the_novice
Forumsvar skapade
-
the_novice
Medlem27 januari, 2005 vid 20:37 som svar på: min bräda har fått blåsor! vad finns det att göra?Låter som det kommit in vatten under färgen, även om den är vattentät så tål den inte att ligga länge i en blöt boardbag tex…
Är väl bara att lacka om. -
the_novice
Medlem27 januari, 2005 vid 17:51 som svar på: Ge is-vinter-skridskor-windsurfing en egen sektionVa har det redan frusit? Jag som siktat in mig på lite vanlig surf nu på söndag, skall blåsa bra från väst och vara ett par plusgrader i luften…
-
Hur ser den ut?
-
Är nog svårt att hitta ngt samband där, på vintern i fiskebäck är väl möjligen den sammanlagda åldern hos seglarna runt 30…..
-
the_novice
Medlem20 januari, 2005 vid 15:00 som svar på: Segelstorlek i förhållande till vindhastighet?Kör alltid med badväder/surfväder…
-
Lite roligt att göra 30knop på 4 meters djup, lågt vatten den dan?
Nästa grej är väl annars att ha GPS inbyggt i brädan…
-
Jag kanske är lite frusen av mig men jag kör med både rashguard + väst med huva….
-
Jag är väl inte särskilt duktig, men med HS96, fullcambrat 9.8 och Select 51cm har jag gått högre och snabbare än en kille på just RRD monster (eller heter den beast?) och lika stort segel . Däremot hade jag inte en suck på slören tillbaka när vinden dessutom dog lite. Håller med om att det är lite bökigt med stor rigg på hypern och det går ju inte att få lika tidig planning som på en formula med större fena och bredd. Bäst funkar det med 7.5-8.5 tycker jag, blåser det 6.5 är jag hellre på en liten freeride….
-
Det är väl ngn holländare som varit uppe i runt 40 knop med HS111 så helt kass kan den ju inte vara. Sen så är det väl inte ren topfart som den är bra på utan snarare medelfart och höjdtagnig. Har en HS96 och tycker nog att den är hyfsat snabb med segel kring 7.5-8.5 och relativt platt vatten…
-
the_novice
Medlem16 januari, 2005 vid 20:23 som svar på: Lättvinds våg? Stor freestyle/våg? Köp inte…Problemet är inte bara sista biten utan att det också kan bli för varm för plasten, även om man smörjen skruven. Det är väl också svårare att hamna rätt i dom gamla gängorna…
-
the_novice
Medlem16 januari, 2005 vid 17:51 som svar på: Lättvinds våg? Stor freestyle/våg? Köp inte…Har sett en Bic bräda med skenor i aluminium, ingen vacker syn efter ett antal år på västkusten!
Ngt i rostfritt borde funka bättre, annars är det väl också så att den allmänna vikthysterin inte är så bra. Men jag hade nog gärna sett en riktigt lösning och 100 eller 200 gram tyngre bräda, särskilt under fötterna kan det ju inte spela så stor roll, är väl inte värre än att ha vattenfyllda skor eller blöta fotstroppar? -
the_novice
Medlem16 januari, 2005 vid 17:18 som svar på: Lättvinds våg? Stor freestyle/våg? Köp inte…Jag har hört precis trärtom, dvs skruvdargare skall man inte använda för att man riskerar att skada skruvhålen.
Istället bör man försöka att få skruvarna att gå i dom gamla gängorna som bildats i platsen när skruven här varit iskruvad förut, annars måste skruven skära ny gängor och det går bara att göra ett par gånger sedan blir det rendraget i skruvhålet…..
Detta problemet finns det väl ingen lösning på ännu men antitvisten som starboard har funkar bra och då behöver man åtminstånde inte dra åt stenhårt… -
Rätt shyssta priser nu….
http://www.windexpress.com/Models/15Lite bilder; http://www.devonboulon.com/news.php#
-
the_novice
Medlem14 januari, 2005 vid 20:16 som svar på: “En film utan panflöjt” headcam Björlanda är klarJo det är nog vettigt att filmen är ok och att det uppstår i samband med komprimeringen och överföringen till datorn, finns en tråd om det på Foto&Video….
-
the_novice
Medlem14 januari, 2005 vid 17:32 som svar på: “En film utan panflöjt” headcam Björlanda är klarJag tycker också filmen utan panflöjt är mer randig där saker rör sig än i den förra med panflöjt. Men det uppstår väl när filmen spelas in och inte vid komprimering eller?