the_novice
Forumsvar skapade
-
Det är Peter Hart som har en artikelserie i två delar ang. högsta fart på brädan i Windsurf (UK). Första delen är i augusti numret och den andra skall väl vara i september numret som bör vara ute nu?
-
Det är väl inget specifikt för Maui fins som gör bra fenor i övrigt. Jag tycker alltid att man måste passa in en ny fena för att få bra en passform, det är väl mer ett allmänt problem och även boxarnas mått varierar från bräda till bräda.
-
the_novice
Medlem4 september, 2004 vid 19:51 som svar på: De var do jäääääääääääääävlar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Jäkla osis, men visar också att surfingen är en ganska ofarlig sport jmf med en kväll på stan!
Just nu blåser det ju inget vidare ändå och det är ju i december som dom riktiga vindarna kommer…. -
Nu är ju det fega inlägget borta men jag har inte haft ngr problem med Walléns. I år har dom ju dessutom satsat extra mycket på service och dragit igång prova på dagar mm. Nu finns dessutom en del av grejorna på Udéns sport med bra öppetider och vindsurfing kunnig personal. Så att kasta skit på just dom tycker jag är lite väl illa vald tidpunkt!
-
I den storleken behövs det nog lite kol, Walléns har X-composit (50% kol?) bommar som är väldigt prisvärda, ligger på ca 2500:- har jag för mig.
Om det är för mycket så är det nog billigast med beg. här på konfen. -
Låter nästan lite dyrt, tror jag gav 350 euro för V87:an i våras (utan frakten då)…
Himla go bräda annars som verkar ha blivit underskattad, funkar både till freeride och vågor med lite olika fenor. Original fenan är ganska race-aktig tycker jag och ger väl bra med fart men till våg körning funkar det bättre med en med bredare bas. -
Om man sprutar in epoxy så kan det nog gå åt en hel del på en större skada och brädan blir väldigt tung. Det finns istället skum (2-komponenter) som man blandar till själv men jag lyckades inte ngt vidare med det, det hann liksom expandera innan jag fick in det i brädan och det blev inte särskilt hårt heller. Fogskum finns väl på spray flaska och borde kanske funka men bör nog testas på frigolit först.
-
Jag har inte hittat ngt som funkar helt ok, det är antingen för kallt eller så får man kramp det är bara att välja, men om byter lite då ok då så går det hyfsat. Bäst hittills har varit förformade sportfiskarhandskar typ diskhandske fast med lite foder invändigt (max 1mm). Finns nog även murar handskar som är liknande. Om man dessutom tejpar skarven mot våtdräkten så kan man hålla sig relativt torr också. Handskar som är öppna/uppklippta i handflatan går väl att segla med men funkar väldigt dåligt om man behöver simma i vågor…
-
December och januari var rätt bra i år, i mellandagarna bjöds det på 4.0 vind. Med dubbla våtdräkter kan man ligga i vattnet i flera timmar utan problem, det gäller bara att hitta ngt lämpligt till händerna som ger värme utan att man får kramp.
-
Påminner väl om det som redan finns till tex Mistrals powerbox fenor?
Om du registrerar dig så går det kanske bättre att lägga med bilder… -
the_novice
Medlem27 augusti, 2004 vid 06:50 som svar på: Arkeologiska utgrävningar i windsurfinghyllanDet värsta är väl att reklamtexten fortfarande låter ungefär samma för dagens brädor; stabil men livlig… planar snabbt osv…
dubbelkonkaver tror jag också bestämt att jag hört ngn annan stans…
-
Det blir askim för min del, det verkar inte vara några problem med att köra in vid badplatsen och forsätta ända fram till vänster om själva badplatsen. Förra torsdagen var det väl ett tiotal surfbilar där och bägge grindarna var öppna…
-
Visst finns de det, kolla tex Free Your Mind
-
the_novice
Medlem26 augusti, 2004 vid 06:59 som svar på: Val av färg för att bättra finishen efter skadaVanlig billack (sprayburk) tycker jag funkar bra. Det är inga problem med att det löser upp ngn gelcoat eller lack vad jag har märkt. Framförallt blir det en hård och tålig yta som kan rubbas till en fin övergång med övriga lacken.Som rubbing går det bra med autosol tex.
-
Det ser ut som SMHI’s prognos och DMI ser inte illa ut den heller?
(fast den prognosen är för trubaduren och det blir inte lika mycket närmare land…)