Forumsvar skapade

Sida 133 av 164
  • the_novice

Medlem
    15 november, 2004 vid 16:12 som svar på: Prisa Gud! (Fredagen i Åsa)

Läckra vågor, Ludde är cool det gäller bara att övertyga honom om att det blir så mycket mer surfat när man har ett segel på brädan också…

• the_novice

Medlem
    14 november, 2004 vid 09:36 som svar på: YELLOW PAGES FALL!!!

Kul, fast jag hoppas att Dunken klår det med symmetriska segel och på öppet vatten….

• the_novice

Medlem
    13 november, 2004 vid 16:59 som svar på: Prisa Gud! (Fredagen i Åsa)

Fan va avis man blir, borde ju stannat till där då istället för att dra ned till apel och och få ett par vändor i klockren onshore tills vinden vred och dog totalt….

Var det ngn som hann fota ngt från denna historiska dag?

• the_novice

Medlem
    13 november, 2004 vid 16:43 som svar på: mindre än 4,2?

Håller med om att ens egen vikt påverkar mycket när det gäller vilken minsta storlek man behöver och som påpekats så bör man inte snåla och köra med för styv mast tex. Personligen tycker jag definitivt det bara är bättre ju mer det blåser men man måste ju ha rätt grejor, ett litet segel med för lång och styv mast är väldigt on/off och helt kass att köra med.

Har själv fått flera riktigt goa dagar i år med mitt 3.7 och jag väger ca 68 kg. Dom dagar man kör med fullt nedhal och ordentligt tryck i 3.7 är ju dem man lever på resten av året!!! cool.gif

• the_novice

Medlem
    11 november, 2004 vid 17:17 som svar på: Check this out!

Förra fredagen var ju riktigt go, fick äntligen till lite frontside ridning med större fotstroppar, ska försöka dra ned vid lunch imorgon också!
    Prognosen är lite märklig på SMHI; SW vridande till NW, kan bli svårt att välja rätt ställe, Lejet eller Apel, aftonbladet eller expressen…

• the_novice

Medlem
    10 november, 2004 vid 20:26 som svar på: Nybörjar råd alt FAQ 1 & 2

Våra tester visar entydigt att det går lika bra med ett för 230kr som ett för 295kr…

• the_novice

Medlem
    10 november, 2004 vid 20:26 som svar på: Nybörjar råd alt FAQ del 1

Våra tester visar entydigt att det går lika bra med ett för 230kr som ett för 295kr…

• the_novice

Medlem
    10 november, 2004 vid 20:11 som svar på: Stekhet afton!

Låter kul men jag hoppas du menar tjöta, för tjata är de bara kärringar som gör….

• the_novice

Medlem
    10 november, 2004 vid 17:07 som svar på: Nybörjar råd alt FAQ 1 & 2

Bra idé detta.
    Tänkte tipsa om easy-uphaul som funkar grymt bra och sparar på krafterna/ryggen till seglingen; http://www.easy-uphaul.com/index.html

Perfekt för nybörjare och/eller segel på ca 7.5 och uppåt som är lite “jobbiga” att dra upp eller vattenstarta. Som exempel så drar jag lätt en fullkamrad 9.8 race rigg på en 96 liters bräda. smile.gif

Easy-uphaul kostar 32$ inclusive frakt, som hittat…

• the_novice

Medlem
    10 november, 2004 vid 17:07 som svar på: Nybörjar råd alt FAQ del 1

Bra idé detta.
    Tänkte tipsa om easy-uphaul som funkar grymt bra och sparar på krafterna/ryggen till seglingen; http://www.easy-uphaul.com/index.html

Perfekt för nybörjare och/eller segel på ca 7.5 och uppåt som är lite “jobbiga” att dra upp eller vattenstarta. Som exempel så drar jag lätt en fullkamrad 9.8 race rigg på en 96 liters bräda. smile.gif

Easy-uphaul kostar 32$ inclusive frakt, som hittat…

• the_novice

Medlem
    10 november, 2004 vid 15:26 som svar på: Stekhet afton!

Fast vi göteborgare får vänta tills 10 mars???
    Å andra sidan så kan vi ju segla året runt här så det ganske jämnar ut sig…

• the_novice

Medlem
    5 november, 2004 vid 19:17 som svar på: Fredag surf westcoast!

Glömde visst att logga in…

• the_novice

Medlem
    5 november, 2004 vid 09:24 som svar på: Fredag surf westcoast!

Det blir Apel efter lunch!!!

• the_novice

Medlem
    3 november, 2004 vid 15:18 som svar på: Windguru spår höststorm på måndag…

Enligt SMHI kan det väl bli lite vind på fredag som ju dessutom är halvdag!

• the_novice

Medlem
    3 november, 2004 vid 12:49 som svar på: Hyrbil i SA

Sydafrika är ett jäkla lurigt place. Hyrde bil en vecka i Durban för ca 3000:-, sedan tog det drygt en månad att få tillbaka depositionen på 4500:-!!!
    Och det var först efter flera samtal härifrån. Det är nog himla lätt för dom att hitta på ngn skada och sedan behålla depositionen…

Sida 133 av 164
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums the_novice

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.