Forumsvar skapade

Sida 122 av 164
  • the_novice

Medlem
    18 mars, 2005 vid 17:16 som svar på: Da kines nya stroppar?

Det finns en variant för kitare där stropparna har ett snabb spänne/justering ungefär som på snowboard bindningar, kommer inte ihåg om det är DaKine som gör dom…

• the_novice

Medlem
    18 mars, 2005 vid 16:29 som svar på: Nån som vet?

Tror inte det är ngt fel på solenoiden. Om du hör ett klickande ljud så försöker den dra in kugghjulen och solenioden funkar alltså. Däremot om kugghjulen är slitna så går dom inte i varandra ordentligt. Startmotorn kopplas inte in och drar runt förrän kuggarna gått in och en kontakt sluts. Om kuggarna är slitna så kan man alltså ha otur och dom står mitt förvarandra. Ett enkelt sätt att fixa detta är att drar runt motorn en liten bit förhand (tändningen avslagen!), lägg i en växel och knuffa till bilen lite för att dra runt motor lite grann. Läggs sedan ur växeln och testa startmotorn igen! Voila! cool.gif

(Ett dåligt batteri kan också ge liknande symtom dvs det klickar till lite men solenoiden orkar inte dra in drevet ordentligt.)

• the_novice

Medlem
    18 mars, 2005 vid 16:19 som svar på: skor

Var ni ute igår?
    Var ju rätt bra med vind medans helgen ser helt kass ut…

• the_novice

Medlem
    18 mars, 2005 vid 15:04 som svar på: Erfarenheter? – looping.de

Har inte varit där men det verkar ligga nära Frankfurt, tydligen är det nära till surf också!

http://www.river-rippers.net/modules.php?name=Content_Guides&pa=showpage&pid=1

Har också fått dingade grejor från Keppler och börjar nästan misstänka att han säljer redan dingade saker…

• the_novice

Medlem
    18 mars, 2005 vid 14:57 som svar på: skor

Atan’s skor e grymma, 6.5mm (frotté på insidan) och barfota känsla…
    SP har haft lite slutsålt men det ser ut att vara samma sort på vindsurfing.se. Siffrorna på storlekarna är lite udda och det inte fel att prova innan.

Prolimits är väl “bara” 5mm?

• the_novice

Medlem
    18 mars, 2005 vid 13:46 som svar på: Erfarenheter? – looping.de

Köpte en HS96 -04 (wood) därifrån i höstas (augusti) på sommar/höst rean. Dom tar lite mer för frakten (försäkring är ju inte helt fel) än Keppler men o andra sidan kom det fram ok. Jag gav ca 1000:- för frakten ovanpå ca 9000:- för brädan och betalade in i förskott till deras bank konto (är nog en avgift på 50 kr eller ngt). Dom hade dessutom lagt in massa extra bubbel plast för att skydda brädan. Bättre service och engelska jmf med Keppler…

Rekommenderas!

• the_novice

Medlem
    16 mars, 2005 vid 09:36 som svar på: OS-Brädan på mässan

Har dem inga regler för minsta vind i dom andra segel grenarna heller?
    En 49’er som inte planar kan väl heller inte vara så kul, och för jollar är det väl förbud mot att vicka med rodret eller att slå ofta?

• the_novice

Medlem
    14 mars, 2005 vid 18:19 som svar på: JP goes SLALOM

Om dom nu prompt måste leka med Photoshop så kunde dom väl åtminstånde byta mönster ibland på det som skall föreställa kolfiber….

Extra spännande också med bara en skruv till Tuttle fenan….

• the_novice

Medlem
    13 mars, 2005 vid 20:19 som svar på: Segelstorlekar på Hypersonic

Jag skiver tydligen väldigt lååångsaaamt….

Hur kommer det sig att det blev ett Booster, är inte det ett freerace segel….
    GUN kommer ju nu också med ett speed segel till rimligt pris!
    Finns ett på 6.8…

• the_novice

Medlem
    13 mars, 2005 vid 19:58 som svar på: Segelstorlekar på Hypersonic

Jag har en HS96 och har mest kört med 7.5 (Dragster) och 8.4(WB-racing) och dom storlekarna tycker jag passar väldigt bra till brädan. Körde inte du med ett Arrows T-force på ca 6.0-6.5 sist?
    Jag har egentligen tänkt köra ned till 6.5 på min bräda, men när det blåser såpass mycket så kör jag nog hellre med en liten freeride bräda eller åker ner till varberg med vågprylarna…

Som sagts ovan så är ju fenan väldigt viktig för att man skall få ut ett större range av brädan och seglen. Jag tycker alltid det är svårt att få upp brädan så att den går ovanpå vattnet och jag har testat med lite kraftfullare fenor vilket hjälper en del för mig i alla fall. Har även testat med hög bom (mellan hakan och näsan ungefär) men för högt blir ganksa avigt när man lättar på mindre vågor i askim tex. Drake fenorna skall ju vara en gjuten kopia av Curtis Sr6b men drake fenorna verkar ha högre aspect ratio och tunnare profil än Sr6b. Har fått en del högfarts spinnout med 34cm fenan och sedan blir man lite harig…

Sist jag var ute så funkade en Select Eagle 35cm väldigt bra till mitt 7.5 segel (hade ingen GPS på mig då med det skall jag ha nästa gång…)

En annan grej jag tyckt mig märka är att det krävs mycket nedhal för att seglen skall funka bra på HS’en jmf med samma segel på en större freeride bräda. Hänger förmodligen ihop med att man får relativt hög fart i förhållande till vindstyrkan. När trimmet är rätt så är det alltid lite knepigt att komma igång men när man väl får upp farten så stämmer det desstå bättre.

Fan vad sugen jag blev nu, har inte seglat på flera veckor! tongue.gif

• the_novice

Medlem
    11 mars, 2005 vid 18:52 som svar på: är botten nådd?

Haha, slalombrädan är bland det sämsta jag sett, någon har väl suttit och lekt med photoshop….. tongue.gif

Eller kan någon förklara hur dom lyckats få kolfibern att lysa igenom färgen på exakt samma sätt på både över och undersida????

Så svar ja, botten är nådd!

• the_novice

Medlem
    10 mars, 2005 vid 13:58 som svar på: Rushwind

Haha, Arrows tea for one… grin.gif
    T-Force kanske?

• the_novice

Medlem
    10 mars, 2005 vid 13:55 som svar på: Stekhet Afton Varberg 10 mars

Här är en till! cool.gif
    (från gbg alltså, inte gettot…)

• the_novice

Medlem
    10 mars, 2005 vid 08:32 som svar på: GPS

Det finns en lösning på allt och här heter den speedmate! grin.gif
    http://www.sailworld.com/Speed%20Mate%20Surf.htm

• the_novice

Medlem
    7 mars, 2005 vid 21:13 som svar på: Speed segel från GUNsails
Sida 122 av 164
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums the_novice

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.