the_novice
Forumsvar skapade
-
Fan vad avis man blir!
Men åk inte till Askim om det blir västlig vind, det är helt värdelöst där då… -
F..n att man jobbar, jag håller tummarna för helgen istället!
-
Sånadär anonyma är det mest snack ifrån…
-
Okej, vem badade mest och vem var det som klagade mest över kalla fingrar i lördags???
-
Jag verkar svara långsammast av alla här.
Öppningarna kan man lätt limma med neoprene lim och kardborren är lätt att sprätta upp i sömmen! -
Jag har också testat detta och det går väl an så länge man seglar kanske men när man hamnar i vattnet så är det fort kört. Då tycker jag det fungerar bättre med lite “tjockare” diskhandskar (fiskarhandskar) där man kan få tätt runt handleden med silvertejp. I lördags körde jag först ett parvändor med neoprenehandskar för att få upp värmen och sedan bytte jag till fiskarhandskar och körde vidare, höll nog på i 3 timmar totalt med en hel del badande när riggen släppte från mastfoten! (det finns ju även bildbevis på detta tack vare Rambo…)
Har även testat med fiskarhandskarna och biltema över men det blev lite väl tjockt…
Okej, det jag ville säga var egentligen att det är bra att ha lite olika alternativ att byta med, men räkna inte med att hitta ngt perfekt för det finns inte.
-
Haha, här gäller det att ställa frågorna rätt annars blir det bara roliga svar
Neoprene-handskar går utmärkt att rigga med tycker jag! Diska går nog också bra fast diskmedel är nog inte så bra för neoprenet.
Det går väl också att segla en vända eller två med dom tills man fått upp ångan, men sedan kommer krampen ganska fort. -
Det var första gången med mitt Wave MC (3.7) och det var väl inte fullt drag hela tiden men det kännes himla gott i byarna.
Fast jag gillar inte att nedhalet har ett fast block med tre “rullar” tycker det är svårt att dra tillräckligt nedhal gämfört med en krok och riktigt block.Skall nog kunna scanna lite test rapport också senare i veckan.
-
the_novice
Medlem2 februari, 2004 vid 11:57 som svar på: 6 Grymma filmer från RAMBO PRODUCTioN upplagda!!!!Förlängaren är fixad nu, fick ta bort lite material så att pinnen kom in ordentligt.
Det ser ju ut att kunna blåsa lite i veckan men det är ju det här med jobbet också… Men blåser det till helgen så sticker jag ut! -
the_novice
Medlem2 februari, 2004 vid 08:36 som svar på: 6 Grymma filmer från RAMBO PRODUCTioN upplagda!!!!Haha, kikade just på filmen från i lördags, grymt rippande…
Har i alla fall putsat på förlängaren nu, så nu skall den f..n inte hoppa loss ngt mer! -
Windsurf hade ett test av 58:an i dec -02 (modellen kom väl -03) fick väl bedömningen lättseglad och kanske inte så radikal (vad som nu menas med det, men det blir väl inte så radikal segling i sverige?). PlancheMag har med 55:an i sin stora test mars/april -03. Min franska är inte så bra men där får den bra betyg för kontrol i olika förhållanden samt lättseglad och bra att hoppa med (reine des airs).
Lite märkligt annars att dessa inte har fått så stor uppmärksamhet som EVO´n (som kom ett år senare?) men det beror kanske mest på hur mycket som spenderas på marknadsföringen. -
Grymt gött att komma ut en sväng, eller vad man skall kalla dom ca 3 timmarna på vattnet?
Fick fixat mastförlängare på SP till min “smala” mast men mastfoten passar istället dåligt, efter att den lossnat två ggr på vattnet så kunde jag inte få isär den när jag skulle rigga ner….
Taskig prågnos för imorgon, fan jag är sugen på mer! -
Det blåser ju rätt bra nu, SW 14m/s….
Men man får nog snabba sig ut innan vinden dör! -
Okej, antar att det man lär sig här är att det inte är ngn idé att leta efter en förlängare på SP då?
Hittade faktiskt en gammal north förlängare nu som passar i masten men då passar inte min mastfot, suck… -
Jag har en arrows fot där jointen gick av exact ett år och en vecka efter inköp. Fick ingen ny mastfot (det var ju en vecka för sent) utan bara jointen, som dessutom är nitad på arrows…
Sedan dess kollar jag nästan alltid mastfoten innan jag ger mig ut, det är inget kul att simma hem med brädan i en hand och seglet i den andra!