Forumsvar skapade

Sida 140 av 164
  • the_novice

Medlem
    24 juli, 2004 vid 11:41 som svar på: Vind i bohuslän idag?

Det blir nog en sväng till björlanda för mig…

• the_novice

Medlem
    22 juli, 2004 vid 14:16 som svar på: Fuerteventura idag live kl 14.00

Jag får inte upp ngn bild, bara ljud!
    Lagom roligt att lyssna på surfing…

• the_novice

Medlem
    22 juli, 2004 vid 11:45 som svar på: Gun Sails Black Jack..

Till sittsele går det utmärkt att ha väst och på den jag har (av märket GUL) finns det även en rem som man drar runt hängsele kroken och förhindrar att västen åker upp. Till midjesele är det värre och då kör jag utan väst. Midjeselar ger väl lite flytkraft också (om dom är väl vadderade) och ihop med våtdräkten är det är inga problem att vattenstarta. Vad det gäller skydd så tycker jag inte att det är några problem med kroppen direkt, har mest slagit i smalbenen och stortårna, men hjälm är ju bra att ha.

• the_novice

Medlem
    21 juli, 2004 vid 14:32 som svar på: GWC-slalom i ostligt -tyck till

Du skall inte till Gottskär idag då?
    Onsala mätarn är väl inte långt därifrån och det ser ju helt ok ut just nu!

• the_novice

Medlem
    21 juli, 2004 vid 14:29 som svar på: GWC-slalom i ostligt -tyck till

På ren ostlig går det nog bra vid öckerö, men annars kommer man väl ut i farleden, men det är sant funkar det i fiskebäck med alla öar, grund och farleder så borde det inte vara ngt problem.

Kan nog bli lite västligt till helgen kanske…

• the_novice

Medlem
    21 juli, 2004 vid 14:11 som svar på: GWC-slalom i ostligt -tyck till

Vid ostligt kan jag nog tänka mig att vara med i brist på annat…
    Gottskär borde väl funka bra (har bara rekat inte seglat där ännu)?
    Öckerö är ju fint men det kanske är dumt att lägga en slalombana i farleden?

Är det ngn som skall ut idag, blåser väl kring ONO?

• the_novice

Medlem
    21 juli, 2004 vid 07:55 som svar på: Köp nya BOARDS

Då har jag kanske fattat fel eller så kommer jag ihåg fel. Hypern sas väl vara mest allsidig både när det gäller höjd mot vinden och vindstyrka men om det är korta slalom banor (många gippar) som inte kräver bra höjdtagning så är dom andra bättre. Dom är mer förlåtande i gippar och är snabbare att komma igång med när man tappat planingen, samt att hypern når en maxfart och sedan inte går fortare medans en slalom bräda inte har en given maxfart på samma sätt?

• the_novice

Medlem
    18 juli, 2004 vid 13:46 som svar på: Riggtips Arrows Tforce

Har du provat att sätta på bommen så tidigt som möjligt, dvs innan du överhuvudtaget dragit ngt i nedhalet?
    Uthalet håller då ut lattorna tillräckligt mycket för att cambersen inte skall hoppa ur, glöm inte att följa efter med bommpositionen sedan allt eftersom du drar nedhalet. Detta brukar fungera bra, jag har däremot aldrig lyckats ploppa tillbaks en camber om den väl hoppar ut utan då får man börja om från början….

• the_novice

Medlem
    18 juli, 2004 vid 10:41 som svar på: Askim

Kolla på GWC’s spotguide, eller bifogad bild. Tyvärr är bommarna stängda nu på sommaren och man kan inte köra ut till marholmen. Det går även att gå vid badplatsen när det inte är badväder…
    Det blir knappast ngra vågor att rida på men de kan bli hyfsade hoppramper när det blåser 5.3 (S-SW) eller mer.

• the_novice

Medlem
    12 juli, 2004 vid 13:05 som svar på: Funkar det

Seglet är ett race-segel som behöver mycket vind, då är nog fenan lagom men brädan kanske lite fel…

• the_novice

Medlem
    12 juli, 2004 vid 13:02 som svar på: Askim

Fel forum?
    Nu på sommaren går folk i vid badplatsen, övrig tid går man i vid marholmen. När det blåser SW så är det ofta kitare där.

• the_novice

Medlem
    9 juli, 2004 vid 08:53 som svar på: Segelstabilitet

Jag tror det blir lite för stort glapp mellan 6.0 och 8.0 (även om det är cambers på 8.0:an), skulle isåfall komplettera med ett 7.0 också. Kör själv med 8.5 och 7.5 på 125 liters wizzard, båda seglen med två chambers. Visst ligger dom tätt men fördelen är att när 8.5 blir för stort så är 7.5 perfekt medans 6.4 (som är mitt nästa segel) känns väldigt mesigt även om det är segelbart. För övrigt så byter jag helst bräda också när det blåser 6.4 (till 87l freeride)…

• the_novice

Medlem
    7 juli, 2004 vid 07:12 som svar på: GPS-kännare!

Ja det var jag med rött arrows segel och mistral bräda. Körde 6.4 då och tyckte det gick “rätt fort” att slöra tillbaks i dom stökiga vågorna, men det stämmer nog att man får bättre fart nere i viken med plattvattnet. smile.gif

• the_novice

Medlem
    6 juli, 2004 vid 21:48 som svar på: Nybörjar spot runt Göteborg

Björlanda (store udd viken som nämnts tidigare) på V-NV.
    Askim (gå i från badplatsen nu på sommaren men annars går man i från marholmen) funkar på S-SV.

PS Fiskebäck är rätt dåligt surfställe även när man passerat nybörjarstadiet….

• the_novice

Medlem
    6 juli, 2004 vid 21:29 som svar på: GPS-kännare!

Haha, ja nu förstår jag…
    Jag såg ngn med en F2 logga i seglet som jag tyckte tog jäkligt bra med höjd (annars var det rätt ensamt därute), var det du på slalom brädan?
    Hur fort gick det förresten på slören in?

Sida 140 av 164
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums the_novice

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.