Forumsvar skapade

Sida 136 av 164
  • the_novice

Medlem
    15 september, 2004 vid 19:06 som svar på: kan man få höra hur de var idag i Apel?

Så jäkla gött drag, har inte slutat le än… cool.gif
    Körde 3.7 och fladder ned till bommen, och var ändå duktigt överrigad. Vågade väl inte göra så där himla mycket men det blev ju grymt höga hopp vare sig man ville eller inte!
    John körde väl 3.2 och det såg rätt lagom ut…

• the_novice

Medlem
    15 september, 2004 vid 11:14 som svar på: Vad har jag missat?

Jag vilade igår men i eftermiddag bär det av ned till apelviken! Ligger väl på ca 14m/s nu och prognosen är väl ökande och vridande mot NW!

• the_novice

Medlem
    14 september, 2004 vid 11:50 som svar på: Fena

Det är tex original design på hypersonicen, dvs deeptuttle box men tuttle fenor och låååånga skruvar.

• the_novice

Medlem
    13 september, 2004 vid 14:15 som svar på: Järkholmen – Askim / Hovås

Har sett att dom verkar ha dykar kurser där och har kört bil hela vägen ut till den lilla stranden/bryggan på yttre del av viken. Krävs det nyckel för att komma dit?
    Förresten så borde dom sätta dykarflaggan i vattnet och inte på bryggan, tog ett tag innan jag såg flaggan när den stod en bit upp på land!

• the_novice

Medlem
    13 september, 2004 vid 14:08 som svar på: Mastfotsplacering, brädan för stor?

Jag har en V87 och håller med om att original fenan passar bra för speed/freeride. Jag tycker brädan är himla go i vågor och kör därför med stopparna inställda för det dvs långt fram och in (och en stropp i mitten där bak). Jag körde med 4.4 i Lejet igår (bytte brädan istället för segel när vinden var lite ostabil) och hade masten på 135 cm (ungefär i mitten).
    SP har en fena som dom kallar pro-am eller ngt (röd med svart kolfiber, 600:- tror jag) som jag tycker funkar bra, har storlekarna 27 och 29 cm. Ger bättre grepp i låga farter jmf med original fenan och brädan svänger bra. Tycker brädan är ganska känslig för mastfots positionen och jag har den nästan alltid på 135 cm, relativt oberoende av segelstorlek (kör mest 5.3 och 6.4). Med mastfoten långt fram så känns brädan för trög och längre bak så gräver den ner sig. Tror det beror på att den har en ganska kort del av rockern som är platt.

• the_novice

Medlem
    13 september, 2004 vid 10:57 som svar på: Järkholmen – Askim / Hovås

Jag tror knappt att man får köra bil dit om inte har ärende till golfbanan?
    Har däremot sett att en del verkar gå i på näset sidan, och det är väl egentligen ännu bättre om det ligger på S eller SSW?

• the_novice

Medlem
    12 september, 2004 vid 07:42 som svar på: Söndag i väst

Nä just det , vet inte vad jag tänkte på där…. crazy.gif

Men idag är det ju söndag och så det blir nog apelviken och man får hoppas att prognosen stämmer bättre idag! wink.gif

• the_novice

Medlem
    11 september, 2004 vid 18:04 som svar på: Det kommer att bli grymt imorgon…

Det skall väl bli åska också imorgon eftermiddag, hur funkar det att stå och vifta med en blöt mast rätt upp i luften då???
    När det gäller golfare tex så avbryts väl spelet så fort det finns minsta risk för blixtnedslag?

• the_novice

Medlem
    11 september, 2004 vid 18:00 som svar på: Söndag i väst

Den där prognosen var väl inte helt mitt i prick om man säger så. Vi var väl två stycken med segel runt 10 kvadrat som bitvis hade fullt tryck, annars var det väl knappt att kitarna kom igång ens?

• the_novice

Medlem
    11 september, 2004 vid 16:57 som svar på: Byta grepp på kolbom ?

Måste du byta hela greppet?
    Jag körde idag med isolerband (sånt man har till bandy klubbor mm) på en ganska stor del av bommen och hade mycket bättre grepp där än på övriga bommen!
    Vet inte hur länge det kommer hålla än (körde ca fem timmar idag) men om du bara har en mindre skada på greppet så är det helt klart värt ett försök.

• the_novice

Medlem
    10 september, 2004 vid 19:57 som svar på: Askims camping….

Igår var ju ingen höjdar kväll precis, när kitare får simma/vada tillbaka så är det ett ganska dåligt tecken!!!

• the_novice

Medlem
    10 september, 2004 vid 19:50 som svar på: Askims camping….

Jag var där igår och det är öppet hela vägen ut till Marholmen nu, det brukar det vara efter 1 september. Det blir nog en sväng dit imorgon för min del som uppvärmning inför söndagen som kan bli en go, men regnig?, heldag i Apelviken.

• the_novice

Medlem
    8 september, 2004 vid 15:05 som svar på: Vilka är de snabbaste 90-talsbrädorna?

Nu är det dags för nästa attack på rekordet, det gäller att ha bra meriter och ev. cash för att få vara med; http://www.star-board.com/forum/starbulletin/read.asp?ID=3665&t=200498102013

• the_novice

Medlem
    8 september, 2004 vid 08:33 som svar på: Vilka är de snabbaste 90-talsbrädorna?

En del april skämt verkar det vara också, kolla tex J C Duss, 40.5 knop på en Doufour 3.78…

• the_novice

Medlem
    7 september, 2004 vid 17:59 som svar på: Väder på G…

Jag hänger nog inte riktigt med här, skall du ha ungen på Barken Viking och samtidigt köra speed utanför, för att bli fotad med Läppstiftet i bakgrunden?

Sida 136 av 164
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums the_novice

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.