the_novice
Forumsvar skapade
-
Är det nån som har en följebåt, och som kan ta sig ut i den vinden..?
Får nog bli björlanda för min del imorgon…
-
Du kan ha tappat innehållet i configurations filen, kolla att det står rätt inloggningsdata i filen: distributionGPSARconfservers.xml
-
Jag har också tappat “GPS”-knappen, tror det blev efter en uppdatering av GPSAR. Kör därför med g7towin som funkar bra och även kan spara datan i andra format, typ Fugawi.
-
Lägger upp ett par bilder med en Sonic 85 (-03, 55 cm bred) som jämförelse. Kort smalt och tunnt, volymen kunde ju lätt varit/gjorts större om dem hade velat men det har man ju ingen använding när man är uppe i planing.
Har varit ute ett par ggr men det har inte varit så bra förhållanden på TT ännu.
Tycker den är väldigt lätt seglad och snabb och man skall inte luras av den låga volymen. -
Kul läsning, ser fram emot en sådan guide!
Känner igen mig lite ifrån Karlstad i våras. Jag körde två timmar sent på fredags kvällen med bra drag i 9.8:an (enda seglet) och trimmade in prylarna (och mig själv), för att sedan på lördagen bli dåligt med vind. Kommer ihåg intrycket från första slörbenet, jäklar vad djupt folk går!!!
Men det var också första gången jag seglade mot andra på formula… -
@fredrik.ygge 357054 wrote:
Det där lät ju inte så mysigt! Hur djupt var det ungefär?
Det var väl midje djupt ungefär, tog inte i särskilt hårt utan jag blev väl mest förvånad, har aldrig slagit i botten med huvudet förut…
Djup slör och rejält med chop har jag lite svårt för. Av ren reflex så vill man ju dra på ett långt hopp och noslanda men bör man ju undvika när ligger i 30 knop :tongue:
-
Hur bar du dig åt för att “bara” köra 5.9 km?
-
@faster 356823 wrote:
Tycker det är nördigt med hjälm men det är upp till var och en. Känslan försvinner, har testat.
Javisst det är jätte nördigt, men det finns inga brudar att impa på i TT ändå…
-
2006 års Drake, dvs den märk med NR (står för near vertical?) skall motsvara en R13S +4 (men verkar vara tjockare i profilen). Jag har provböjt med en verktygslåda som tyngd och fick samma utslag på en Drake NR som på Deb R13S och mindre utslag med 2005 års Drake (M?), så det verkade stämma eller också hade jag bara tur med mätningen.
Det är väl lite lurigt att fästa fenan horisontellt och stabilt i något och sedan måste ju tyngden vara på samma ställe. Behövs rätt kraftig tyngd också för att få lite utslag… -
Klart man kör med hjälm, tänkte inte på att skriva ut det i klartext men det var alltså hjälmen som tog i leran…
(har även börjat med flytväst denna vintern) -
Då är väl mytrims.com bättre eftersom den är gjord av och för vindsurfare. Så här blev detta året för min del i timmar på vattnet:
January 3
April 12,25
May 9
June 20
July 30,5
August 7
September 27,5
October 19,5
November 17
December 17,5
Total 163,25 -
Ja det var ju inget läge för någon finess åkning precis. Körde 5.6 och sittsele (ovanligt för att vara mig) och tyckte det var riktigt bra drag men väldigt studsigt. Hade en ruggig krash idag där huvudet tog i leran…
-
@Oscar 356609 wrote:
Local spirit är skräp, man får vad man pröjsar för.
Jag håller med Oscar….
Om du har den med pinne (vilket de låter som) så verkar dom har satt snabbkopplingen lite för långt in för att pinnen skall låsa. Har själv upplevt detta i en snöstorm i Apelviken då jag fick riggen i händerna, skall finnas med på en Rambo rulle… Har också sett andra med samma problem, lyckas man få dit den så får man inte isär den sedan! Det går att avhjälpa genom att ta bort ca 1 mm på den ytan som ligger an mot mastfoten.
Om den är nyinköpt så byt den på öppet köp till ngt bättre….
-
Känner inte till VW särskilt bra men om locket ramlar av så kan det vara slitna ventil säten och/eller tätningar. Kan även vara fel på lyftarna/kammen.
Du kan ju också kolla oljetrycksmätaren tex, dom är ofta gjorda av plast och kan börja läcka.
-
Sicket skitväder, men lite dålig uppslutning tycker jag nog att det var ändå…
Blev 30.9 knop som toppnotering och det får man väl vara nöjd med i den crossbanan som det var idag. 🙂