Forumsvar skapade

Sida 142 av 164
  • the_novice

Medlem
    15 juni, 2004 vid 09:58 som svar på: Riggningstips för Gun Groove

Jag kör mitt MC 3.7 (-04) på normal 370 mast och tycker också det funkar bäst med fladder i toppen. Körde så igår men tyckte ändå att det gick för fort i vågorna…

• the_novice

Medlem
    15 juni, 2004 vid 09:54 som svar på: Riggningstips för Gun Groove

Jag har ett groove 5.3 (-03) som jag är himla nöjd med och jag riggar det ungefär som jag gör med alla andra segel dvs varierar mycket i nedhalet beroende på vindstyrka. Att det bara skulle finnas ett nedhal som är rätt (enl. GUN) tycker jag inte alls stämmer (jag tycker inte det stämmer på Arrows segel heller men det kanske är fel på mig?). Deras bild kan väl stämma för lätta vindar men har man bra tryck så kör jag med betydligt mer nedhal än på deras bild, fladder ned till bommen går bra om man inte samtidigt drar en massa uthal, brukar ha uthalet så att lattorna vid bomnivån ligger vid sidan av masten när seglet är obelastat.

• the_novice

Medlem
    14 juni, 2004 vid 10:36 som svar på: Är jag fen-fetischist????

Det är väl alltid kul att testa olika fenor problemet är ju att det kostar en hel del, eller får du mängdrabatt?

• the_novice

Medlem
    14 juni, 2004 vid 10:32 som svar på: DET KOMMER GÅ AV I APEL !!!

Yes, nu har jag fixat ledigt också!!!
    Prognosen ser ju grymt bra ut!

• the_novice

Medlem
    11 juni, 2004 vid 07:54 som svar på: Nu drar vi till Björlanda!

Ja det var rätt gott drag, jag riggade 8.5 vid 6 tiden och körde sedan till drygt tio tiden. Moderna segel tål ju grymt mycket vind…

• the_novice

Medlem
    10 juni, 2004 vid 13:53 som svar på: Lita på folk funkar tydligen inte!

Hahaha, det tog ett tag innan jag såg t-shirten, jag skulle nog vara lika glad för en av brädorna…

• the_novice

Medlem
    10 juni, 2004 vid 13:51 som svar på: armmuskler

Öööh, använd sele…

• the_novice

Medlem
    8 juni, 2004 vid 20:31 som svar på: hehe..Lite kolla mina fina shots från camen!

Haha, är det jämt nu då? wink.gif

• the_novice

Medlem
    8 juni, 2004 vid 20:24 som svar på: hehe..Lite kolla mina fina shots från camen!

Läckra bilder, skit att jag bara hann till björlanda den dagen!

• the_novice

Medlem
    8 juni, 2004 vid 20:21 som svar på: Något att göra för oss som jobbar…

Spela mot datorn, påminner lite om pingvinen som gick här förut…

• the_novice

Medlem
    7 juni, 2004 vid 13:22 som svar på: Vind ikväll !!!!!!!!!!!!!!!

Getskär är söder om campingen (men norr Jörlanda). Sväng av vid Stora Höga avfarten, kör över motorvägen och följ vägen tills det står skyltat Getskär åt vänster.

• the_novice

Medlem
    7 juni, 2004 vid 09:57 som svar på: Styrofoam, väv & epoxi

Ja det var väl inte så genomtänkt det där om att modifiera en befintlig bräda, tycker bara det verkar vara mycket pyssel med att få en egentillverkad bräda tillräckligt stark med stringers och träinläggningar? Infästningen av mastfot, fenkasset och fotstroppar är ju också ganska viktig….
    Men det är säkert himla kul att köra på egendesignade brädor!

• the_novice

Medlem
    5 juni, 2004 vid 21:05 som svar på: Styrofoam, väv & epoxi

Kolfiber, glasfiber och epoxy mm finns hos tex EMPE produkter nära fiskebäck, men styrofoam vet jag inte om dom har.
    Är det inte billigare och lättare att köpa en gammal beg bräda och modifiera den jmf med att bygga en ny bräda helt från skratch?

• the_novice

Medlem
    4 juni, 2004 vid 15:24 som svar på: Lättvindssegling

Antar att det är Lechner A-390 som det pratas om. Användes väl i OS när det begav sig. Har sökt på nätet men inte hittat ngn bild, skulle annars vara kul att se hur det ser ut med en modern formula rigg på en sån bräda!

• the_novice

Medlem
    3 juni, 2004 vid 12:50 som svar på: North sails sting 30 master?

Prepreg innebär väl bara att fibrerna är förimpregnerade med epoxi?
    Har för mig att man också ändrar på fibrernas riktning på master med högre kolhalt och att det är detta som gör den stora skillnaden i uppförande mellan 50-55% till 75-100%?

Sida 142 av 164
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums the_novice

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.