Forumsvar skapade

Sida 129 av 164
  • the_novice

Medlem
    23 december, 2004 vid 22:03 som svar på: Kolla in DN….

I vårat fall så kom det bara en foto gubbe och sedan snackade jag med en journalist på telefon. Lite svårt att förklara vad surfing går ut på och vad det är som är så kul, när han i andra änden sitter framför en dator på ngt varmt kontor!

Blev väl en hel del klyschor i vårat fall också, ett med havet och vågorna, var kom det ifrån…

• the_novice

Medlem
    23 december, 2004 vid 17:59 som svar på: Kolla in DN….

Såg just att det även är en bild på huvudsidan, han ville helt klart se hopp men det var ju inte riktigt rätt läge…crazy.gif

Appropå att välja fraser så blir det helt klart lite konstigt när journalisten inte var där själv utan bara skickade ut fotografen…. Det var kanske för dåligt väder ??? smirk.gif

• the_novice

Medlem
    23 december, 2004 vid 17:40 som svar på: Kolla in DN….

Bilden var ju inte den bästa, hade ingen fart alls…
    Vi gjorde ju flera goa vågridningar, var ju det enda vettiga som gick att göra, men kamera mannen tog inga foton på det!

• the_novice

Medlem
    23 december, 2004 vid 08:22 som svar på: nån i gbg som ska ut imorrn 23?!

Japp, prognosen ser riktigt go ut!

• the_novice

Medlem
    22 december, 2004 vid 21:12 som svar på: nån i gbg som ska ut imorrn 23?!

Jag skall definitivt ut, har lyssnat på skallrande kontorsrutor hela dagen, rena tortyren… crazy.gif
    Det lutar åt apelviken för min del även om det blir ren onshore.

• the_novice

Medlem
    22 december, 2004 vid 21:06 som svar på: Idag var de lätt hardcore surf till 100%!!!!!

Hmmm, det är ju sant och det var ju lite problem där i lördags för kitarna….
    Det får väl bli apel då det går ju alltid bra att hoppa där, särskilt med powerwaven!

• the_novice

Medlem
    22 december, 2004 vid 19:44 som svar på: Idag var de lätt hardcore surf till 100%!!!!!

Gött o se att folk är ute och rippar, höll foten?!
    Har också lite svårt att tänka mig 2 meters vågor i askim men gubbhögt var det säkert för en del…. smirk.gif
    Satt fast på jobbet idag men imorgon skall jag ut. Är lite sugen på att testa Åsa, men jag verkar ha dåligt timing, det är alltid folktomt och dåligt med vågor när jag kollat där och sedan hamnar man i Apel.
    SW vridande till W låter väl shysst för Åsa???

• the_novice

Medlem
    21 december, 2004 vid 21:40 som svar på: Att göra av gamla windsurfingprylar…

Undersidan kanske är plattare och funkar bättre? smirk.gif

• the_novice

Medlem
    21 december, 2004 vid 16:00 som svar på: Lite bilder på AHD 956 (2005)

Vad hände egentligen med förra årets konstiga gaffel nos??

• the_novice

Medlem
    21 december, 2004 vid 15:48 som svar på: ASKiM iMORGON GUBBAR ELLER?!??!?!

Jobbar förstås, fan att det inte kan blåsa på helgerna!

Hoppas att det blir lite vind på torsdagen också….

• the_novice

Medlem
    20 december, 2004 vid 20:00 som svar på: hur många har surfat med tomte dress här?

Väldigt djärvt att surfa i SA på vintern och dessutom på självaste julafton… smirk.gif
    Kan inte sånt sabba solbrännan?

• the_novice

Medlem
    20 december, 2004 vid 19:49 som svar på: FILM! Lättklädd surfing, wohoo!

I Åsa hade det visst varit en del problem även om allt gick bra;
    http://www.surfzone.se/forum/showflat.php?Cat=&Number=271383&page=&view=&sb=5&o=&fpart=1&vc=1

Har inte lyckats se filmen ännu, har bara fått ljud och låten är ju bra….

• the_novice

Medlem
    20 december, 2004 vid 13:48 som svar på: Arrows WB

Nu var jag väl lite underriggad och visst glider dom väl över till slut men jag tycker det tog himla lång tid. Inte så kul att ha full planing och ett segel som drar konstigt för att cambersen inte vill gå över hela vägen…
    Att boxa över dom närmast bommen är inte så kul i längden heller om det blir korta kryssben.
    När dom väl är över så funkar det bra och seglet känns himla gott, i byarna så acc. man bara iväg utan att dragpunkten ändrar sig.
    Fattar fortfarande inte hur man skall få ut cambersen, dom verkar sitta fastsydda?

• the_novice

Medlem
    20 december, 2004 vid 12:34 som svar på: Arrows WB

Har en Arrows Lance 60, är väl inte optimalt men vad jag vet så har inte arrows dropshape på ngn av sina master så det borde inte vara det?

• the_novice

Medlem
    20 december, 2004 vid 09:31 som svar på: största segel på 90L slalom?

Beror ju rätt mycket på hur mycket du väger, men skulle gissa på att det bli ca 8m/s och uppåt.
    Klart att en fullcamber rigg funkar bättre men gränsen går väl där ngnstans, dvs segel under 7.0 kan väl funka ok även om dragcentret flyttas en del beroende på vindtrycket.

Sida 129 av 164
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums the_novice

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.