Forumsvar skapade

Sida 149 av 164
  • the_novice

Medlem
    26 mars, 2004 vid 16:05 som svar på: Bercy Indoor – Live

Hur får man upp live-bilden?

• the_novice

Medlem
    26 mars, 2004 vid 13:37 som svar på: Surfkeppler erfarenhet == Leveransen OK!!!

Nä, jag skyller inte på Keppler, det är inte hans fel att fraktpersonalen inte förstår varför det står fragile med stor text på paketen.

• the_novice

Medlem
    26 mars, 2004 vid 12:52 som svar på: Surfkeppler erfarenhet == Leveransen OK!!!

Brädan låg i original kartongen men det ser ut som ngn försökt lyfta den med en truck och hamnat lite fel! Den är fraktad med Greencarrier och posten sista biten om jag fattat rätt.
    Till råga på allt så hade dom fixat till wellpappen med lite tejp så jag såg ingen förren schaffisen åkt. Skadan på brädan är inte jättestor och det har inte gått hål, men det är en inbuktning på undersidan av brädan och det är ju inte kul att ha på en sprillans ny bräda. Skall faxa kopia på kvittot till Greencarrier och sedan får vi se hur det går…

• the_novice

Medlem
    26 mars, 2004 vid 12:26 som svar på: Surfkeppler erfarenhet == Leveransen OK!!!

Jag betalade i förväg och fick grejorna igår. Tyvärr är brädan fraktskadad och idag fick jag höra att det inte är första gången detta händer med surf-keppler…
    Fortsättning följer..

• the_novice

Medlem
    23 mars, 2004 vid 20:47 som svar på: Da action

När, var, hur ???

• the_novice

Medlem
    23 mars, 2004 vid 16:38 som svar på: Fällbar fena

Jag har nog inte riktigt fattat hur det är tänkt att se ut, har du ngn skiss/ritning?
    Det låter lite som en variant av centerbordslösningar, men med rotationen i bakkanten av fenan?
    Det där med lagom friktion låter lite pyssligt, det blir ju väldigt olika tryck i sidled beroende på hur man seglar?

• the_novice

Medlem
    23 mars, 2004 vid 16:13 som svar på: Dålig balans med huva?

Ja det är sant och fungerar väl kanske om man alltid seglar på halvind och stirrar rakt fram smirk.gif

• the_novice

Medlem
    23 mars, 2004 vid 15:43 som svar på: Dålig balans med huva?

Jag har mest problem med att det väsnas så mycket när vinden blåser över hålen i huvan. Låter som värsta stormen hela tiden och det är svårt att snacka med folk, då funkar ylle mössa mycket bättre men det får nog bli lite varmare innan den åker på.
    (bilden är från 22/3 förra året)

• the_novice

Medlem
    23 mars, 2004 vid 13:40 som svar på: STM vs RDM

Istället för en 400 mast till hela rangen så går det väl hyfsat att ha två master 430 och 370 (särskilt om du hittat ett 6.6 som går på 430)?
    Annars kan man även skaffa GUN segel och slänga med en mast till samma pris som för ett segel av annat märke…

• the_novice

Medlem
    12 mars, 2004 vid 14:54 som svar på: Prisa herren, här kommer skatteåterbäringen!

Jasså, det är därför dom flaggar idag!
    Eller är det för att Rambo jobbar som det kommer vind?

• the_novice

Medlem
    12 mars, 2004 vid 07:50 som svar på: Mistral Shift eller Switch?

Hur funkar IBAN, går det att sätta in pengar från ett vanligt bank kontor utan en massa avgifter?

• the_novice

Medlem
    11 mars, 2004 vid 21:00 som svar på: Mistral Shift eller Switch?

Keppler har fått mail men det tar lite tid att få svar.

• the_novice

Medlem
    11 mars, 2004 vid 20:56 som svar på: Vad är det som lyfter fenan?

Ja precis, men hur ofta kör man med fenan horisontellt, det var väl det som var frågan?
    Dvs vid vanlig segling så hjälper Bernoulli till att ta höjd men inte att hålla brädan ur vattnet..

• the_novice

Medlem
    11 mars, 2004 vid 20:18 som svar på: Vad är det som lyfter fenan?

Så fort man lutar brädan åt lä så får man en uppåtriktad komponent av kraften…
    Flexbiten vet de katten vad den gör mer än att fenan kan vrida med, om den är bakåtsvept, och minska risk för spinnout?

• the_novice

Medlem
    11 mars, 2004 vid 19:13 som svar på: Mistral Shift eller Switch?

Det var så det började, jag hade siktat in mig på en Custom Flow V85 hos Keppler men dessa var slut…
    Tack för påminnelsen, jag hade glömt kika hos surfstore efter test, men Switchen kan jag inte hitta? När skall dom förresten upptatera sin testsida!! Har sett likadan ut i över ett år.

Sida 149 av 164
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums the_novice

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.