Forumsvar skapade

Sida 146 av 164
  • the_novice

Medlem
    4 maj, 2004 vid 07:25 som svar på: Fy f..n för Sp och Skidsport.

Jag har också spräckt ett bom beslag på en Arrows bom (dålig kvalité?) och fick det bytt på Surfcompaniet utan att betala ett öre…

• the_novice

Medlem
    1 maj, 2004 vid 09:58 som svar på: Sjöbris i Göteborg en dag som denna?

Ja det stämmer nog att vinden vände igår tex, men det brukar väl bara bli 4-5 m/s och det blir ju inte så mycket till surfande då…

• the_novice

Medlem
    30 april, 2004 vid 07:22 som svar på: Free Formula , Formula VS Hypersonic

Är det ngn som kör HS med segel runt 9 eller upp emot 10 som det sägs att den skall klara?
    Tycker dom flesta jag har sett helst kör HS med segel under 8?

• the_novice

Medlem
    26 april, 2004 vid 11:23 som svar på: Fenadapter

Det går väl knappast att bara köpa en adapter för att sätta en US-fena direkt i en powerbox?
    Måste man inte först kapa bort i infästningen så att US fenan blir till multibox?

• the_novice

Medlem
    23 april, 2004 vid 19:47 som svar på: Då det plötsligt funkade!

Goa skor! Längden på bommen verkar också väldigt bra.

• the_novice

Medlem
    23 april, 2004 vid 19:45 som svar på: Snabbt svar tack!

Om dom är 2 mm eller mer tjocka så kommer du garanterat att få kramp. Har själv blivit lurad att köpa dykarhandskar och det funkar inte! Men det går att skära bort lite av tjockleken i handflatan och då funkar det lite bättre. Annars är det ju sommar här nu på västkusten och det behövs varken handskar eller luva numera…

• the_novice

Medlem
    23 april, 2004 vid 19:40 som svar på: När kan vi mer oruttinerade surfare…

Öööh, jag har inte haft ngt uppehåll i år, hart kör med dubbla våtdräkter under vinter och nu är det så himla varmt att det räcker med en semidry plus bra skor (ingen luva eller handskar) i alla fall i gbg….

• the_novice

Medlem
    23 april, 2004 vid 07:23 som svar på: Stroppar bak=bättre höjd???

När det gäller freeride så tycker jag att man får bättre fart (lättare att köra på fenan) men man behöver också lite mer tryck i seglet för att komma i/vara kvar i stropparna. Höjdtagningen är ju väldigt mycket teknik beroende men blir väl knappast bättre eftersom man behöver hålla uppe farten för att kunna vara kvar i stropparna.

• the_novice

Medlem
    23 april, 2004 vid 07:10 som svar på: Laddningslampan lyser

Jag skulle gissa på att kolen är utslitna och för korta för att göra bra kontakt. Vet inte hur det är på just 745 men ofta är kolen och regulatorn i en enhet nu för tiden. Det kostar därför en del att byta, särskilt om man köper original delar men det kan det vara värt. Jag bytte på min R5 och köpte först från HCJ som är mindre än halva priset jmf med originaldelar, men tyvärr så läckte denna ström när bilen inte användes och tömde batteriet på en vecka….

• the_novice

Medlem
    21 april, 2004 vid 20:36 som svar på: Vilken prognos?

Näe, det ser lite bistert ut inför helgen med svag NO. Om det skall vara start/mål vid stranden så blir det väl kryss i mål?
    Andra sidan av sverige verkar annars kunna få lite vind…

• the_novice

Medlem
    17 april, 2004 vid 20:16 som svar på: Nya tester av slalombrädor?

Japp, Planchemag menar jag. Dom har ett special nummer i mars som är enbart tester, ca 170 sidor med allt från våg till race (inget Formula) både segel och brädor. Dom har testat:
    Slalom Race 110/130; AHD GTS 73, Exocet S4, Fanatic Falcon Slalom 72, JP Freeride 128 , RRD Avanglide M ASC, Starboard Hypersonic 111

Slalom 100/110; Bic Blast 62, Exocet turbo boost 65, Naish hybrid 110, JP Super-X 104
    Slalom 90/100; AHD GTS 59, Bic Blast 59, Naish Hybrid 89, Starboard Sonic 90

När det gäller Race segel så har dom testat; Gaastra GTX 8.0, Hi-Tech Freerace 8.5, NP V8 8.1, NS Matchrace 8.0, Space Dog Speedster 7.8, Tribord RC5 8.0

• the_novice

Medlem
    17 april, 2004 vid 18:10 som svar på: Nya tester av slalombrädor?

PM har som vanligt en mega test i mars av både brädor och segel, språket är ju klart en nackdel men en mer komplett -04 test är svårt att hitta!
    Exocet S4 får väl gott betyg om man inte är ute efter ren race bräda, då är nog tex Fanatic falcon bättre.

• the_novice

Medlem
    17 april, 2004 vid 14:00 som svar på: Spots i GBG trakten.

Låter som Askim är närmast, funkar bra på S-SW (se guide på GWC hemsida)

• the_novice

Medlem
    11 april, 2004 vid 11:51 som svar på: Diverse undringar

Ok, jag försöker mig på lite kommentarer. När det gäller handskar finns det fiskarhandskar (för sportfiskare) som är lite tjockare än diskhandskar och även lite förformade. Dessa har fungerat bra för mig när det är kallt (utan handskar under) men nu är det ju nästan sommar och uppklippta biltema räcker gott!

1. “Moderna” tampar sätter man så att det funkar i byarna och får hålla lite med framhanden i mellan byarna. Fördelen är att man känner vinden mycket bättre i riggen än när tamparna är brätt isär. Kan för övrigt rekommendera justerbara tampar (tex DaKine) som faktiskt går att justera medans man seglar. Längden på färdiga tampar stämmer aldrig! Har tampar märkta med 24″ från olika tillverkare och när dom är monterade så blir det allt mellan 22″ till 26″ (local spririt är klart kortast, Obs SP vet om detta och lurar inga kunder vad jag vet)

2. Det låter som att du har allt förutom möjligen en gummidel som brukar sitta i främre delen av beslaget på bommen och förhindra att bommen glider nedåt.

3. Sprickor låter lite lurigt, men fenan sitter i en box och om det bara är sprickor i själva boxen så borde inte brädan ta in vatten? Fast jag har även hört att man skall ha gummipackning/bricka just för att brädan inte skall ta in vatten….

• the_novice

Medlem
    11 april, 2004 vid 09:00 som svar på: FAAAAAAAAAN!

För jäkla trist, har själv fått samtliga lås skadade inklusive tanklocket. Blev nog av med hela tio liter den gången, vad fan tänker dom på/med….

Sida 146 av 164
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums the_novice

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.