the_novice
Forumsvar skapade
-
Det verkar som om dom vanliga vågisarna blir mer EVO lika också, bara för att göra valet ännu svårare. Tittar man tex på måtten hos Acid brädorna så ser det märkligt ut, 70 litarn är bredare än 74 (både max och onefoot off)!
Och ingen bräda är under 53.3 cm (om inte räknar dom för kidsen)… -
Prognosen för lördagen ser väl lite bättre ut, V-NV 13-17m/s enligt SMHI!
Dessutom blir det väl fotosession för den nya tidningen… -
the_novice
Medlem16 december, 2004 vid 13:34 som svar på: Hur många seglingsdagar har ni fått i år?!Det ser ut som det kommer härifrån; http://www.mytrims.com
Tar ju inte så lång tid att skriva in data där och kan väl vara lite kul att kolla på om man gillar statistik?!
-
the_novice
Medlem16 december, 2004 vid 09:42 som svar på: Hur många seglingsdagar har ni fått i år?!Har inte haft så himla bra koll men tycker nog att det blåst mer i år än förra året och har kört 3.7 med fullt tryck i 5-6 gånger. Under hösten har det blivit följande (har varit ute fler ggr men har inte reg alla);
HOURS 2004
Month Hours
September 19
October 7,5
November 4
December 2
Total 32,5Top 10 Beaches
Beach Hours
Apelviken 10
Askim 9,5
Fiskebäck 5
Lejet 4
Olofsbo 3
Björlanda 1 -
Finns bommar som går från 150-210, tex Makai ngt finns på vindsurfing.se och täcker för min del 3.7-6.4 utan problem.
-
Ta med extra belysning, tycker knappt det finns ngt dagsljus…
-
the_novice
Medlem14 december, 2004 vid 17:19 som svar på: Shorty våtdräkt i julklapp till flickvännen, i decHör med Wallén, har dom grejorna hemma så brukar man kunna hämta direkt från deras lager i frölunda.
-
Fan, kan ni inte ta det på lördag istället?
Är lite trixig att ta ledigt från jobbet så här före jul och dessutom försöka förklara att förkylningar mm inte alls är relaterat till surfingen…. -
Näe tyvärr inte, Rambo production var visst ngn annanstans!
Men jag har en bild från lördagen i Björlanda, det var lite mindre vind då… -
Körde i Apel och började med 5.3 vid ett tiden och körde sedan överriggat med 3.7 på slutet.
-
Synd att det mörknar så tidigt (15.30?) det ser ju ut att bli rätt bra vid 19 tiden!
Jag drar nog till Vbg… -
Fan, nu blev man allt lite avis, ser ju jäkligt gött ut!
Apel blir ju sällan riktigt bra även om det oftast går att hoppa en del. -
Kör du i Haby vid smögen?
Blir lite långt att åka för min del, får väl bli Apel eller om man skulle ta och testa Åsa innan året är slut… -
Hade ok tryck med 9.8 i Björlanda i ca en timme innan det dog helt strax efter 13 tiden…..
Prognosen var väl 8-10 idag? Hoppas verkligen det blir bättre imorgon! -
Vad är det för fel på snowfern, den verkar ju i alla fall ha tillräcklig bärighet för pudersnö…
Kan man inte sätta segel på en snowboard bräda?
Blir ju bra träning på switchstance också!