra välsmorda block så drar man nedhal hur lätt som helst.
    Deras krok bygger väl 2-3cm men längdindikeringen är korrigerad och rätt, så det behöver man inte tänka på!
    Justerings ringen är tunn (och försedd med o-ring vid anläggningsytan) och ger samma diameter som masten till skillnad från andra märken (tex local spirit bara för att nämna ngn)…

• the_novice

Medlem
    30 mars, 2005 vid 17:00 som svar på: Sydlig vind på söndag/måndag i GBG

Askim är perfekt på sydligt. Det gäller bara att inte gå för nära båthamnen som ligger mitt emot marholmen. Längre ut är det inga problem, där är det ren vind och man får goa hopp-ramper på vägen ut, och mysig medsurf på vägen in.

• the_novice

Medlem
    30 mars, 2005 vid 16:39 som svar på: Sydlig vind på söndag/måndag i GBG

Du har inte missat så mycket, enda fördelen med fiskebäck är väl att det inte är särskilt känsligt för vindriktningen, det är lika dåligt på alla riktningar… smirk.gif

• the_novice

Medlem
    30 mars, 2005 vid 16:34 som svar på: Yes 3,3 grader i vattnet idag….

Ja nu går det undan, fattas bara lite vind också…

• the_novice

Medlem
    30 mars, 2005 vid 16:32 som svar på: Sydlig vind på söndag/måndag i GBG

Askim är perfekt på sydlig vind, då drar man bara rakt ut från marholmen!
    Blir det SO så är det stora fina ytor vid gottskär.

Sida 120 av 164
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums the_novice

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.