the_novice
Forumsvar skapade
-
Ja det ser lite dystert ut, prognosen är väl SSO och onsalamätaren visar nu nästan ren SO
Vad säger nicklas och co, sugna på att testa öckerö eller stannar ni i Fiskebäck? -
the_novice
Medlem10 januari, 2004 vid 18:48 som svar på: När kommer januari nr av Boards ut i affärerna?I göteborg finns den också hos press-stop som ligger på en tvärgata till fredsgatan (kommer inte ihåg exakta adressen nu)
-
Ja för tusan, jag hänger på! Prognosen är väl kring S-SO så det blir väl inte lika bra som den 27dec men det är ju värt ett försök. Har dessutom skaffat Biltema handskar och dom måste ju testas!
-
Har inte sevenius (sevenius.com, verkar vara nere just nu) haft ngt liknande, åtminstånde om brädor?
Ett problem är väl att få objektiv information eftersom att åsikter/smaken är väldigt olika samt att man ofta är väldigt nöjd med sitt senaste inköp… -
Sedär ja, nu är ni redan två stycken eller är du skitzofren?
-
Vindregistret på ditt 7.4 beror väl lite på hur duktig du är och din vikt mm (moderna segel kan man hålla rätt länge med riktig riggning). Jag skulle nog mest sikta på att få ett lagom avstånd från 7.4 dvs ca 6.4, då går det nog bra med samma mast också (460?). Om det blåser vind för segel under 6.0 så vill du nog ha en mindre bräda också…
-
Hahaa, goa bilder…
Får nog börja skramla till mindre segel och mast om det skall blåsa så här bra framöver! -
Förmodligen isskrapa eller raggar dasspapper, vad vet jag….
-
Ja, jäklar va gott det var!!! Skall försöka ta mig till Biltema och skaffa handskar innan helgen också, det ser ju att bli lite varmare nu.
Kul att bilderna på konfen verkar funka igen, har du fler? -
ja, jag kanske hänger på nu när du talar så “varmt” om det. Var går ni i ngnstans i båthamnen eller i viken vid store udd eller vad den heter?
-
Bifogar vatten temp på Grötö, det var ju inga problem 27/12 men nu ser det kallt ut…
-
Är också lite sugen på att testa om det fortfarande går att segla men det skall väl bli ganska kallt också? Det är väl inte mer än ca 2 grader i vattnet nu och ett par minusgrader i luften på det låter inte så kul…
-
Har inte seglat med en torrdräkt men har en semi-dry 5/4. En klar fördel som jag ser det är att det går att ta sig i och ur själv. En nackdel är väl att det inte blir så tätt kring halsen, men nu vintertid kan man med fördel ha en sommardräkt under och då fryser man definitivt inte.
Även torrdräkter kräver väl ngt under eftersom det är svårt att få tillräckligt tight passform utan att det blir för stelt. Vet inte om detta hjälpte ngt överhuvudtaget men jag känner i alla fall inget behov av en torrdräkt. -
Mr Anonym är väl bara avundsjuk och har väl aldrig ens stått på en bräda. Han/hon har lagt in samma ämne på kite konfen också i ngt sjukt försök att skapa debatt….
-
Det ser ut att komma vind redan i helgen….