the_novice
Forumsvar skapade
-
I apel kördes det med 4.0 och neråt, var själv överriggad med 3.7 och det blev mest survivalsurf för min del. Rätt stor en bit ut men lite dålig vinkel även om det vred undan för undan. Var väl en 7-8 pers ute och folk var lite skraja för att det skulle vara episkt i dogshit idag….
-
Är det västra stranden, är det inte lite mer än bara dogshit som kommer ut där???
-
Var ligger det, Halmstad?
Blir väl lite långt att åka för min del…. -
Man blir väl lite feg med att testa nya spots vid den här tiden på året, annars hade det ju varit kul med ngt annat än stökig onshore i Apel…
Är mest sugen på ett bra dag i Lejet men det verkar väl bli kring WSW imorgon vilket är på gränsen?
Ångrar lite att jag inte testade att köra där i torsdags på WSW… -
Kan nog bli en repris imorgon, DMI ser ju skitbrun ut och omkring W….
-
Är det några headcam bilder? Är ju rätt shysst ide, vore läckert med höga hopp tagna med headcam!
-
Det blev Apel idag för min del trots allt, var där vid 8.30 och apelviken kändes lite säkrare när man kör själv. Vindmätaren visade 12-14m/s och omkring WSW. Riggade 5.3 med mycket nedhal i gryningen och hade sedan riktigt gott drag. Körde fram till ett tiden då jag fick kramp i benet…
Förstår inte varför Apel skulle vara bra på SW, det blir väl lite goa vågor i norra delen men annars är det väl inte så mycket att hurra för???
Är det ngn som testat viken norr om apelviken, Kåsa??
-
Tja, vad skall man säga, varmt i luften och fin prognos…
En bild säger ju mer än tusen ord, onsalamätarn visar ca 13 m/s och ökande, riktningen ser också bra ut. Blir det mer väst så får det väl bli Apel istället kanske.Herodude, har du varit i Lejet på rätt vindriktning? Är väl minst dubbelt så bra som skvalpelbay….
-
Är rätt sugen på Lejet alltså, kan man bara komma iväg tidigt så kan det nog bli bra där imorgon fm. Är det ngn som skall ner?
-
Det är ganska lurigt med kondens och isolering. Har haft en transit som ruttnade helt där det bara var lagt isolering mot plåten. Plåten blir kall och kondensen bildas på plåten och tillsammans med dålig ventilation så är det i princip alltid fuktigt….
Har försökt med en del varianter, bla kan man sätta tunn självhäftande ljudisoleringsmatta direkt mot plåten. Eller spruta med tjockare stenskyddslack som då ger ett tunnt isolerande skikt.
När det gäller isolering av hus tex är det ju väldigt noga var kondenspunkten hamnar men jag har inte sett några riktigt bra lösningar för husbilsbyggen…. -
the_novice
Medlem27 december, 2004 vid 16:28 som svar på: ska jag satsa på 100-mast, kolbom eller segel?Håller väl igentligen med övriga inlägg, dvs mast och segel hör ihop medans bommen mest skall vara så styv och lätt som möjligt.
Roligast är väl att skaffa nytt segel men det måste ju också passa med masten om den inte skall bytas ut, så då lutar det väl åt Gaastra. Jag vet att Keppler har haft bra priser på GTX segel förut om du gillar twin camber segel… -
Var det inte du som startade en annan tråd också?
Hur vet du om det läcker, har du tex sugit och jämfört med andra skruvhål?Om det läcker skulle jag nog rekommendera ngt som inte blir hårt, tex silicon eller liquisole.
-
Jag tvivlar på att man kan hitta ngr sådana skruvar i en vanlig järnhandel. Skruvarna är ganska speciella för att skruvas i plast och har extra tunna, skarpa, gängor, möjligen kan man hitta sådana i en båtaffär annars är det nog bäst att höra med en surf affär. Starboard tex verkar ju vara ganska noga med vad som skall skall användas och det dyker väl ofta upp frågor på deras forum?
Om du tex sticker ned en tandpetare i skruvhålet så kan du nog få ett mått på hålens djup, och sedan korta dom skruvarna du har. Ett tips är även att smörja skruvarna med lite tvål och att inte använda skruvdragare som lätt skadar plasten i hålet….
-
Go film, har heller aldrig sett sånt väder i askim förut…..
Shysst med lite vågsurf på pråm också, hur får man in en sån i bilen???
Gött att Rambo productions är tillbaka! -
Var heller inte ute idag, tyckte mest det blev vind nu på kvällen. Men slutet på veckan ser lovande ut!!!