the_novice
Forumsvar skapade
-
Hahaha…
Solklar surfabstinens!
Samma problem här när man faktiskt sitter och tar sig igenom dom olika nivåerna… -
Fan också, jag tyckte inte att det blåste ngt igår!!!
Annars var det ju himla gott väder, idag kommer nog inte vinden förrän till kvällen… -
Ja, prognosen är inte den bästa heller, vinden kommer nog ganska sent och det mörknar ju fortfarande ganska tidigt.
Men blir det lite vind så tar jag nog en sväng till björlanda med större grejor. -
Gratulerar, det är alltid kul med ny grejor och den ser ju ut att vara i bra skick också. Blir det provsegling i eftermiddag eller???
Är själv lite sugen på att dra ner till Apelviken, prognosen ser väl hyfsad ut under eftermiddagen!!?? -
the_novice
Medlem17 februari, 2004 vid 14:14 som svar på: Slalom Öland kristihimmel…getwet boman jeppe…Låter väldigt kul men är det inte lite tidigt att planera resan nu, eller när är eran Kristihimmelfärd?
-
Jag tycker det står ganska tydligt för: “Har nu lyckats övertala henne om att argumentera för att anlägga ett Surfgrund”
Men jag är väl lite bakis också…
-
Turistnäringen är väl ett givet argument, folk kommer ju att vallfärda hit för att surfa!
Det kommer ju att ge en mängd extra inkomster och arbetstillfällen mm… -
Har också sneglat lite på en sån. Testerna ger bra betyg men jag är lite skraj för att tillverkningen ger en tung bräda som dessutom kan spricka/läcka i skarven?
Någon här måste väl ha seglat en? -
Bra idé, här är en till (äldre grejor); http://www.americanwindsurfer.com/tests/1999tests/index.html
Siterna är väl lite överlappande, boards tester står väl tex med i surfstores, som är bra men borde uppdateras!
-
Det är ingen dålig bräda och det priset är bättre än vad jag gav för min. Är det dessutom den blåa (lättare) varianten så är det ännu bättre. Om jag fattat rätt så är det en efterföljare till screamern och den har väl ganska klassiska mått, 266×56 cm. Dvs det är inte en bred freestyle…
Det är inte första gången modellen diskuteras här på konfen, kolla även tex http://www.surfzone.se/forum/showflat.php?Cat=1&Board=Konfen&Number=175293&Forum=konfen&Words=flow&Match=Entire%20Phrase&Searchpage=1&Limit=25&Old=allposts&Main=175293&Search=true#Post175293 -
Jag har en flow 266 och jag kör med en 26 och 29 cm freeridefena (tror originalet är på 27). Segel har jag kört med från 3.7 upp till 6.4. Brädan är väldigt freeride/slalomaktig tycker jag, snabb rakt fram och går utmärkt att hoppa med eftersom man har bra fart. Vågridning däremot är inget vidare eftersom den svänger ganska dåligt.
-
-
och så nr 3 (3)
-
och nr 2 (3) (hmm, knappt läsbar kanske men filerna får ju inte vara så stora…)
-
Okej, nu har jag scannat lite bifogar bild 1 (3)