Forumsvar skapade

Sida 135 av 164
  • the_novice

Medlem
    1 oktober, 2004 vid 19:22 som svar på: Torkelstorp lördag?

Va fa…

• the_novice

Medlem
    1 oktober, 2004 vid 19:17 som svar på: Torkelstorp lördag?

hade ju tänkt lägga med en bild också

• the_novice

Medlem
    1 oktober, 2004 vid 19:16 som svar på: Torkelstorp lördag?

Det verkar finnas ett par stenar med på kartan, drar nog dit också om det blir vind. Det ser inte så där himla bra ut på DMI men vad tusan det har ju gått flera dagar sedan jag surfade sist…

• the_novice

Medlem
    30 september, 2004 vid 06:55 som svar på: Tåsvängen i stropparna

Ja det är ett antal hål vid bakre stroppen så det kan jag prova, oftast blir det ju en bog som dominerar så det är ju värt ett test. Väger ca 68kg och det är väl inte så mycket…

Kollade på mina stroppar igår och dom var satta väldigt tight över foten, har inte tänkt på att ändra och körde dessutom med tjockare (5mm) skor i måndags. Är annars lite skraj för att köra med för vida stroppar, är det inte svårare att få ur foten och skaderisken ökar?

• the_novice

Medlem
    28 september, 2004 vid 16:44 som svar på: EN TiLL RULLE FRÅN “RAMBO PRO”

Det funkar nu för mig i alla fall….

• the_novice

Medlem
    28 september, 2004 vid 08:11 som svar på: Tåsvängen i stropparna

Jag har en AHD power wave (253, 74l) som väl inte är idealt, men jag tycker den funkar bra när jag tar ut foten ur bakstroppen tex inför en gipp. Då kan jag trycka på läkanten samtidigt som jag har bra med mastfotstryck och brädan svänger bra. Problemet är när jag har foten i bakstroppen, trycket kommer mest rakt neråt istället för på läkanten. Körde med liten fena igår (sliten 20 cm) och jag tycker inte det var det som var felet.

Skall testa med att ha stroppen större nästa gång så att tårna kommer över mer på läsidan.

• the_novice

Medlem
    27 september, 2004 vid 12:29 som svar på: Åk till Beerlanda idag boys

Äh va fan, det är klart man skall ned till apel idag!
    Drar ned om en kvart cool.gif

Kan förstå om det inte är värt att köra dit bara för att titta på, hur går det föresten att köra med gipsad fot? Eller ställer du bara verktygslådan på gasen….

• the_novice

Medlem
    27 september, 2004 vid 09:45 som svar på: gbg idag !

Det är väl för mycket väst för Lejet? Det blir apel för mig i eftermiddag…

• the_novice

Medlem
    26 september, 2004 vid 11:18 som svar på: Off topic men…..Hjälmkamera

Inom EU så betalar man momsen i det land som säljer prylarna och sedan är allt klart.
    Moms på 17.5% låter som englands egna moms och den måste man alltså betala.
    Tror att momsen är lägre i tyskland…

• the_novice

Medlem
    25 september, 2004 vid 21:38 som svar på: Erfarenheter midjeselar!

Det är väl ganska personligt vad som passar en. En del selar har ju mycket stöd och andra mindre, testa ngn polares sele innan du köper. Passform och storlek är väldigt viktigt annars kanar den lätt upp och man tappar andan i vindbyarna….
    GUN gör bra grejor men det är ju inte så lätt att byta eller lämna tillbaka om man inte är nöjd!

• the_novice

Medlem
    24 september, 2004 vid 07:03 som svar på: Hypersonic: va är bruksanvisningen???

Det finns rätt mycket information om detta på starboards forum (http://www.star-board.com). När det gäller gippen så är väl tanken att den plana delen av rockern är kort och ligger långt bak. Man kan därför inte göra som man gör på mer vanliga brädor dvs vikten framåt och mastfotstryck för att lägga ner hela kanten av brädan, det gör istället att mer av rockern kommer ned i vattnet och farten bromsas upp. Istället är det alltså mycket tryck på bakfoten som gäller. Ett problem jag haft är att om man vinklar brädan för mycket så går främre lästroppen i vattnet och bromsar rejält. Så mycket tryck på läfoten precis framför bakre lästroppen och lyft med framfoten utan att vinkla brädan för mycket. Jag tycker väl mest att ingången till gippen är extra krånglig särskilt som man gärna kör med lite extra stort segel…
    Väl inne i gippen kan man karva ganska bra och komma ut med bra fart i planing, men sedan vid rigg flippet brukar jag alltid tappa planingen och har inget bra tips där.
    Lilla 34cm fenan har jag också fått en del spinnout med men det har bara hänt när jag tex lutat brädan åt lä eller innan man fått uppfarten. Det tar ju lite tid att bygga upp farten men väl där så tycker jag man kan trycka väldigt hårt på fenan utan spinnout. Det gäller även i vågor och beror nog på att mittendel av brädan går ner en bit gämfört med vanliga brädor.

• the_novice

Medlem
    22 september, 2004 vid 13:23 som svar på: Hur mår Jesper Blomberg idag?

Låter inget vidare för foten och hur förklarar man det på jobbet dagen efteråt?
    Finns ju risk för att få foten i gips och bli av med jobbet på samma gång, och inte kunna utnyttja ledigheten….

• the_novice

Medlem
    22 september, 2004 vid 13:18 som svar på: Kastfall, bommar och haveri

Ja, det borde definitivt gå att ta fram ngt bra här. Dom flesta selar har ju snabbkoppling nu och då kan det inte vara så konstigt att göra ngt som löser ut vid för hög kraft?
    Har föresten en North sitt-sele där plastspännet öppnar sig ibland, har hänt två ggr vid rejäla krashar och varje gång känns det ungefär som om bommen går av och det blir en betydligt mjukare landning framför brädan än det kan bli annars.

• the_novice

Medlem
    22 september, 2004 vid 12:04 som svar på: Lerkil idag någon ?

Var parkerar man/går i vid Smarholmen? (ligger i askim?)
    Är lite trött på att kryssa ut från Marholmen med smågrejor och byig vind…

• the_novice

Medlem
    15 september, 2004 vid 19:26 som svar på: kan man få höra hur de var idag i Apel?

Jag har tyvärr inga bilder, har liksom inte fått tummen ur och skaffat digital kamera ännu…
    Men det var ju flera där med stativ som fotade så det borde ju finnas en hel del bilder!
    Rambo productions borde väl annars kunna producera lite fler filmer nu, i alla fall fram till oktober??? wink.gif

Sida 135 av 164
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums the_novice

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.