the_novice
Forumsvar skapade
-
Hur får man upp live-bilden?
-
Nä, jag skyller inte på Keppler, det är inte hans fel att fraktpersonalen inte förstår varför det står fragile med stor text på paketen.
-
Brädan låg i original kartongen men det ser ut som ngn försökt lyfta den med en truck och hamnat lite fel! Den är fraktad med Greencarrier och posten sista biten om jag fattat rätt.
Till råga på allt så hade dom fixat till wellpappen med lite tejp så jag såg ingen förren schaffisen åkt. Skadan på brädan är inte jättestor och det har inte gått hål, men det är en inbuktning på undersidan av brädan och det är ju inte kul att ha på en sprillans ny bräda. Skall faxa kopia på kvittot till Greencarrier och sedan får vi se hur det går… -
Jag betalade i förväg och fick grejorna igår. Tyvärr är brädan fraktskadad och idag fick jag höra att det inte är första gången detta händer med surf-keppler…
Fortsättning följer.. -
Jag har nog inte riktigt fattat hur det är tänkt att se ut, har du ngn skiss/ritning?
Det låter lite som en variant av centerbordslösningar, men med rotationen i bakkanten av fenan?
Det där med lagom friktion låter lite pyssligt, det blir ju väldigt olika tryck i sidled beroende på hur man seglar? -
Ja det är sant och fungerar väl kanske om man alltid seglar på halvind och stirrar rakt fram
-
Jag har mest problem med att det väsnas så mycket när vinden blåser över hålen i huvan. Låter som värsta stormen hela tiden och det är svårt att snacka med folk, då funkar ylle mössa mycket bättre men det får nog bli lite varmare innan den åker på.
(bilden är från 22/3 förra året) -
Istället för en 400 mast till hela rangen så går det väl hyfsat att ha två master 430 och 370 (särskilt om du hittat ett 6.6 som går på 430)?
Annars kan man även skaffa GUN segel och slänga med en mast till samma pris som för ett segel av annat märke… -
Jasså, det är därför dom flaggar idag!
Eller är det för att Rambo jobbar som det kommer vind? -
Hur funkar IBAN, går det att sätta in pengar från ett vanligt bank kontor utan en massa avgifter?
-
Keppler har fått mail men det tar lite tid att få svar.
-
Ja precis, men hur ofta kör man med fenan horisontellt, det var väl det som var frågan?
Dvs vid vanlig segling så hjälper Bernoulli till att ta höjd men inte att hålla brädan ur vattnet.. -
Så fort man lutar brädan åt lä så får man en uppåtriktad komponent av kraften…
Flexbiten vet de katten vad den gör mer än att fenan kan vrida med, om den är bakåtsvept, och minska risk för spinnout? -
Det var så det började, jag hade siktat in mig på en Custom Flow V85 hos Keppler men dessa var slut…
Tack för påminnelsen, jag hade glömt kika hos surfstore efter test, men Switchen kan jag inte hitta? När skall dom förresten upptatera sin testsida!! Har sett likadan ut i över ett år.