Forumsvar skapade

Sida 130 av 164
  • the_novice

Medlem
    20 december, 2004 vid 09:21 som svar på: Ho Ho! nu på onsdag the big day! SW möjligen storm

Den bilden är så jäkla go, ser precis ut som Grinchen!!! grin.gif
    Blir det bra med vind så är ju Lejet så mycket bättre…

• the_novice

Medlem
    20 december, 2004 vid 08:20 som svar på: minsta segel på 460mast!?

Instämmer, det är himla kasst med för lång mast och variotop borde bannlysas helt, den skapar bara problem. Man vet inte riktigt hur mycket förlängning man skall eftersom man inte vet riktig vad som är noll på varion och sedan så kan varion glida när man väl är ute och seglar.

Enda möjliga fördelen skulle vara att om man knäcker en mast så slipper man sitta på stranden och titta på, utan man kan istället vara ute och försöka köra med en för lång mast och ett kasst segel….

• the_novice

Medlem
    20 december, 2004 vid 08:08 som svar på: Arrows WB

Problemet är att när jag fått över cambersen med ett ryck i seglet så är dom forfarande inte helt över på rätt sida och det har jag aldrig haft problem med tidigare. Det är mer som om rullarna inte ligger an mot masten utan istället så ligger de yttre delarna emot som indikerat på bilderna ovan.

Nästa problem; hur kommer man åt cambersen utan att sprätta upp sömmen till mastfickan?
    Det finns inga öppningar som det alltid fanns på äldre segel vid cambersen? confused.gif

• the_novice

Medlem
    19 december, 2004 vid 17:45 som svar på: största segel på 90L slalom?

7.0 låter helt perfekt tycker jag.
    Jmf tex med F2 senaste skapelse missile som skall ta 5.0 -7.0….

• the_novice

Medlem
    19 december, 2004 vid 17:36 som svar på: Hur många windsurfing brädor har ni avverkat

Hypersonicen är en himla knepig bräda tycker jag, man får liksom aldrig upp den helt ur vattnet på samma sätt som med en liten klassisk bräda. Mittendelen är liksom alltid nere i vattnet och hindrar ju spinn-outs, men det bromsar ju också, och det är bara när det går riktigt fort som den kommer upp ur vattnet och jag har inte lyckats hålla det någon längre sträcka. En annan skum grej är att man får se upp med att köra brädan för plant i längsled, rätt som det så tar hela underdelen i vattnet och det blir tvärstopp. Kan väl hända på mer vanliga brädor också men det är mer extremt på HS’en tycker jag. Körde 3.5 timma med 8.4 segel i björlanda igår och det var bara händerna jag hade problem med.
    Du får ta en sväng till fiskebäck annars när det är lagom vind, det är rätt många där med HS som kan ge trim tips…

• the_novice

Medlem
    19 december, 2004 vid 17:22 som svar på: Hur många windsurfing brädor har ni avverkat

Jag har 87’an och kör med 5.3 och 6.4 på den. Håller med om fenvalet, men med rätt trim kan dock få upp den bra på fenan och då går det fort. SP har en pro-am fena som jag tycker passar bra (har 26, 29 och 32, tror det var den som var originalet på Flowen) och med den går det även bra att rida vågor.
    Knepigt att välja bra fenor annars, det finns ju inga tester och det blir ju ganska dyrt att köra trial and error metoden….

• the_novice

Medlem
    19 december, 2004 vid 17:12 som svar på: Arrows WB

Hmm, det dom visar minskar ju på trycket från cambern och och då finns det ju risk att seglets egenskaper ändrar sig?
    Får ta och kika på din variant istället…

• the_novice

Medlem
    19 december, 2004 vid 13:26 som svar på: Hur många windsurfing brädor har ni avverkat

Switchen är ju helt klart en underskattad bräda (goare och mer allround än 266’an) men är det inte lite tätt med både 87’an och 97’an?

• the_novice

Medlem
    19 december, 2004 vid 13:22 som svar på: lättklätt

Har ni inget bildbevis (på surfingen alltså inget annat)???
    Förra vinterns solstolsbild var ju rätt skön…. wink.gif

• the_novice

Medlem
    19 december, 2004 vid 13:02 som svar på: lättklätt

Vadå seglade han i rosa kilt och tubsockar???

• the_novice

Medlem
    18 december, 2004 vid 16:57 som svar på: SURF iMÅN!!!! Vart?

Jag vet inte, får väl se hur det ser ut imorgon, prognoserna går ju inte att lita på!
    Hade bilen fullpackat idag med grejor från 4.4 till 8.4 och då blir det givetvis knappt 8.4 vind…..
    Hur gick det för Ian och hans badshorts segling då, han hade ju i alla fall tur med vädret??? smirk.gif

• the_novice

Medlem
    18 december, 2004 vid 16:42 som svar på: SURF iMÅN!!!! Vart?

Det var allt lite dålig uppslutning idag, vart tog alla surfare och fotografer vägen?
    Okej, det var väl inte helt epistkt men solen sken i alla fall och det blev väl 3.5 timme surf med lagom drag i 8.4:an på fikonlövet….

• the_novice

Medlem
    18 december, 2004 vid 08:36 som svar på: SURF iMÅN!!!! Vart?

Lite blåser det ju allt, men det skall väl bli mycket på nord?
    Jag drar till björlanda när jag packat grejorna, är nog där vid 10.30-11.00.

• the_novice

Medlem
    17 december, 2004 vid 14:18 som svar på: ASKiM imorgon?!?!?!?!

Prognosen för imorgon är väl väst till sydväst och då suger askim rejält…
    Funderar på apel eller björlanda.

• the_novice

Medlem
    17 december, 2004 vid 12:56 som svar på: Ny vågbräda inför nästa säsong

Verkar ju finnas en himla massa modeller och special varianter just när man trott att man fattat ngt. Är inte EVO 70 också en specialare jmf med EVO 74? Dvs lite mer som en vanlig down the line vågis (åt Acid hållet) jmf med 74? Att då även göra en specialare av Aciden som är mer Evo lik, låter ju som att man får två nästan identiska brädor (fast med olika namn)… crazy.gif

Sida 130 av 164
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums the_novice

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.