the_novice
Forumsvar skapade
-
Haha, ja det är ju också ett sätt att göra det på. Väldigt välplanerat också att ta med ett hjulpar från sverige…
-
Jasså, det visste han säkert inte…
Hypern är ju en väldigt speciell bräda, liknar ju mest en liten formula bräda. Lite knepig att få upp i planing och onaturlig i gippen, konkaverna gör att den lätt suger fast, tror inte den är så bra till frugan! Visst är den väldigt snabb när man väl fått till trimmet men innan dess…
-
Har du snackat med dom på surfcompaniet? Jag vet att dom haft en som dom körde på i höstas (har själv inte seglat den).
Den var också med i slalom testet som Boards hade i sommras. Mycket rocker, snabb downwind och med vågorna om jag minns rätt….
-
Ja vill man ha en sommarstuga så…
http://www.webcar2000.com/countries/sweden/db/dbdisplay.phtml?carid=81335&library=mobilehome -
the_novice
Medlem6 mars, 2005 vid 19:57 som svar på: min bräda har fått blåsor! vad finns det att göra?Har du haft brädan länge i en blöt boardbag???
Det låter som det kommit in vatten under översta färglagret. Uppstår pga osmosis, om man förvarar brädan i en våt boardbag tex så tränger det så småning om vatten in genom porer i färgen. När du sedan tar fram brädan i värmen så expanderar vattnet och ger blåsor. Då är det alltså ingen delaminering coh brädan är ok i övrigt. Du kan ju försöka på garantin, blåsor kan också upstå om det blivit fel vid själva målningen….
-
Kailua verkar vara lite mesigt, är det inte mest hybörjar grejor där?
Får kanske ta mig till Maui istället…
-
Hur funkar det föresten att dela på segel om ni är olika viktmässigt?
Känslig fråga kanske men blir det en serie med typ search segel (power wave) och passande master eller en serie med Diva segel och lite mjukare master… -
the_novice
Medlem4 mars, 2005 vid 09:06 som svar på: min bräda har fått blåsor! vad finns det att göra?Hittar man bara rätt nyans så funkar billack bra, räcker ju med sprayburk till små ställen. Slipa med fint vattenslippapper som avslutning för att få en fin övergång till övriga lacken och en matt yta med lågt motstånd i vattnet…
-
Dunken köper nog inte så mycket, det är väl North som köpt honom för att försöka ändra på sitt rykte att man inte får särskilt mycket för pengarna…
-
Lossa slangen ovanför termostaten och fyll på genom den ner i kylen tills kylvattnet kommer upp genom termostaten (den brukar släppa igenom luft ganska lätt och sedan blir det större motstånd när kylvattnet når dit), är man sedan lite snabb med att sätta dit slangen (fylld med kylvatten) så blir det mest lite luft kvar i slangen men bra i övrigt (här är det bra om det även finns en luftnippel i slangen/röret på högsta punkten).
Detta brukade i alla fall funka för mig på min gamla transit med B20 motor…
-
Då är det nog luft i systemet (eller skräp om ngn hällt i lagningsmedel), särskilt om du nyss bytt kylen.
Kan hjälpa att sätta in en luftningsnippel i slangen eller röret ovanför termostaten, finns kanske på biltema?
Vatten pumpen har väl skovlar av metall och blir alltså inte sämre med tiden?
(däremot börjar den läcka när den är sliten) -
I en test så verkade GUN masterna vara lite styvare än deras angivna IMCS tal och det verkar som en del personer delar den uppfattningen.
Själv har jag en Loop 75 (430) som funkar väldigt bra i GUN-segel i alla fall, har inte testat i andra segel. Om du är ute efter hög prestanda (hög kolhalt) så kan det nog vara säkrast att hålla sig rekomenderad mast, det är inte bara IMCS som skiljer utan även var och hur den flexar… -
Nej, jag lämnar aldrig ngt i bilen, har väl haft i snitt ett inbrott per år senaste tiden. Nu senast blev jag av med tanklocket och 10liter bensin, innan dess har jag även blivit av med en nummerplåt…
Fattar inte riktigt hur dom tänker men risken för att åka fast är väl minimal. En parkeringsvakt hade dessutom sett en bil med min skylt men hoppade på mig istället för den andre bilägaren…Har haft en del grejor i källarförådet men det blev inbrott där också, dom tog visserligen inga surf grejor men ändå (kanske är lite svårt att få med sig en bräda..). Sedan dess släpar jag dom flesta grejorna till och från lägenheten…
-
Väldigt bra pris med tanke på att det står 899:- på deras hemsida…
Dessutom betalde jag 899:- i höstas. Smakar det så kostar det och ger en bitter eftersmak, eller hur var det nu igen???