Forumsvar skapade

Sida 156 av 164
  • the_novice

Medlem
    30 december, 2003 vid 19:53 som svar på: Första vågis? lite frågor

Köpte min första vågis i sommras och skulle väl vilja ge rådet att inte skaffa för liten bräda som första bräda. Har en 74 liters till mina 65kg och det skall väl inte vara ngr problem, men kör gärna med en lite större freeride (93l) i vågorna också eftersom det är gott med lite extra volym när man skall ut genom brytet eller är ngt underriggad. Sedan kanske man bör undvika rena vågbrädor som första bräda eftersom det i sverige inte blir så mycket vågridning utan mest hoppande?

• the_novice

Medlem
    30 december, 2003 vid 19:41 som svar på: Fryser ni också?

Testa med dubbla våtdräkter (jag har en kortärmad sommardräkt under en semidry 5/4 samt 6.5 mm skor). Låter inte klokt med fungerar väldigt bra. Var ute ca 5 timmar i Varberg i lördags, blev spolad flera ggr men frös ingenting förutom händerna förstås.

• the_novice

Medlem
    26 december, 2003 vid 16:33 som svar på: imorgon gubbs, fetsurf i Lejet!!! eller?

Jag hänger helt klart på, skall också testa med dubbla dräkter den här gången…

• the_novice

Medlem
    25 december, 2003 vid 07:17 som svar på: Det blir en tur i repris imorgon!!!

Ja för tusan jag åker också ner, det verkar bli ungefär samma riktning men lite mindre vind så Lejet kan nog bli fint. Regnet verkar också stå sig tyvärr…

• the_novice

Medlem
    24 december, 2003 vid 17:58 som svar på: ahh fy fän va ruskigt göoooo den dagen är/var!!!!

Ja fy fan vilket drag, trodde aldrig att jag skulle behöva 3.7 i sverige på Julafton…
    Nu är det bevisat, det är midsommar och Julafton som gäller om man vill ha vind och regn!
    Är dock sugen på mer, det kan nog bli Lejet imorgon också.

• the_novice

Medlem
    23 december, 2003 vid 23:00 som svar på: wooooohoooooooooooo!!!!!!!

Sådärja, här kommer första Julklappen från onsala mätaren…

• the_novice

Medlem
    23 december, 2003 vid 22:40 som svar på: wooooohoooooooooooo!!!!!!!

Har träffat släkten ikväll så nu är den biten avklarad, och det har därför varit lite tyst från min sida här. Jag kommer definitivt att surfa imorgon och åker ned till Lejet om fler skall dit annars blir det nog Askim. Jag kan nås på 0708 455140 och rattar en grå Renault 5.
    Håller tummarna för vind imorgon…

• the_novice

Medlem
    23 december, 2003 vid 12:51 som svar på: wooooohoooooooooooo!!!!!!!

Drar du till Lejet imorgon? Hänger på isåfall, annars blir det kanske en tur till Askim. Prognosen är väl snö på förmiddagen övergående till regn på eftermiddagen, kanske dags att leta fram skidglasögon också?

• the_novice

Medlem
    23 december, 2003 vid 07:42 som svar på: billigare än att resa!

Det är ju custom brädan i kolfiber ser du väl…

• the_novice

Medlem
    22 december, 2003 vid 13:52 som svar på: Ser hyffsat ut nu i veckan!

Ja, jag är himla sugen på surf. Har bara kört i Apel tidigare, var går man i ngnstans i Lejet?

• the_novice

Medlem
    22 december, 2003 vid 12:54 som svar på: Ser hyffsat ut nu i veckan!

Idag är det lite väl kallt men slutet av veckan ser ju bra ut, är Lejet bättre än Apel på SW vind?

• the_novice

Medlem
    17 december, 2003 vid 09:20 som svar på: Lagerutförsäljning hos Wallén Active Sports
  • the_novice

Medlem
    16 december, 2003 vid 16:11 som svar på: Vad skall man dega för en “Flow”

Jag har en grön 266:a, tycker den känns ganska slalom aktig och funkar bra i plattvatten men går även bra att hoppa med mha farten. Är dock ganska lätt själv (65kg). Här finns lite mer info:
    http://www.selectsail.com/mflow2.htm
    http://www.americanwindsurfer.com/1999reviews/boards/mistralm.html

• the_novice

Medlem
    9 december, 2003 vid 11:57 som svar på: Frågor om Boards?

Prenumererar just nu på Boards som jag tycker har bra tester. Windsurf (uk) är också bra, särskilt Peter Harts teknik tips. Windsurfing (us) tycker jag däremot inte är ngt vidare, mycket reklam för saker lite väl långt bort.
    PlancheMag (fransk) är också bra, i våras hade dom tex ett special nummer med enbart tester av allt från våg till race grejor, men jag har lite svårt med språket…

• the_novice

Medlem
    6 december, 2003 vid 17:55 som svar på: BRRR….=)..hehe..

Skulle heller inte kunna köra utan handskar. Var ute två timmar i Björlanda idag, bra drag i 6.4 och lite större chop än i fiskebäck…
    Kör med tummvantar med separat pekfinger vilket funkar rätt bra, värst var det om fötterna och att rigga ner isig utrustning, men det är helt klart värt att segla fortfarande.

Sida 156 av 164
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums the_novice

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.