the_novice
Forumsvar skapade
-
the_novice
Medlem19 april, 2007 vid 09:50 som svar på: Namnbyte underforum: Formula Windsurfing till …@adde 377505 wrote:
Om det nu är så viktigt med egna forum till allting så kan du ju posta detta i förslagsforumet…
Hahaha, klockrent… 😀
Jag fick min surf-fix tidigt i Åsa idag…
-
En 1:a är det väl ändå inget ombesikningskrav på?
Verkstäder gör väl ingen ombesikning gratis utan det kostar väl fortfarande 290:- bara det att dom har licens på att göra det. Eller har jag missat ngt? :rolleyes: -
@Oscar 377284 wrote:
Formulaforumet är ju helt dött, varför inte integrera med det…. HAHA nu kommer jag få skit igen av formulasnubbarna. Longboard kommer konkurrera ut formula så det bara sjunger om det.
Det är nog ingen större risk, det lät liknande när RS-X kom och dom kör man ju cirklar runt… 😀
-
Som jag upplever det med korta linor så måste man helt enkelt dra bak riggen (mera rake) för att komma i linorna, medans med lite längre så kan man ha masten mera upprätt och ändå vara ikrokad.
-
Det finns även rigg-guider på severnes hemsida: http://www.severnesails.com/products/download.asp
Toppen skall vara lite “lös” och lattorna i bomhöjd ligger normalt lite vid sidan om masten när det inte är ngn vind i seglet.
-
Om du åker från centrala Göteborg så är det bara att vägen om Hornbach och köp ett par rostfria…
-
Svårt att säga, det verkar ju vara väldigt indiviuellt med trimmet, kör du på en F160:a nu?
Jag skulle nog flytta bak mastfoten lite så att nosen lyfter mera/lättare och du kan ha mera vikt på framfoten. För korta linor kan väl också göra att man vill vara långt bak på brädan. Trimma på! -
Det verkar ha varit maximal “otur” med vädret denna veckan. Även L’Almanarre har haft solsken och formula vindar i en vecka fram tills igår eftermiddag. Hade fullt drag i 4.7 på 74 liters vågis idag och speed brädan befinner sig i en släpkärra på väg hem…
-
the_novice
Medlem13 april, 2007 vid 15:07 som svar på: Teknik -Bästa sätt att konka runt surfprylarna på flygplatsen?@Ola_P 375569 wrote:
Jag fick med grejerna till marocko gratis, vägde in den lite kreativt (21kg istället för 32 som den faktiskt vägde), och ett handbaggage på ca 19kg om jag inte missminner mig. Påväg hem hävdade vi bestämt att vi redan betalt, och slapp således betala övervikt… Rätt mycket flyt kan man väl säga. I år flyger vi air france, som har rätt ok bestämmelser, utöver det vanliga baggaget så kostar varje wsurf utrustning 40EUR, och får då väga 20kg (tror jag det var), så vi packar eventuellt ett tredje extra kolli, då hamnar man på 60 tillåtna kilon för två utrustningar. Ska vara lungt om man dessutom kan packa lite tunga prylar i vanliga packningen..
Har just rest med Air france. Dem vill att man säger till i god tid om man skall ha med sig surfgrejor, sedan får man bekräftat typ dagen innan resan i vanlig fransk maner. Min dubbelboardbag hamnade på 30 kilo (bara bagen väger ju nära 10kg…) och det var inga problem trots att hemsidan säger max 20kg, tror att det även stor att summna av alla måtten skall vara under 3m (?) men det är nog längden som är viktigast. 40 EUR inom europa /resväg gick det på.
-
Det är väl inget fel på Formula egentligen men dom är rätt så känsliga för trimmet och ganska jobbiga att köra på ren halvvind med tex, plus att brädan inte tål smällar så bra.
En stor freeride är väl lite mera allround och svänger lite bättre iom smalare akter. Enda problemet är väl att det verkar vara svårt att hitta bra/billigt begagnat i den storleken.Vet inte vad Rasmus pratar om för bräda, jag har aldrig hört talas om en SuperX bräda som är 70-75cm bred och tar 9-10 kvadrat segel, men alltid lär man sig något nytt…
-
Speedsurfing är alltså inte surf, eller?
Annars så finns det väl regler för hur nära man får färdas fågelskyddsområden oavsett färdmedel? Man får väl inte gå iland ens om man simmat dit..?
Möjligen i nödsituation då, och dit borde man ju räkna surf när det inte blåst på ett tag! 🙂 -
Väldigt konstigt, det är väl lite väl sent att flytta lägret nu, hur kom fram man till det nya datumet? Lägret har ju varit bestämt sedan länge. Med en sport som drar lite drygt 20 tävlande i sverige så borde man ju kunna undvika dubbelbokningar…
-
Fast det är väl inte tänkt som en konkurrent egentligen utan snarare ett ställe att frossa i snack om mestadels starboard och severne prylar..? 🙂
-
Discofinger gör väl sig inte riktigt lika bra i tumvantar kanske, men det är ju väldigt viktigt att träna på…
Clewfirst dessutom!