Forumsvar skapade

Sida 153 av 164
  • the_novice

Medlem
    30 januari, 2004 vid 09:58 som svar på: Skall vi surfa i helgen eller!?!?!?!?

Ja, jag hänger på om prognosen håller sig. Det var en del is i Lejet sist men det var mest vid stranden….

• the_novice

Medlem
    28 januari, 2004 vid 20:52 som svar på: Någon som ska ut på lördag söndag i Skåne?

Var någonstans hittar du den värmen???

• the_novice

Medlem
    28 januari, 2004 vid 20:49 som svar på: 04 vågis tester…

Jag fattar fortfarande inte varför det tyska testet anser att EVO’n har det klart minsta segelspannet av dom testade brädorna, 4.2-5.0!?

• the_novice

Medlem
    26 januari, 2004 vid 14:12 som svar på: Valet i USA…

Jag har inte särskilt stort förtroende för USA och deras presidentval överhuvudtaget,sen har jag inte fattat om det är en kandidat som vindsurfar eller om det verkligen är en surfare som blivit kandidat!

• the_novice

Medlem
    26 januari, 2004 vid 09:24 som svar på: Någon skåning som ska ut idag??

Vid ngn minusgrad så blir bara en liten isfilm efteråt som inte är särskilt stark och skadar knappas monofilmen. Då är det nog värre med isflak men dom är inte så starka dom heller, det blir mest som att köra igenom ett stim av maneter…

• the_novice

Medlem
    26 januari, 2004 vid 09:18 som svar på: vad har ni på händerna – eller vad handlar det om?

Hur långt kommer du till priset av ett par handskar då???
    Jag kommer knappt till varberg och tillbaka, och då behövs det fortfarande handskar…

• the_novice

Medlem
    25 januari, 2004 vid 17:37 som svar på: kooooldttttt

Coolt, och till den vanligaste frågan just nu, hur skyddar ni händerna?

• the_novice

Medlem
    24 januari, 2004 vid 15:09 som svar på: vad har ni på era händer???

Ja, idag var det för jäkla kallt. Rambo kör väl med uppklippta biltema handskar och håller sig på brädan…
    Körde själv med fiskehandskar under uppklippta biltemahandskar idag men det var lite för kallt för mig i alla fall. Körde ca 1 timme i Lejet idag, byigt sideshore och drivis…

• the_novice

Medlem
    23 januari, 2004 vid 07:57 som svar på: surfermag.de

Lite skumt ändå att EVO’n skulle ha den klart sämsta segel rangen av alla brädorna i testet…

• the_novice

Medlem
    22 januari, 2004 vid 20:25 som svar på: surfermag.de

Väldigt vad testresultat kan variera, visst verkar dom också gilla EVO´n och har väl ungefär samma argument som övriga tester men när det gäller segelstorlek rekommenderar dom 4.2-5.0! Snacka om snävt! En grej med EVO´n är väl just det att den skall ha ett stort register? Starboard själva rekommenderar ju 3.5-5.5?

• the_novice

Medlem
    22 januari, 2004 vid 19:41 som svar på: Skillnad på master!

Öööh, jag har fått för mig att man inte känner så stor skillnad på vikten när man väl seglar? Istället är det bättre respons i master med hög kolhalt, dvs seglet tvistar lagom i vindbyarna och kommer sedan tillbaks “snabbt”. Även bättre respons när man pumpar…

• the_novice

Medlem
    21 januari, 2004 vid 17:30 som svar på: Nu kommer värmen och vinden…

DMI, jag kollade på Nidingen som väl kanske alltid får lite högre vindprognos än Gbg?

• the_novice

Medlem
    21 januari, 2004 vid 16:15 som svar på: Skum dröm

Jag håller med, brännmaneter är inte kul. Lyckades smeta in hela bommen med trådar en gång, fick det på händerna och sedan ansiktet också, inget kul alls.

• the_novice

Medlem
    21 januari, 2004 vid 16:09 som svar på: Nu kommer värmen och vinden…

Har inte provat att byta om hemma än, det kan nog bli lite väl varmt (kör med sommardräkt under semi-dry). Fast om man kör med alla rutor nedvevade så… Fast folk brukar titta lite konstigt på en ändå med bräda på taket, och man vill ju inte orsaka ngr trafikolyckor tex.
    Värst är nog ändå att byta om efteråt.

• the_novice

Medlem
    21 januari, 2004 vid 15:57 som svar på: Nu kommer värmen och vinden…

Näae, det var inget skämt blush.gif
    Vi som inte varit utomlands har kanske lite andra referenser. Visst är det lite kall att byta om och så men vad gör man inte för att komma ut ett par timmar?

Sida 153 av 164
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums the_novice

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.