Forumsvar skapade

Sida 160 av 164
  • the_novice

Medlem
    6 augusti, 2003 vid 19:56 som svar på: lagning av bräda Bic E-large

Vad är plastic paddings superepoxy för ngt?
    Plastic padding har ju många polyester produkter som inte går bra ihop med kärnan. Det blir för varmt under härdningen vilket påpekats av många här på konfen. Undrar själv vilket epoxy som bör användas, har även förstått att epoxy ger ifrån väldigt otrevliga ångor?

• the_novice

Medlem
    6 augusti, 2003 vid 10:06 som svar på: Gun Sails

Jag har nyss köpt segel från GUN och tvekade också mellan Groove och Flash. Bestämde mig för Groove (5.3) som är ett cross over segel, lite freeride stuk men samtidigt förstärkt lite mer som vågsegel. Groove fått bra kritik i PM’s test i år. Jag har kört seglet en gång vid ca 10-12m/s och det kändes himla gott. Inga problem med riggning eller intrimmning. Kändes som det tål mer vind och kan seglas som ett freeride segel dvs ger bra med fart.
    Har inte testat flash men gillar definitivt kvaliteten på GUN’s produkter.

• the_novice

Medlem
    6 augusti, 2003 vid 07:31 som svar på: Rapport Starboard EVO 74

Tack för goda råd. Jag seglar mest i sverige så det får nog bli en bräda som inte är allt för liten, skall nog kika efter något kring 80-85l. Jag vill ju framför allt komma ut och segla och får väl kommplettera med en mindre senare om man blir riktigt biten.

• the_novice

Medlem
    5 augusti, 2003 vid 19:46 som svar på: Hjälm?

Skulle nog också behöva en hjälm. Finns det ngn som säljer Gath hjälmar i sverige?

• the_novice

Medlem
    5 augusti, 2003 vid 14:36 som svar på: Rapport Starboard EVO 74

Eftersom du har en vikt som ligger lämpligt nära min (67kg) tänkte jag passa på och rådfråga om lämplig storlek på en vågbräda för en nybörjare som jag. Om man väljer en bräda på ungefär sin egen vikt så tar ju dessa inte större segel än ca 5.5? Och då känns det ju inte som den kommer bli använd särskilt ofta? Går man upp i storlek på brädan så funkar det ju med större segel men man får ju även en större och klumpigare bräda, har du några goda råd?

• the_novice

Medlem
    5 augusti, 2003 vid 11:42 som svar på: Super X på high.tv

Grymt imponerande, det ser väldigt lätt ut. Lite farligt kanske när ngn loopar mitt framför näsan på en som kör för fullt…

• the_novice

Medlem
    2 augusti, 2003 vid 16:38 som svar på: Läckande fotstropp?

Då går det väl knappast att få isär det efter en sådan behandling?
    Dessutom verkar det vara ett hål som jag inte använder just nu, funderar på att lägga i våtrumssilicon istället så går det kanske även att använda hålet vid ett senare tillfälle.

• the_novice

Medlem
    2 augusti, 2003 vid 14:22 som svar på: Läckande fotstropp?

Jäklar, har jag fått tag på din gamla!?

• the_novice

Medlem
    1 augusti, 2003 vid 10:52 som svar på: Gipp video

Kolla tex på http://www.continentseven.com/ under moves. Där finns tex step jibe (flyttar fötterna innan rigen flippas) som väl är det enklaste att börja med. När man inte planar så är det ganska likt fast man måste styra mer med riggen.

• the_novice

Medlem
    31 juli, 2003 vid 10:11 som svar på: Hur vet man om man är överriggad?

Det var en artikel främst om olika sorters segel med stapel diagram. Dessa läste jag av och på ungefär mitten av rangen på varje segelstorlek och plottade sedan. Givetvis är det inget man skall gå efter, men lite kul ändå att se hur olika segel har olika områden. Själv (67kg) ligger jag strax över på freeride kurvan.

• the_novice

Medlem
    31 juli, 2003 vid 09:35 som svar på: Hur vet man om man är överriggad?

Beror ju mycket på vad det är för segeltyp och seglarens vikt mm. Bifogar en fritt översatt guide från Boards förra året, för personer kring 75kg.

• the_novice

Medlem
    31 juli, 2003 vid 09:18 som svar på: 0.4 km/t under världsrekorded…

Det var väl så att det bara var 100m av banan som var reparerad med sitt vågskydd?
    Så det ser ju lovande ut inför fortsättningen. Skulle vara kul att höra lite kommentarer från seglarna själva om hur det är att segla i dessa farter och vad det är som begränsar farten.

• the_novice

Medlem
    30 juli, 2003 vid 10:53 som svar på: Gunsegel vad vet vi igentligen

Har nyss köpt ett Groove 5.3 med passande mast och jag är jättenöjd, det har lite freeride stuk med extra förstärkningar typ vågsegel. Seglade ca 2.5 timma i söndags kväll med bra drag och hade inga problem med riggning eller inställningar.
    Leveransen tog ca 5 dagar från tyskland men man kan nog lika gärna beställa från stockholm.

• the_novice

Medlem
    30 juli, 2003 vid 06:26 som svar på: Plus till skidsport och minus till Local Spirit!

Det var ju en väldigt kunnig försäljare, men hur ofta kommer hon att använda Loctiten i framtiden?
    Varför kan inte butiken lägga dit en droppe Loctite och dra åt innan dom säljer sakerna?

• the_novice

Medlem
    29 juli, 2003 vid 12:42 som svar på: Plus till skidsport och minus till Local Spirit!

Vill bara tillägga att Surfcompaniet i Gbg inte heller lägger i Loctite. Tycker helt klart att man skall klaga/reklamera, då kanske dom inser att detta behöver göras innan försäljning eller så får dom sätta varningstexter på produkterna; “bör ej användas till windsurfing”.
    Borde vara solklar reklamation när det inte går att använda produkten utan modifiering.

Sida 160 av 164
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums the_novice

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.